{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.290 visninger | Oprettet:

Skide bilister {{forumTopicSubject}}

Nu er der så desværre igen igen sket en tragisk ulykke.
Igen er det en bilist, som overser mc`en...Hvà pokker kan man dog gøre, for at de skal bblive mere opmærksomme...Det kan man jo ikke holde for.

sidst jeg så en mc, som jeg skulle holde for, gjorde han meget for, at vi skulle få øjenkontakt.
Men hvad hjælper det, nå mc fortsætter med samme fart, og jeg muligvis ikke har set ham..
Hvad skal der til?
Syntes godt nok, at den er slem p.t.
MEner de sidste 3 ulykker har været bilen, som bare kører direkte ud i mcèn...Sgu forfærdeligt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skide bilister
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   26. maj 2011 Flere motorbaner vil løse problemet.

  • #2   26. maj 2011 Kør som om folk ikke ser noget. Hellere være på den sikre side.

    Jeg hader så de MC'ister, der mener de skal køre med langt lys eller xenon, og fortæller det er for at blive set. Så må de investere i vibralys i stedet.

    Det kan så også være en mulighed.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #3   26. maj 2011 Jeg hader dem som hader dem som kører med langt lys og/eller Xenon!
    Gælder dog ikke dem der har stort kørekort i metalsløjd!


  • #4   26. maj 2011 Nu har jeg kørt 160 km i alt på egen motorcykel, og jeg er allerede blevet overset 2 gange. Jeg troede ikke problemet var så stort. Begge gange er folk bakket ud fra parkeringspladser, og bare fortsat. Jeg kører med sikkerhedsvest.

    En anden ting jeg blev lidt chokeret over var da jeg skulle svinge til venstre ad en sidevej. Havde lagt mig ud til midten, på en alm smal landevej. Den bil der kom bagfra mente det var helt på sin plads at passere mig højre om med ca. 70 kmt og hornet i bund, han var lige ved at klappe mig bagi med sit sidespejl.

    Folk er nogle egoister i trafikken.


  • #5   26. maj 2011 Langt lys

    Jeg kører altid med langt lys. Måske man skulle kortslutte hornet også.


  • #6   26. maj 2011 "Den 77-årige mand fra Silkeborg, som kørte bilen, slap uskadt fra ulykken"

    Bare man dog kunne indføre et check af "de gamles" evner som bilist.
    F.eks når man fylder 65 så skal man op til en gratis køreprøve.

    R.I.P


  • #7   26. maj 2011 Har endnu ikke oplevet noget sindsoprivende. Men vælger også at køre som om alle andre er nogle kvajpander. Det er desværre nødvendigt. Gider ikke ende i statistikken.

  • #8   26. maj 2011 Motorbaner ? det må da være til billisterne.

    Motorbaner vil da næppe have nogen virkning på at billister overser motorcykler.

    Næ flere vejbaner ville være sagen, en til traktorer og campingvogne, en til personbiler og lastbiler og til sidst en til mc'er ,og nej den hvide linje på vejen er ikke en kørebane c",)

    Men der er sku nok ikke rigtigt noget andet at gøre end det Marc skriver, kør som om alle er halvblinde, småsover og måske har snuppet en enkelt for meget på den lokale.

    Min kæreste kørte galt ved der var en gammel mand der kørte ud foran hende, han opdagede det ikke, der var nogle der fik ham stoppet der havde set det ske, (hun smed maskinen istedet for at baske ind i ham)


  • #9   26. maj 2011 Hva så. Er vi herinde så alle fri for de fejl, som vi desværre så ofte ser, at andre gør.
    Jeg tror måske, i de tilfælde, hvor man kører ud fra ubetinget, at man er tilbøjelig til, at se forbi både knallerter og mcèr. Er aldrig selv kørt ud foran, eller været lige ved, men jeg har prøvet et par gange, at se forbi dem. Altså fokusere på det, som er bag dem, når de er tæt på...
    Blikket fokuserer ikke på det, som er tættest på...Er det volapyk i jeres ører..Den "opdagelse" har fået mig til, at tjekke ekstra, både den korte vinkel, og den lange..


