Lær mig at elske og bruge 600 ccm Lær mig at elske og bruge 600 ccm
Jeg er kommet i gang nu… 3 måneder på 2 hjul.
Men jeg føler mig ikke altid tilfredsstillet. Min gamle F2’er synes ikke at være nok til mig, - jeg vil have mere bundtræk, hurtigere acceleration og højere topfart! – Typisk for en rookie som mig.
MEN, - sandheden er jo, at jeg slet ikke har lært at bruge de kræfter jeg nu har at gøre med. Jeg har overhovedet ikke lært at svinge ordentligt, og accelererer bestemt heller ikke med perfektion. Så at købe noget større nu, ville ikke give nogen mening, i det jeg jo slet ikke kan kaste det rundt jeg har.
Jeg har investeret i en læderdragt nu, så jeg er klar til at komme ned, - og kurre hen ad af vejen
Jeg har klart en grænse der skal nedbrydes når det kommer til sving, - er de uoverskuelige så slipper jeg gassen, og tager bremsen lige inden jeg skal ind i dem, og det hader jeg mig selv for! Når jeg endelig kommer ind og ligge i svingene, så tror jeg måske, at jeg ligger med for lave omdrejninger, til at det ligesom skal være sjovt. Jeg skal vel have maskinen oppe at arbejde omkring 7000-9000 omdr.? Sådan en ældre 600 ccm ged skal jo have noget at leve af før den flytter sig? – Det ville være optimalt med et kørekursus men det er økonomien ikke til PT.
Jeg har slet ikke penge til at skulle ud og købe noget nyere eller noget større, sæson 2012 eller ’13. Så jeg skal have lært mig selv at elske mine 600 ccm fra 93 - Men I skal hjælpe!
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 656
Hvad med du køber dig en trackday mc, eller sving kurser.
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.871
Når du engang har fået det, så tag en trackday på din mc og se hvad den kan.
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Det er før set at små maskiner nemt følger de store Så lær at bruge det du har
Det kommer ikke an på om du har 500 ccm eller 50000 ccm
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 521
Og så må jeg lige gentage mig selv, - jeg har ikke penge til hverken kurser eller trackday PT.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Det handler ikke om hvad du kører men hvordan, jeg synes dog at det først eskridt mod at lære (ville lære) at køre er at tænke over det, og som dig, erkende at din grænse er lav og at du gerne vil lære mere..!
Mit bedste råd er, få fat i en masse læsestof ang køreteknik, men også teori om dæk, friktionscirklen osv..
Gå derefter ud på de HELT små veje hvor mange ccm er en direkte ulempe og brug det du har læst til at tage svingene.
Sidste skridt er et køreteknisk kursus, evt. trackday..!
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 727
sep 2007
Marc (Balleup) J - Læs: Jeg skriver ikke at jeg vil ud og lære at lege Rossi i trafikken, - jeg vil blot lære at udnytte det jeg har, så jeg får mest mulig fornøjelse ud af det.
apr 2009
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 777
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 1.025
Derudover. Så kan jeg kun anbefale Trackdays, Trackdays og så lidt flere Trackdays..
Kørekurser er gode nok og du lærer og styre og bremse og køre uden om kegler... Men på trackdays får du mulighed for at finde ud af hvad du og cyklen kan præstere.. Du får udnyttet alt gummiet på dækkene og forhåbentligt også lidt knæklodser.. Og skulle du så alligevel være helt vild med at kyle Hondaen i af banen så er der hurtigt nogen til at samle dig op igen, men husk selv tudekiks..
sep 2007
Jim K - Præcis...!
Det lyder som om, at jeg bliver nødt til at spare nogle gryn sammen til et kursus og en trackday
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 727
Nordskov
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Det er helt klart sådan noget du skal tage på, hvis du vil lære at svinge cyklen.
Men ellers er det bare at køre en masse og kigge en del video'er om hvordan man skal side på cyklen når man skal svinge rigtigt.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Efter den dag ELSKEDE jeg skarpe sving.
...ville gerne tilbyde dig det samme men min kværn er under opbygning for hovmod medførte styrt
aug 2008
Men find nogen herinde der kender nogle gode lukkede steder hvor du kan få øvet din sving teknik..
En vej med en god rundkørsel hvor der ALDRIG kommer andre?
eller et stort område hvor du kan ligge og cirkle rundt om en øl dåse?
aug 2008
sep 2007
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 61 Svar: 298
Der KAN altså komme en bil, komme en løber i modsatte retning etc. At holde på med fuld smadder rundt i sådanne sving er hul i hovedet.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Jeg har mit første kørekursus til gode, - men vil varmt anbefale dig det. Du får lavet noget intensiv træning i forskellige færdigheder og får en instruktør du kan diskutere tingene med, - også når der er noget du ikke helt forstår hvorfor, eller hvordan.
