1.005 visninger
|
Oprettet:
Kreative ændringer af ældre mc {{forumTopicSubject}}
Hej, emnet har nok været oppe før, men skader vel ikke at få det vendt igen.
Jeg går med tanker om at købe en ældre mc, og så ellers lave den lidt om. Enten noget bobber, cafe racer eller andet. Mc'en kommer ca til at være fra 70'erne eller 80'erne.
Men hvor meget må jeg gå hen og lave på den før synsmanden siger stop?
Motoren holder jeg original men kunne godt tænke mig at skifte sådan noget som forgaffel, bremser, fjedre, sæde, tank, skærme, lygter osv. Altså ikke noget med at ændre i stellet eller motoren men stort set alt andet.
Håber på et godt svar, da jeg er ivrig efter at komme igang.
--
Mvh. Anders
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Fremflyttersæt, bremser, bro, SKAL være godkendt - ellers er den ulovlig.
Det samme gælder med fælge.
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 71 Svar: 279
Synsmanden er ikke din fjende , men derimod SKAT , næsten alt kan synes hvis det er forsvarligt lavet.
Og Fenris , jeg synes ikke vi skal tage modet fra manden , da der MANGE ombyggede cykler , bare kik herinde!
Anders køb en egnet cykel , få den synet/indregistreret først , og derefter byg videre på den efter din smag.
Bare kom i gang
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 71 Svar: 279
Sagen er imidlertid en helt anden med min Harley , der klappede SKAT i sine små hænder! , resultat en bedømmelse som ny MC , selvom stellet er fra 1952.
Og hermed en stor afgift til staten.
Mvh
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Det kommer nok til at gå ud over en gammel honda cb 250 eller lign, som jeg vil prøve at få til at se ud, hen ad det her:
(link fjernet)
Ud over at man tager en masse ting af, uden at sætte nogle nye på. Som side skjolde og skærme, er det jo kun sæde, tank og forgaffel man egentligt rører ved. Kunne man slippe igennem syn med det tror du?
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
Ellers er der jo muligheden at syne......og så ombygge.
What ever ; god fornøjelse med projektet. Iøvrigt har Joe`s garage en Honda 350 Twin tilsalg.Ved ikke om den stadig er i marked,men snakkede med ham forleden......og der havde han den stadig,og til en fornuftig pris.
KIM
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=60986
KIM
Kreative ændringer af ældre mc