  • #10   26. maj 2011 Efter 4 sæsonner og godt og vel 30.000km på motorcykel. Er jeg kun blevet overset meget få gange af biler.

    Jeg tror det absolut vigtigste er din placering på vejen. Hold altid din position minimum i de medkørernes venstre julspor, så du ligger tæt på midten af vejen, har et godt udsyn, nemmere bliver set OG sidst men ikke mindst aldrig bliver mistænkt for at være en knallert.

    Derudover er det selvfølgelig en rigtig god ide med en refleksvest om aftenen (og om dagen, men det bruger jeg ikke selv).

    Og som tidligere nævnt - hver eneste gang du nærmer dig en situation hvor du tænker/fornemmer her kan der være en billist som dummer sig, så tag ikke chancer.

    Sidst men ikke mindst overhal aldrig en kolonne af biler med høj hastighed. Det tætteste jeg har været på et stort uheld var for 2 sæsonner siden hvor jeg tager 5 biler i en hurtig overhaling på landevej, og så trækker nr 3. bil ud lige foran mig og ligger and til overhaling. Måtte seriøst nødbremse og undvige ham med høj hastighed.


  • #11   26. maj 2011 Thomas M, du har fat i den lange ende!

    Har selv brugt 12 år på vejene efter samme princip som dig. Hav altid fingeren på bremsen, når du fornemmer at der kan opstå en farlig situation - og sørg for at få farten ned ved kryds, sideveje. Og sidst men ikke mindst - overhal ALDRIG, hvis der er sideveje forude!


  • #12   26. maj 2011 Vibralys og blå pærer, så er der ikke mange der overser en mere smiley

  • #13   26. maj 2011 Efter 23 sæsoner og et utal af km har jeg vænnet mig til at blive overset, desværre kan man næsten sige!! Men jeg har også vænnet mig til at køre som om alle andre i trafikken skulle være blinde, døve og evnesvage, det hjælper faktisk lidt på hyppigheden af farlige situationer....

    Kim.


  • #14   26. maj 2011 man må bare åbne sine øjne lidt mere op.

    men ved i hvad jeg så idag, en mc der kørte ud lys smiley gys, og folk kørte slet ikke ind i ham, troede kun det skete for folk med langt lys og xenon... sluk det så!!!


  • #15   26. maj 2011 hvad fanden laver en 77 årig også bag rattet!!! GRR....
    deres usikre, langsomme og utilregnelige kørsel er sku farlig i trafikken.

    Jeg håber at alle de mange der svinger ud i MC'er får frakendt kørekortet øjeblikkeligt og en kæmpe bøde.
    Jeg ved godt det ikke bringer de døde tilbage, men så er de da væk fra vejene. Jeg syntes at der har været mange venstre svingsulykker allerede i år, gruer for sommeren smiley

    drop nu langt lys og andre generende effekter, jeg tror ikke problemet er at vi bliver overset, mere at vores hastighed fejlbedømmes


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #16   26. maj 2011 Morten P - Det passer ik. Du lyver nu....

    Man må altså ik lyve...


  • #17   26. maj 2011 Fra min bopæl og til mit job har jeg 15 km.. Det er på en hovedvej som hele vej går lige ud og med fint udsyn hele vejen.. Der er en motorvejspå/afkørsel. Jeg har måske kørt den tur 10 gange i år på MC, me 4 gange har jeg måtte bremse hårdt op fordi billisten svinger ud foran mig.. Den ene gang måtte jeg udenom fordi jeg bestemt mente vi havde øjenkontakt. Satte farten ned til 45 km ca hvorefter tumpen pløjer ud lige foran mig, som om vi via øjenkontakt han havde "grøntlys"..

    Jeg har i den forbindelse fundet en ny side af mit temperament. Blir intet mindre end sindsyg når det sker.. I går kørte jeg op på siden af den seneste billist, en gammel mand på ca 80 som bare vinker.. Jeg havde her sat farten ned til ca 50 i en 70 zone netop for at være sikker på han så mig.. Og fandme om ikke han alligevel kører..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #18   26. maj 2011 Dan S - Det tror jeg faktisk du har helt ret i. Det er en tilfældighed jeg har pillet Vibra lyset af, men det falder så sammen med min endnu større mistro til de andre trafikanter, som gør at jeg kun har haft en enkelt der vist nok overså / fejlbedømte mig i år.

