2.285 visninger
|
Oprettet:
Skide bilister {{forumTopicSubject}}
Nu er der så desværre igen igen sket en tragisk ulykke.
Igen er det en bilist, som overser mc`en...Hvà pokker kan man dog gøre, for at de skal bblive mere opmærksomme...Det kan man jo ikke holde for.
sidst jeg så en mc, som jeg skulle holde for, gjorde han meget for, at vi skulle få øjenkontakt.
Men hvad hjælper det, nå mc fortsætter med samme fart, og jeg muligvis ikke har set ham..
Hvad skal der til?
Syntes godt nok, at den er slem p.t.
MEner de sidste 3 ulykker har været bilen, som bare kører direkte ud i mcèn...Sgu forfærdeligt..
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
Jeg hader så de MC'ister, der mener de skal køre med langt lys eller xenon, og fortæller det er for at blive set. Så må de investere i vibralys i stedet.
Det kan så også være en mulighed.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Gælder dog ikke dem der har stort kørekort i metalsløjd!
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 773
En anden ting jeg blev lidt chokeret over var da jeg skulle svinge til venstre ad en sidevej. Havde lagt mig ud til midten, på en alm smal landevej. Den bil der kom bagfra mente det var helt på sin plads at passere mig højre om med ca. 70 kmt og hornet i bund, han var lige ved at klappe mig bagi med sit sidespejl.
Folk er nogle egoister i trafikken.
feb 2008
Følger: 5 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 34
Jeg kører altid med langt lys. Måske man skulle kortslutte hornet også.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 136
Bare man dog kunne indføre et check af "de gamles" evner som bilist.
F.eks når man fylder 65 så skal man op til en gratis køreprøve.
R.I.P
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 234
Motorbaner vil da næppe have nogen virkning på at billister overser motorcykler.
Næ flere vejbaner ville være sagen, en til traktorer og campingvogne, en til personbiler og lastbiler og til sidst en til mc'er ,og nej den hvide linje på vejen er ikke en kørebane c",)
Men der er sku nok ikke rigtigt noget andet at gøre end det Marc skriver, kør som om alle er halvblinde, småsover og måske har snuppet en enkelt for meget på den lokale.
Min kæreste kørte galt ved der var en gammel mand der kørte ud foran hende, han opdagede det ikke, der var nogle der fik ham stoppet der havde set det ske, (hun smed maskinen istedet for at baske ind i ham)
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 35 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 199
Jeg tror måske, i de tilfælde, hvor man kører ud fra ubetinget, at man er tilbøjelig til, at se forbi både knallerter og mcèr. Er aldrig selv kørt ud foran, eller været lige ved, men jeg har prøvet et par gange, at se forbi dem. Altså fokusere på det, som er bag dem, når de er tæt på...
Blikket fokuserer ikke på det, som er tættest på...Er det volapyk i jeres ører..Den "opdagelse" har fået mig til, at tjekke ekstra, både den korte vinkel, og den lange..
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 746
Jeg tror det absolut vigtigste er din placering på vejen. Hold altid din position minimum i de medkørernes venstre julspor, så du ligger tæt på midten af vejen, har et godt udsyn, nemmere bliver set OG sidst men ikke mindst aldrig bliver mistænkt for at være en knallert.
Derudover er det selvfølgelig en rigtig god ide med en refleksvest om aftenen (og om dagen, men det bruger jeg ikke selv).
Og som tidligere nævnt - hver eneste gang du nærmer dig en situation hvor du tænker/fornemmer her kan der være en billist som dummer sig, så tag ikke chancer.
Sidst men ikke mindst overhal aldrig en kolonne af biler med høj hastighed. Det tætteste jeg har været på et stort uheld var for 2 sæsonner siden hvor jeg tager 5 biler i en hurtig overhaling på landevej, og så trækker nr 3. bil ud lige foran mig og ligger and til overhaling. Måtte seriøst nødbremse og undvige ham med høj hastighed.
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 37
Har selv brugt 12 år på vejene efter samme princip som dig. Hav altid fingeren på bremsen, når du fornemmer at der kan opstå en farlig situation - og sørg for at få farten ned ved kryds, sideveje. Og sidst men ikke mindst - overhal ALDRIG, hvis der er sideveje forude!
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 380
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Kim.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
men ved i hvad jeg så idag, en mc der kørte ud lys gys, og folk kørte slet ikke ind i ham, troede kun det skete for folk med langt lys og xenon... sluk det så!!!
