{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.074 visninger | Oprettet:

Hyosung {{forumTopicSubject}}

Så skete det
Min hyosung gt650r knækkede en udstødsventil og ødelage topstykke og stempel.
Ringede til forhandler vedr. Priser på reservedele og fik noget af et chok - 10 kilo for et topstykke og en komplet maskine kan købes for 24000.
Er der nogen der har et topstykke ligende som de vil af med eller kender til en billigere måde for ellers går den i graven og solgt som reservedele.
Hilsen thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyosung
  • #1   27. apr 2011 Det var sgu hurtigt den motor stod af - knæk og bræk med dit project

  • #2   27. apr 2011 Prøv lige Hyosung gruppen. Der er en der har haft samme problem men købte en ny motor. Kan være han ligger inde med den gamle motor endnu

    Ærgeligt nok ellers. Det er en fed maskine. Har dog selv valgt en naked og en 2008 hvor problemerne med dårlige ventilstyr er løst.
    Håber du kommer ud igen på din Hyu


  • #3   27. apr 2011 Ellers kig på DMCn i netbutikkerne eller i huggerkatagorien. Der er osse en Koreansk biks. Richard Hyosung, måske er der en mulighed.
    http://www.piffe.com/inspiration/never.phtml


  • #4   27. apr 2011 En mere - undskyld ironien Thomas C., men at det er mærkets helt store akilleshæl du der har mødt, er vist efterhånden temmelig velkendt - trods det er fuldstændigt ukendt for den Danske imp.
    Men søg lykken i Tyskland fks. her: http://www.bike-teile.de/index.php?seite=startseite og prøv også ebay.de om ikke du kunne være heldig der
    Og sælg den mc så snart den er kørende igen, ta' de tørre tæsk det vil gi din tegnebog, men kom væk og videre - inde under alle børnesygedommene som nu har strækt sig langt ind i modellens efterår, så er mærket herhjemme belemret med en imp. der i bedste fald har leget ikke se, ikke høre, ikke tale med kunderne, så om ikke det ene vil afholde mærket fra bare skyggen af succes, så vil det andet - Hyo vil altid leve en paria tilværelse, hvor de få modige som end ikke kan regne med imp. hjælp, så få nogle ordentlige drag over nakken når den skal sælges, hvis overhovedet muligt...
    By the way, på den tyske side jeg linker til, der er der en GT650 motor til salg, og sid venligst ned...pris knap 2000 euro...!


  • #5   27. apr 2011 Hvis topstykket bare blive skiftet med et nyt produceret, skulle man være ude over det problem. I øvrigt ikken nogen varig forbandelse over mærket, de nye modeller er ude over den skavank. Børnesygdomme er der mange MC der har haft. Havde selv en 1 generations Aprilia Pegaso fra 95, hvor startmotoren gik efter 50 T. kostede næsten 6´T. med BMW dele.2 andre ejere har haft tilsvarende problem.. Og hvad skal man med en importør, eller forhandlere for den sags skyld, Det er bare lige for at tjekke hvor meget der spares, når man jager rundt på nettet.

  • Arne F
    Arne F Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   27. apr 2011 Hej Thomas
    Hanning mc har en skadet mc til at stå
    mvh Arne Faurby
    hanning mc
    www.hanningmc.dk


  • #7   27. apr 2011 Måske er løsningen mht. motoren at få et "2 generation" topstykke på.. men hvorfor har der aldrig som i 'Tyskland, Spanien etc.. været et eneste recall på de cykler herhjemme - så de topstykker kunne udskiftes, her i DK. får du aldrig imp. til at vedgå, at der har været noget problem nogetsted's med de topstykker ! ingen go' start hvis man vil ind på markedet.
    En anden ting - i alle andre lande, har de fra værkstedernes side valgt, at sløjfe "SLS" systemet ("frisk luft i udstødningen så at sige") da den termiske belastning heraf var alt for stor, det er komplet la'la' og ingen her har nogensinde hørt om dette kunne hjælpe dem hvad angår holdbarheden..
    Så ja - den er billig i indkøb, men køber man billigt betaler man bare to gange istedet !
    Thomas C - check engang om ikke, at den ventil der er "tabt", er den der sidder hvor sls systemet "skyder" frisk luft en, og jeg har en et eller andet på højkant for det er den er tabt...