Sidst men ikke mindst, - så er race til for at blive kørt på banen.
Rigtig god fornøjelse, og har du kun haft den i 3 mdr og vil have mere... tja hvad mere vil du have?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Og du behøver jo ikke være Mr. Rossi for at være på bane, begynder holdene køres altså så alle kan være med, så jeg ville spare lidt benzin også lægge de penge til side til en banedag, det giver altså rigtig meget, dem der siger andet har ikke prøvet det, slut prut
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
1. Køb en penispunpe
2. Afklæd Honda....
3. Pump til knap 600 ccm
4. Indfør penis
5. Brug hende.....
ps..... jeg vil foreslå ikke at købe 1000 ccm, da smerte i penis kan forekomme
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 623
Ikke altid, kender da et par stykker der har haft kortet i nogle år efterhånden, de har stadig store tøsestriber på dækket, og bliver sat af på svingture.
sep 2007
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 180
At sige, at du ikke har råd til kørekurser, giver lige så meget mening, i mine øjne, som at sige, at du ikke har råd til hjelm og sikkerhedsudstyr !! ... dog med den klart skærpende omstændighed, at skipper du hjelm og sikkerhedsudstyr, så er det kun dig selv du risikerer at skade, men ved at skippe køretekniske kurser, er det potentielt de uskyldige trafikanter omkring dig, der risikerer at blive ramt
og selvom jeg selv startede samme sted, så vil jeg faktisk fraråde at tage på svingtur med alt for erfarne gutter med at for stærke maskiner, for det lokker dig direkte ud i en, i forhold til dine evner som rookie, overmodig og ukontrolleret kørestil, der meget meget vel kan ende helt galt ! (også for andre end dig selv)
SÅ ... kør nu stille og fredeligt ... lær din maskine at kende ... den har MASSER af kræfter, alt for mange faktisk, du skal bare lære, lige så stille, a t styre dem og væsentligst af alt, at undgå at overdosere dem.
Tilbage til det med kørekurser og trackdays, så koster det ikke nødvendigvis en hatfuld at komme på kursus ... bevares, du er fra nordjylland og dermed er der et stykke vej til f.eks. de svenske baner og mestersvinger kurserne, men så er det altså heller ikke meget sværere og dyrere at køre gennem landet
og så lige en ting om "tøsestriber"/"kyllingestriber" ...
LUK for H... ørerne for det LORT folk lukker ud om, hvor mange mm af dit dæk du ikke bruger !
Det er, så længe vi kører på offentlig vej, LATTERLIGT at snakke om striberne ... man kan sagtens køre temmeligt hårdt, vildt og alt alt alt for hurtigt i svingene med en cbr 600, uden at bruge de yderste 2cm af bagdækket ... men den dag du skal bruge de 2mm der ikke er der, så kommer det til at gøre ondt på dig og de der måtte være så ulykkelige at stå i vejen ... så gem den øvelse til de lukkede baner !
Nå, så fik je lette for overtrykket i mit hovede ... jeg startede selv for 3 år siden på en CBR 600, jeg har den endnu og jeg har rigelig udfordring og kraftoverskud i den. Den kan meget mere end du og jeg skal bruge på vejen ... og den kan gøre det på en rolig og en meget meget lidt rolig måde, du skal bare lære den at kende lige så stille og finde ud af, hvordan den ter sig i de forskellige omdrejningsområder ... for den har lige så mange personligheder som en kvinde, det hele afhænger af, hvor meget du fyrer op i den.
apr 2009
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Prøv at læse dette skrift igennem flere gange:
(link fjernet)
Der er mange kloge ord.
Derefter øve øve øve.
Sorter grundigt i de "gode" råd, du får nede på hjørnet af mere eller mindre velmenende "eksperter".
Rigtig god fornøjelse med fremtiden på to hjul.
Mvh.
Jan L
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
Jeg har kørt i 15 år og synes stadig min hornet 600 er sjov, men mest i sving og småveje, men ja jeg burde også indvistere i et svingkursus eller lign.
Og din mc er bestemt ikke langsom....
sep 2007
Der er alligevel, mod forventning, nogle stykker der totalt har misforstået det jeg har skrevet. - Jeg skriver, at jeg ønsker at lære at betjene min MC så jeg får mest mulig ud af den. Thats it. Har absolut ingen intentioner om at skulle ud at bruge de offentlige veje som racerbane. Så skulle du komme til Nordjylland, Christian, så kan du være helt rolig.
De der fortsat kommer med råd, læser jeg med stor fornøjelse, - og vil til at studere lidt og ud at prøve i praksis. Under ordnede forhold....
okt 2004
Manden prøver at få gode råd til at blive bedre på din cykel og det sidste han gider at høre er din (og andres) moralprædiken..
Lasse er med garanti en glimrende mc'ist...
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 262
sep 2007
okt 2004
Lær mig at elske og bruge 600 ccm