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 474
deres usikre, langsomme og utilregnelige kørsel er sku farlig i trafikken.
Jeg håber at alle de mange der svinger ud i MC'er får frakendt kørekortet øjeblikkeligt og en kæmpe bøde.
Jeg ved godt det ikke bringer de døde tilbage, men så er de da væk fra vejene. Jeg syntes at der har været mange venstre svingsulykker allerede i år, gruer for sommeren
drop nu langt lys og andre generende effekter, jeg tror ikke problemet er at vi bliver overset, mere at vores hastighed fejlbedømmes
Man må altså ik lyve...
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 10
Jeg har i den forbindelse fundet en ny side af mit temperament. Blir intet mindre end sindsyg når det sker.. I går kørte jeg op på siden af den seneste billist, en gammel mand på ca 80 som bare vinker.. Jeg havde her sat farten ned til ca 50 i en 70 zone netop for at være sikker på han så mig.. Og fandme om ikke han alligevel kører..
Ud kørte hun ihvertfald - og tinnitus har hun med al sandsynlighed stadig efter jeg stod og råbte af hende i 3 minutter...
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
Jeg kører med rød og grøn neonlys på mc'en, og har altid min vest med advarselsblink på, når jeg kører.
7-9-13, er jeg endnu ikke overset.
apr 2006
Ironien vil ingen grænser tage... og hvis du ikke er klar over det, så er det ofte dem der brokker sig mest, og påtaler andres fejl, gøren og laden som er de ringeste i trafikken.
jul 2008
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
har aldrig prøvet at køre med det, det vildeste jeg gør er at smække en gul pære i
Kim.
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 74
jul 2010
Knud, vi kan sku da ikke alle sammen køre rundt og ligne et juletræ fordi der er nogle bilister der er halvblinde. Jeg håber og tror at den kamopagne der iøjeblikket kører, om end ikke kortvarigt, vil få mange bilister til at kigge bedre efter.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Problemet med den lille mc har også været at folk antager at man vil race, og derfor til enhver tid accelerere ved f.eks. fletteregel.
Der ud over er der mange blinde vinkler på biler, og som mc er det fristende at køre 100-120km/t på landevej, og så bliver bremselængden MEGET lang når en gammel mand tager en tåbelig beslutning. Tror ikke altid man hører hele historien. Jeg mener, en gammel tosse er også længe om at vende en bil, selv i et usving. Ikke at jeg vil forsvare ham, men den opmærksomme ville opdage at han holdt næsten stille og derfor muligvis ville gøre noget utilregneligt. Er selv ret opmærksom fordi i vores lokal område der blinker man max 1 sek før man drejer
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 10
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
apr 2006
Men for at komme retur til den røde tråd, så ser jeg absolut ingen kombination ift. uheld, at skabe høj trafikal risiko eller en direkte fare ved at køre med Xenon og/eller langt lys. I bund og grund handler det om at blive set og om dette sker vha. ændret lygteføring, gul vest eller andre signal former, passiv kørsel eller noget helt andet... det må være en palette af valgmuligheder den enkelte vælger og føler sig tryg ved!
mar 2009
Følger: 1 Svar: 157
Det vil jeg gerne advare mod, for netop der kan man ikke ses i den forankørende bils spejle.
Langt lys er godt, men det skal bruges med omtanke, f eks når man har en stærk sol i ryggen. Når det er overskyet/gråvejr virker det lange lys generende på andre trafikanter, og hvis et større antal mcister konsekvent kører med langt lys ender det nok med at nogle bilister begynder at blænde tilbage.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Placering og ens egen tilgang til tingene er det vigtigste..!
Det er sgu ligegyldigt om vi sidder her og ved hvad er rigtig og forkert når der er et mennesker der mister deres liv.. Når det er sagt forstår jeg slet ikke at så mange bliver overset, jeg er blevet overset EN gang på de sidste 10.000km, og der var jeg alligevel klar over at hun ville trække ud foran mig, så havde fingrene på bremsen, hvilket jeg altid har hvis der er sideveje..
apr 2006
Ctrl-Alt-Delete... Click'.....
jul 2008
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.283
Under kørsel har den intet betydning og giver kun brugeren en falsk tryghed.
(link fjernet)
Hvornår ser I vesten?!