    Ud kørte hun ihvertfald - og tinnitus har hun med al sandsynlighed stadig efter jeg stod og råbte af hende i 3 minutter...


  • #19   26. maj 2011 Michael S: Du gør det da heller ikke nemt, hvis du bremser uhensigtsmæssigt ned, så du på måde "giver tegn" til at billisterne kan køre ud. smiley

    Jeg kører med rød og grøn neonlys på mc'en, og har altid min vest med advarselsblink på, når jeg kører.
    7-9-13, er jeg endnu ikke overset.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #20   26. maj 2011 Niklas D: Dig og din "lygtekampagne"... nu tror jeg efterhånden at selv dansk blindesamfund har opdaget "det du skriver"... og nyheden hvad angår din anti-lygteholdning er så tudsegammel, at den burde fejres og afbrændes hvor år omkring Skt.hans.

    Ironien vil ingen grænser tage... og hvis du ikke er klar over det, så er det ofte dem der brokker sig mest, og påtaler andres fejl, gøren og laden som er de ringeste i trafikken.


  • #21   27. maj 2011 Niklas har da lige så meget ret til at føre sin "lygtekampagne" som alle dem der føre "se mit xenon" kampagner ?, bortset fra at niklas ikke gør noget ulovligt smiley

  • #22   27. maj 2011 Jeg er så nødt til at spørge, hvad gør det xenon værk som er så fantastisk ?

    har aldrig prøvet at køre med det, det vildeste jeg gør er at smække en gul pære i smiley

    Kim.


  • #23   27. maj 2011 Syntes sgu uanset hvordan man vender og drejer det at det er en ubehagelig situation. jeg har kørt den vej mange gange på mc nærmest hver gang jeg er ude og køre, og jeg bor kun 300 meter derfra. syntes godt det er for mange der mister livet i trafikken for tiden.

  • #24   27. maj 2011 ok Hans, blev der ramt et ømt punkt?

    Knud, vi kan sku da ikke alle sammen køre rundt og ligne et juletræ fordi der er nogle bilister der er halvblinde. Jeg håber og tror at den kamopagne der iøjeblikket kører, om end ikke kortvarigt, vil få mange bilister til at kigge bedre efter.


  • #25   27. maj 2011 Det var en kollega, der ikke kommer på jobbet mere. Lidt en øv-situation!

  • #26   27. maj 2011 Har selv haft en 125cc og nu en større og syntes det er utrolig sjældent at jeg er blevet overset (har kun 16000km i erfaring). Dog vi jeg sige at det med sideveje, der er mange stedet med hække hvor bilisten bliver nød til at køre ca. 1,5-2 meter ud for overhovedet at kunne se noget.

    Problemet med den lille mc har også været at folk antager at man vil race, og derfor til enhver tid accelerere ved f.eks. fletteregel.

    Der ud over er der mange blinde vinkler på biler, og som mc er det fristende at køre 100-120km/t på landevej, og så bliver bremselængden MEGET lang når en gammel mand tager en tåbelig beslutning. Tror ikke altid man hører hele historien. Jeg mener, en gammel tosse er også længe om at vende en bil, selv i et usving. Ikke at jeg vil forsvare ham, men den opmærksomme ville opdage at han holdt næsten stille og derfor muligvis ville gøre noget utilregneligt. Er selv ret opmærksom fordi i vores lokal område der blinker man max 1 sek før man drejer


  • #27   27. maj 2011 Anders p.. jeg sætter farten ned da det tilkørsel til motorvej og der har holdt mange cykler i rabatten der.. det er en 80 zone, hvor jeg normalt kører ned Tim 60. Ca.. denne her gang måtte jeg bare længere ned da manden blev ved med at trille forbi sine hajtænder. Så da han holder stille begynder jeg at accelerere, hvor efter Han trækker ud.. efter øjenkontakt.. eller ihvertfald at have orienteret sig i min retning


