1.204 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Aprilla Rsv 1000 Factory oplevelse Aprilla Rsv 1000 Factory oplevelse

Jeg bliver nød til at dele min oplevelse med ligesindede der måske kan få mig væk fra at kaste min japaner tro overbord. Jeg har altid haft den mening at alt fra Italien var noget halvfærdigt ustabilt skrald. Hvor man ala Harley talte om sjæl charme og design frem for driftsikkerhed og forudsigelighed. Men så kastede jeg min kærlighed på en Aprilla Rsv 1000 Factory.Samtlige af mine såkaldte venner  havde alle en skræk historie omkring lige netop denne model. Bukkede ventiler. Defekte for og bagbremser.Koblinger og starter osv. Men jeg vil sku selv føle smerten her i livet så prøves skulle den sku. Dens design og alle de lækrere affjedrings komponenter fangede min interesse. Så af sted til Vordingborg for at lure lidt på dyret. Den stod i al sin pragt og ventede på at blive beskuet af dens måske nye ejer. I mine øjne er Factoryen en af de fedeste designede mcer til dato. men look er jo ikke alt så dyret blev startet op så de eftermonterede originale Titaniums potter kunne få lov til at udfolde sig. Fuck den lyder godt sådan en v60 magnesium motor. Så look, lyd og kræs var helt sikkert tilstede. Jeg smed dyret i første gear og trillede ned af gaden, skiftede hurtigt til 2 gear som jeg har for vane med min blackbird. Stor fejl Prillaen kvitterede med at ”hoppe” let hen ad asfalten …hmmm lidt mere gas og dyret trak jævnt igen. Mit første indtryk af dyret var følgende:fedt lydbillede – massivt bundtræk med en stor evne til at få en til at tro at man kører langsommere end speedometeret reelt viser . Massiv varme udvikling fra højere side af motoren(troede mit ben var smeltet) en Rpm diode lampe der blinkede lystigt når man passerede 6000rpm og en gearkasse der var pisse svær at få i frigear når motoren blev varm. Støttebenet virker som noget der burde sidde på en velo-solex . En fartformåen der helt sikkert bliver slået af diverse 600ccm raketter fra Japan inc min blackBird. MEEENN trods alt taler for at der ikke er noget ”for ” at købe et problembarn som Factoryen , så er jeg sku blevet ramt af den .Den måde den trækker på og de gode vibrationer man får fra motoren er sku specielle. for ikke at nævne lyden ..har jeg nævnt lyden .og affjedering og bremser er virkeligt noget der bare spiller.Jeg ville aldrig tilgive en japansk mc de samme ting som jeg har nævnt i dette indspark .Men det er tæt på at jeg vil tilgive Aprillaen. Man kan jo altid sidde og se på den og starte den op og nyde lyden..
P/s er der nogle der kender et tricks til at få en Rsv i frigear …please ….

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilla Rsv 1000 Factory oplevelse
  • #1   11. maj 2011 Det er den fedeste mc at køre på.
    Har haft flere gade Apriliaér og 2 til bane.
    Drift sikker heden er helt i top, min første bane racer har kørt 12 år på bane uden nedbrud af nogle art.
    Frigearet kan være lidt tricky men den rigtige olie er et must , en rigtig god semi syntetisk så plejer der aldrig at være problemer,
    nogle gange kan man skifte en jet dysse til få penge og alt er ok, det har jeg dog aldrig haft brug for.

• #2   11. maj 2011 fed fed mc. Har kørt lidt på min stedfars factory ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33496 ) . Giver dig ret i at lyden er fænomenal.

• #3   11. maj 2011 Ja du er ikke den enste der blev ramt. Jeg har også haft den omtalte maskine, dog kun en alm RSV 1000 R fra 2004. Det er en fed maskine, og jeg havde ikke problemer af mekanisk karakter i de 2 år jeg ejede min. Men alle italianere har lidt børnesygdomme, men det lever man med. Hvis den ikke er justeret ordentlig ind, så vil jeg anbefale dig at få det gjort med en PC.

Under min profil kan du læse lidt mere om mine erfaringer med maskinen. Men jeg kan kun sige KØB KØB KØB. Den har meget mere sjæl og charme en samlebåndsmaskinerne fra Japan:-)

• #4   11. maj 2011 Køb for pokker! Af de problemer du nævner, er det kun tophastigheden jeg kan nikke genkendende til - og hvem har brug for den? Støttefoden har jeg ikke oplevet problemer med, og den er vel heller ikke så vigtig :o) RPM lampen justerer du ganske nemt selv, så den først lyser ved det antal omdrejninger du vælger. Varmen vænner man sig til, og frigearet kræver blot en anelse tilvænning - så er det også til at finde.
    Jeg har oplevet, at koblingen skal udluftes med jævne mellemrum, men det kan jeg godt tilgive, når det bliver opvejet mod alle plusserne!

• #5   11. maj 2011 Jævnt fed cykel smiley

• #6   11. maj 2011 Jeg kan kun sige at det er den fedeste cykel jeg nogensinde har haft og jeg har ikke haft nogen problemer med den

• #7   11. maj 2011 RPM-lampen stiller man selv, hvornår den skal blinke. 6k rpm er standard.

Skiftede støttefod på min, og har ikke haft bøvl med gear. Det må være oliens skyld, den Rotax er fantastisk!

• #8   11. maj 2011 fedt indlæg, men jeg ved ikk lige hvor driftsikkerhed osv kommer ind i billedet smiley

Din "tro" er hverken blevet be- eller afkræftet ..

• #9   11. maj 2011 mirza a ...det er jo lige det smiley må sku nok købe en for at afgøre min tro....

• #10   11. maj 2011 En rsv er min drømme cykel ! Synes den er mega fed. At den så lyder som død og ødelæggelse, direkte fra jordens indre gør den ikke mindre attraktiv !

Var det mig der havde pengene kunne det KUN gå for langsomt med at få sådan en hjem !

• #12   11. maj 2011 ... hvoraf jeg er en af de nyeste ejere. Fik min mille fra 2000 i lørdags. Fik første rigtige tur i dag. Og tror næppe jeg nogensinde fortryder.

Må se at få oprettet den snarest :-S

• #13   11. maj 2011 Aprilia er mindst lige så god kvalitet som Honda.
    Jeg kørte 73.000 km på min Falco uden problemer.
    "Racer"ture på de små veje, feriekørsel med konen og en hel masse banedage.
    Den bruger lidt koblingsplader. Jeg skiftede ca. hver 30.000 km, men udgiften er til at overse. Ca. 1500,-, hvis du selv skifter dem.
    Du skal også afse lidt mere til gummi og benzin, men fornøjelsen er det værd.
    Go for it.

Kommentér på:
Aprilla Rsv 1000 Factory oplevelse

Annonce