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 19
jun 2007
Jo Du kan nemt ses i bilernes spejle hvis du kører i medkørernes venstre spor. Du skal bare ikke ligge helt oppe i røven på bilen.
Hvilket måske var det første jeg skulle advare mod, men regnede ikke med fol var dumme nok til at gøre det.
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 590
apr 2009
apr 2009
Sajmon der er forskel på at blive blændet i dagslys og så være opmærksom på at nu kommer der et lang lys...
apr 2009
men derfra og så at beskylde mig for at jeg ikke kommer ud i trafikken og ingen erfaring har, det må du længere ud på landet min ven..
Jeg har kun været elitebilist i knap 10 år og ~1,2 mio kørte kilometer under bæltet - må jeg snakke med også?
Jeg har set masser af forlygter som blænder i dagslys, set masser af idioter som glemmer at slukke deres tågebalgygte, set masser af motorcyklister begå fejl som fik dem i knibe, og så ser jeg hver dag læssevis af trafikanter som kører med hovedet oppe i røven uden at bruge hverken spejle, vinduer, øjne hænder eller ører til at begå sig i trafikken.
Det er dem vi skal passe på, og det hjælper ikke at sidde her og bitche over hinandens baggrund / måde at håndtere det problem på.
apr 2009
Det synes jeg ikke er fair...
apr 2009
Og det er altså skrevet lidt i sjov
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Selvmorderisk motorcyklist.
Endnu en motorcyklist der overser en svingende bil..
Ikke at det gør hændelsen mindre tragisk, men hvis det lykkes en at parkere på forsædet af en personbil, så har man ikke kørt efter forholdene. Måske nok efter reglerne og lovene, men det er absolut ikke det samme.
At montere et væld af aktive sikkerhedsmekanismer såsom vibralys m.m. Luller bare en ind i en følelse af at "nu ser de mig satme", hvilket igen får en til at holde på sin ret istedet for at køre defensivt. Men det nytter altså ikke når man ligger skrigende på asfalten "jamen jeg havde jo lang lys på!" - skaden er sket.
Ved godt at jeg sikkert bliver flamet, men wtf, jeg overlever ;0)
jun 2007
Ja det gør du og med god grund. For jo der kan være situationer hvor din lille overskrift er sandt. Men der er fanme også mange situationer hvor du ikke har en jordisk chance for at forudse/agere så uheld ikke sker.
Rent ud sagt synes jeg dit indlæg er respektløs, ift. de mange som enten har midstet liver, eller har varige men efter et sådan uheld.
Men alle dem der ikke overlevede på grund af andres fejl, sidder du lige nu og pisser på.
Er det smart?
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Jeg siger blot at man kun overlever ved at blive bedre til at forudse de fejl og køre efter forholdende og ikke efter reglerne. Havde jeg gjort det i mine unge dage, kunne jeg da selv have sparet mig for mange månerder i en rullestol.
Jeg pisser ikke på nogen - ikke bevidst ihvertfald - men er bare ved at være træt af den samme sang hver gang der sker en ulykke, hvor en MC "bliver overset". Vi får aldrig bilisterne til at se sig bedre for - uanset hvor mange "se hinanden" kampagner vi får i synet - så det er op til os selv at køre defensivt.
Der kan selvfølgelig være situationer som er umulige at forudse - har f.eks. oplevet at den forankørende bil på motorvej fik sprængt sin køler og pludselig forsvandt i en stor tågesky, men det er som regel ikke dem der optræder i statestikken, vel? Det er svingende bilister og svingende motorcyklister. Og der burde det være muligt at forudse/forvente at modparten ikke overholder reglerne, tror han lige kan nå over, eller slet og ret overser en.
apr 2006
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
kald på BS nu
apr 2006
jul 2008
jul 2010
Det kan godt være at langt lys, vibralys, zenon osv ikke er direkte farligt grundet at det blænder, men det har det med at tage folks opmærksomhed... en opmærksomhed der tages fra de vigtige trafikale forhold og dermed skaber fare.
S sent som igår forbandede jeg en MC langt væk ved Slagelse, han kørte bag mig med langt lys, og ligegyldigt hvor jeg lagde mig (også på MC) havde jeg hans lygter i mine spejle. Farligt i situationen da de var generende og flyttede mit fokus. Ja ja, jeg kan da bare ignorere det... NEJ jeg kan ikke
Skide bilister