  • #28   27. maj 2011 ...kan ikke erindre at jeg har prøvet at en billist overser mig. Tricket er at købe en høj maskine smiley

  • #29   27. maj 2011 som allerede nævnt så er det sikreste at køre som om at alle andre er tumper og ude på at slå en ihjel, synes dog det er pisse urimeligt at det skal være sådan, bruger selv en hi-vis vest det meste af tiden selv om det ser lidt bøvet ud henover en læderdragt og ofte virker som om at det ingen effekt har, den eneste ting jeg synes der gør en forskel er den udstødning jeg har, hvis jeg ligger på mellem 9 og 11.000 omdrejninger bliver jeg ALDRIG overset

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #30   27. maj 2011 Dan S: Næ, faktisk ikke! Jeg synes bare argumentationen er lidt énsporet ift. lygteføring. Sandheden er jo den kyniske størrelse, at uagtet om vi med ét slag (teoretisk set) kunne afskaffe "alt det dårlige", så ville der gå maksimalt 10. år før "næste generation" af MC'ister har fyldt de danske veje op og dermed ændret adfærd for kørslen igen. Vi ser et stigende antal enheder på de danske veje, så problemet vil være konstant eller stigende. Faktisk er det bedste "bud på løsning" reelt det som Morten herover påpeger, nemlig at holde afstand, ikke tage unødige chancer, vælge en "fair fart" i en givende situation... og uagtet om disse parametre er tilstede, så kan vi ikke undgå lignende triste uheld - vi kan måske lave en mindre reduktion eller fastholde nivaeuet.

    Men for at komme retur til den røde tråd, så ser jeg absolut ingen kombination ift. uheld, at skabe høj trafikal risiko eller en direkte fare ved at køre med Xenon og/eller langt lys. I bund og grund handler det om at blive set og om dette sker vha. ændret lygteføring, gul vest eller andre signal former, passiv kørsel eller noget helt andet... det må være en palette af valgmuligheder den enkelte vælger og føler sig tryg ved!


  • jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 157
    #31   27. maj 2011 Det blev højere oppe foreslået at man skulle køre i de medkørende bilers venstre hjulspor.
    Det vil jeg gerne advare mod, for netop der kan man ikke ses i den forankørende bils spejle.
    Langt lys er godt, men det skal bruges med omtanke, f eks når man har en stærk sol i ryggen. Når det er overskyet/gråvejr virker det lange lys generende på andre trafikanter, og hvis et større antal mcister konsekvent kører med langt lys ender det nok med at nogle bilister begynder at blænde tilbage.


  • #32   27. maj 2011 Må tilslutte mig Thomas M..

    Placering og ens egen tilgang til tingene er det vigtigste..!

    Det er sgu ligegyldigt om vi sidder her og ved hvad er rigtig og forkert når der er et mennesker der mister deres liv.. Når det er sagt forstår jeg slet ikke at så mange bliver overset, jeg er blevet overset EN gang på de sidste 10.000km, og der var jeg alligevel klar over at hun ville trække ud foran mig, så havde fingrene på bremsen, hvilket jeg altid har hvis der er sideveje..


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #33   27. maj 2011 Amen! Se det kaster uden tvivl "nyt lys" over sagens alvor....

    Ctrl-Alt-Delete... Click'.....


  • #34   27. maj 2011 ^ Task manager eller genstart ? smiley

  • #35   27. maj 2011 Den skrig grønne vest hjælper først i det øjeblik man står på jorden/vej siden evt efter et motor haveri, punktering etc.
    Under kørsel har den intet betydning og giver kun brugeren en falsk tryghed.

    (link fjernet)
    Hvornår ser I vesten?!


  • #36   27. maj 2011 Husk.. Det er DIG der slår dig når det går galt selv om det er de andre der laver fejlen... Hold godt øje med DEM....

  • #37   27. maj 2011 jens R

    Jo Du kan nemt ses i bilernes spejle hvis du kører i medkørernes venstre spor. Du skal bare ikke ligge helt oppe i røven på bilen.

