4.941 visninger
|
Oprettet:
USA kørekort {{forumTopicSubject}}
er der nogen der ved at et kørekort taget i usa er gældende i DK???
mvh jimmy
jan 2010
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 102
jan 2010
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 162 MC-er: 1 Emner: 230 Svar: 1.299
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
(link fjernet)
kan du se reglerne. Du skal til en orienterende køreprøve for at få dit kort ombyttet til dansk og selvfølgelig være 18 år af alder
Derudover. så det at tage kørekort i USA er lige så nemt som at købe et klippekort til bussen. I know nogle stater er kravende højere end andre, men det er stadig sindsygt nemt.
Køreprøven i Maryland er en "walk over", den består af en 3.punkt vending, bakke lige 100f , parkering ved kansten og fuld stop ved stop skilte.
Men sjovt nok så kører amerikanerne "generelt" bedre og pænere end danskerne gør, stof til eftertanke
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 1.062
hvor får du det fra at amerikaner skulle køre bedre end dansker???
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
mar 2011
nu har jeg kørt derover, er da ikke specielt imponeret, tænker også at når de skal kører her, så er de ikke specielt gode bilister ved høj hastighed
apr 2009
men ja det er rigtig, de respekterer fartgrænserne ekstremt, men der er politi overalt på deres motorveje, da jeg var derover så jeg ikke EN køre over 150km/t.. Det er faktisk lastbilerne der overhaler bilerne.. no shit!!
mar 2011
nej det er ikke fordi de køre langsomt, men har set dem på motorveje,og der går det for stærkt for dem
apr 2009
jul 2009
Jeg har boet i staten Maryland og kørt østkysten tynd i bil og generelt oplevede jeg at amerikanerne tog mere hensyn til deres medbilister og ikke kører lige så aggressivt og egoistisk som den almindelige indbygger i Danmark.
Specielt de pointer som "Anders ." nævner er en af de grunde til at det er meget mere behageligt at køre i trafikken derover.
Men når det er sagt har de jo også deres fejl og mangler, en som man hurtigt får spat af er den måde de sover bag rettet ved lyskryds. De kører jo først når der bliver gult således at der kun er 1 bil der når igennem krydset. (i drejebanerne), det oplevede jeg tit og ofte hvilket gjorde mine øjne sad på stilke for at være klar til at dytte når jeg så grønt lys
Som MC´list så er Norden ikke det fedeste sted, der er for få af os til at bilkøen i norden sådan rigtig tager hensyn, folk er simpelthen ikke vandt til at møde MC´lister. Jeg føler mig generelt 1000% mere sikker i den Spanske trafik end herhjemme, og det er på trods af at Spanierne kører som gale mennesker. Næsten på niveau med Italianerne hvis man skal tro rygtet på gaden
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
jul 2009
som jeg skriver så har de også deres mangler, og det er jo et stort land som en anden også nævner. Så mentaliteten er anderledes afhængig hvor i landet du er, derfor jeg kun forholdt mig til østkysten da det primært er der jeg har kørt.
Men du har en god pointe i at mentaliteten er forskellig om du kører i byerne eller på "landet". Byerne er der typisk rigtig mange biler hvilket selvfølgelig gør folk kører lidt jantelov agtigt, men igen det er ikke noget som jeg har oplevet meget af. Jeg mener stadig at Amerikanerne generelt er "bedre" til at køre bil, dvs. at tage hensyn og få trafikken til at glide end vi er herhjemme. Her tænkes der på indfletninger, vigepligt, skifte vejbane når der er nogle der skal ud fra en sidevej, holde tilbage osv.
Så længe man ser bort fra kø kulturen som næsten er værre end herhjemme, nok mest fordi at der er mange flere biler på kort tid til at danne en lang lang kø.
jan 2010
Men det er helt sikkert at der bliver vist mere hensyn til medtrafikanterne herovre.
Det er sjovt hvordan et spørgsmål om kørekort i et andet landet kan dreje i en anden retning.......
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
USA kørekort