    Hvilket måske var det første jeg skulle advare mod, men regnede ikke med fol var dumme nok til at gøre det.


  • #38   28. maj 2011 Brian Fjeder har fat i noget. Sådan er det i al fald i Norge. Her stillede deres myndigheder et krav om en gul vest, når man ikke sad på sin maskine, der jeg var sidst.

  • #39   29. maj 2011 Helt ærlig jeg er sgu ALDIRG blevet blendet af ulovlig xenon eller lang lys om dagen, nu må i holde.. vi kører ikk rundt mens der er solformørkelse.. og ligefrem at sige at det kan medfører til uheld.. aaarh

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #40   29. maj 2011 Mirza - Hvis du ikke bliver blændet,er det enten et bevis på det ikke hjælper en skid med at tiltrække ekstra opmærksomhed, eller at du ikke er opmærksom nok i trafikken.

  • #41   29. maj 2011 LOL niklas.. jeg kører 40.000km om året og har kørt bil/motorcykel i 20 forskellige lande fordelt på 3 kontinenter..

    Sajmon der er forskel på at blive blændet i dagslys og så være opmærksom på at nu kommer der et lang lys...


  • #42   29. maj 2011 Jeg siger ikke at mine erfaringer i trafikken er store.. og jeg er godt klar over at du er "opdagelsesrejsende" og har prøvet lidt af hvert på MC.. jeg er 23år gammel og har af gode grunde ikke mere erfaring end dig..

    men derfra og så at beskylde mig for at jeg ikke kommer ud i trafikken og ingen erfaring har, det må du længere ud på landet min ven..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #43   29. maj 2011 Mange kørte kilometer kontra ulykker er bare tal i en statistik, så når i er færdige med at sammenligne jeres virtuelle penisser, kan vi komme videre.
    Jeg har kun været elitebilist i knap 10 år og ~1,2 mio kørte kilometer under bæltet - må jeg snakke med også?

    Jeg har set masser af forlygter som blænder i dagslys, set masser af idioter som glemmer at slukke deres tågebalgygte, set masser af motorcyklister begå fejl som fik dem i knibe, og så ser jeg hver dag læssevis af trafikanter som kører med hovedet oppe i røven uden at bruge hverken spejle, vinduer, øjne hænder eller ører til at begå sig i trafikken.

    Det er dem vi skal passe på, og det hjælper ikke at sidde her og bitche over hinandens baggrund / måde at håndtere det problem på.


  • #44   29. maj 2011 Synes stadig ikke man bliver blændet af lang lys om dagen, men nu er blændet en defentions spørgsmål, men lad mig sige det sådan, tror ALDRIG nogen har kørt galt fordi de er blevet blændet af lang lys om dagen..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #45   29. maj 2011 Det tror jeg heller ikke, men de narrøve som blænder om dagen, har ofte ikke omløb nok i skallen til at ændre på det når mørket falder på, og når det sker kan der nemt være nogen som er kommet galt afsted.

    Det synes jeg ikke er fair...


  • #46   29. maj 2011 Okay godt så, og nej jeg synes heller ikke det er fair, heller ikke at bruge det om dagen, men nu synes jeg bare ikke man skal gøre problemet større end det er, eller som Niklas prøver på hehe..

    Og det er altså skrevet lidt i sjov smiley


  • #47   29. maj 2011 Jeg synes overskrift og oplæg er vendt på hovedet - det kunne lige så godt hedde:

    Selvmorderisk motorcyklist.

    Endnu en motorcyklist der overser en svingende bil..

    Ikke at det gør hændelsen mindre tragisk, men hvis det lykkes en at parkere på forsædet af en personbil, så har man ikke kørt efter forholdene. Måske nok efter reglerne og lovene, men det er absolut ikke det samme.

    At montere et væld af aktive sikkerhedsmekanismer såsom vibralys m.m. Luller bare en ind i en følelse af at "nu ser de mig satme", hvilket igen får en til at holde på sin ret istedet for at køre defensivt. Men det nytter altså ikke når man ligger skrigende på asfalten "jamen jeg havde jo lang lys på!" - skaden er sket.

    Ved godt at jeg sikkert bliver flamet, men wtf, jeg overlever ;0)


  • #48   29. maj 2011 Simon H

    Ja det gør du og med god grund. For jo der kan være situationer hvor din lille overskrift er sandt. Men der er fanme også mange situationer hvor du ikke har en jordisk chance for at forudse/agere så uheld ikke sker.

    Rent ud sagt synes jeg dit indlæg er respektløs, ift. de mange som enten har midstet liver, eller har varige men efter et sådan uheld.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #49   29. maj 2011 Simon H - Du overlever ja.

    Men alle dem der ikke overlevede på grund af andres fejl, sidder du lige nu og pisser på.

    Er det smart?


  • #50   29. maj 2011 Jeg har selv aftjent min "værnepligt" på landets sygehuse efter at have "parkeret" uhensigtsmæssige steder, og hver gang er det sgu skide ligegyldigt hvis fejl det er - vi er alle mennesker og vi laver alle fejl! (især bilister, for hvem konsekvenserne ikke er så store)

    Jeg siger blot at man kun overlever ved at blive bedre til at forudse de fejl og køre efter forholdende og ikke efter reglerne. Havde jeg gjort det i mine unge dage, kunne jeg da selv have sparet mig for mange månerder i en rullestol.

    Jeg pisser ikke på nogen - ikke bevidst ihvertfald - men er bare ved at være træt af den samme sang hver gang der sker en ulykke, hvor en MC "bliver overset". Vi får aldrig bilisterne til at se sig bedre for - uanset hvor mange "se hinanden" kampagner vi får i synet - så det er op til os selv at køre defensivt.

    Der kan selvfølgelig være situationer som er umulige at forudse - har f.eks. oplevet at den forankørende bil på motorvej fik sprængt sin køler og pludselig forsvandt i en stor tågesky, men det er som regel ikke dem der optræder i statestikken, vel? Det er svingende bilister og svingende motorcyklister. Og der burde det være muligt at forudse/forvente at modparten ikke overholder reglerne, tror han lige kan nå over, eller slet og ret overser en.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #51   29. maj 2011 Niklas D: Stop nu dit hykleri... VIS mig og andre en dokumenteret undersøgelse - og ikke din egen selvbestaltet opfattelse af livet som helhed - at der findes situationer fra det virkelige liv, hvor en forkert lygteføring ift. MC-kørsel har medført "farlige situationer"... Eller skal du ud i skoven og koge en solid lygte-gryderet? smiley

  • #52   29. maj 2011 GISP er det blevet et overlevelses kursus at køre MC


    kald på BS nu


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #53   29. maj 2011 Det har du så lige gjort... men fair nok! Hvis du ikke kan finde argument og opbakning til disse, så er det nemmeste da også at kalde andre et fjols! Men enig, jeg deler ikke din holdning... hvilket jeg tror du er ret alene om, idet denne verden er mere end blot sort & hvid...

  • #54   30. maj 2011 Jeg er skam enig med Niklas, xenon er djævlens værk... læste FMD's blad, der var også en der brokkede sig over dem, FMD's råd "kig ikke ind i lygterne"... flot smiley

  • #55   31. maj 2011 GISP... troede ikke det skulle ske, men Sajmon og jeg er faktisk komplet enige i denne debat :-O...

    Det kan godt være at langt lys, vibralys, zenon osv ikke er direkte farligt grundet at det blænder, men det har det med at tage folks opmærksomhed... en opmærksomhed der tages fra de vigtige trafikale forhold og dermed skaber fare.

    S sent som igår forbandede jeg en MC langt væk ved Slagelse, han kørte bag mig med langt lys, og ligegyldigt hvor jeg lagde mig (også på MC) havde jeg hans lygter i mine spejle. Farligt i situationen da de var generende og flyttede mit fokus. Ja ja, jeg kan da bare ignorere det... NEJ jeg kan ikke


Kommentér på:
Skide bilister

Annonce