  • #9   27. apr 2011 Tak for jeres indlæg
    Mit problem er lidt at jeg selvfølige kan købe et topstykke til de 5 kilo,men hvornår ryger så den bagerste. Så jeg vil prøve at finde en ny komplet motor.
    Men hvis man ser på det alt ialt går det nok, den har kørt perfekt i 6 år og fået masser af tæsk og givet mange gode timer og så til kun ca. 1500 pr. Mdr
    Det er sku billigere end at lease en og slår tabet på bilen med flere længder, men stadigevæk sur røv.
    Thomas


  • #10   28. apr 2011 Godt indlæg det sidste. Der er sgu masser af de "anerkendte" mærker der har problemer efter og før 6 år også.
    Det kan være du skal prøve at se efter en donormaskine i t Tyskland med en ny motor


  • #11   28. apr 2011 Ja du kan sagtens finde en hel motor, men så ved du igen ikke hvor længe de topstykker holder. Med mindre du altså finder en motor efter 2006 hvor fejlen er rettet på dem.
    Med 2 nye topstykker så skal du ikke bekymre dig om det igen.


  • #12   28. apr 2011 Det er sku hurtigt de kinesere brækker sig ..................................................................................ja ja ja jeg ved godt de er fra korea ... kartofler-kartofler ..... same same

  • #13   28. apr 2011 Nå men uanset hvad føler jeg sku med digedt er lidt af en dyr omgang .. hvad med en fra tyskland ...

  • #14   28. apr 2011 Nu skriver han jo selv at den har kørt 6 år uden problemer, Jesper.

    Og undlad lige at sammenligne Huosung med kinøjsere, før du selv har testet kvaliteten.
    Kartofler og kartofler er ikke altid det samme.


  • #15   28. apr 2011 Jeg må sku snart indrømme at jeg er godt træt af at høre på alle de kloge MC folk som nærmets fryder sig hver gang en Hyosung har problemer, men det må være fordi de har ondt et vist sted over at have betalt så meget for deres egen MC.
    Jeg er på trods af alt stadigevæk en glad Hyosung ejer og hvordan du end drejer det så har jeg ikke tabt nogle penge, med mindre jeg havde tænkt mig at sælge den til samme guld pris som andre mener deres 19 år gamle maskine er værd bare fordi den hedder Honda eller lign.
    Det skal siges at der har aldrig været service på min maskine - kun skiftet olie og filter en gang om året - så brugs prisen har været 1236 kr pr. mdr - find lige en anden ny mc med samme lave omkostninger.


  • #16   28. apr 2011 Altså personligt har jeg intet imod hyosung.. de par stykker jeg har prøvet har kørt fortrinligt.. var som selv ved at købe en Ik mindst pga den rimelige pris de har ... når det så er sagt får man jo sjællent mere end man betaler for.. og jeg syntes desværre oftere og oftere at man høre om en hyosung ejer der har knas med deres cykel .. men det er selvfølgelig også primært de dårlige historier der kommer frem . Og måske har du ret.. ofte har man tendens til at bedømme udfra kun de dårlige historier .

  • #17   28. apr 2011 Men når det så er sagt . Er jeg slet ikke enig i at folk tror at en 19år gammel honda er guld .. for det er de jo .. de bliver jo solgt til høje priser trods krise og en 19år gammel honda har sjællent problemer af større format .. men jeg vil derimod være mere bekymret hvis jeg skulle købe en 19 år gammel hyosung..

    Pris og kvalitet hænger ofte sammen ...

    Men selvfølgelig hvis man ikke skal sælge så der ikke noget problem .. og den er jo super fed . Jeg var som sagt selv lidt lun på den nøgne model ..


  • #18   28. apr 2011 @Jesper (Karlslunde) X
    Hvilken af disse ville du vælge, og lad os sige at det er til fast pris.
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=20957
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=26302

    En 3 år gammel Hyo, mod en, ikke 19 år, men 23 år gammel CBR. Hvad er det der gør at Honda i 1988 er så langt foran teknisk, at denne sælges til samme pris som en MC fra 08. Tror dog det vil være svært at finde indsprøjtningen på den Honda.


  • #19   28. apr 2011 Indsprøjte eller ej.. jeg kan udemærket se at hyo er meget mere tidsvarende og teknisk foran ...og det er slet ikke umuligt at jeg ville ryge på ryggen af sådan en hyo ....men nu er Det muligt at få en nyere honda f2-f3 fejer noget i den stil.... og jeg vil gerne se hvad en hyo er værd om 23 år .. og hvordan den ser ud ...

    Men ja den er flot sådan en hyo



  • #20   28. apr 2011 Uanset hvad, så vil tabet på en 19 år gammel Hyo aldrig blive som på en Honda
    Men jeg glæder mig da også til at se hvordan en model som min holder.
    Muligt at prisen er ½-eret på 3 år. Men det er stadig kun 22½k på min smiley
    Se lige om en SV eller CBR kan holde den pris!


  • #21   28. apr 2011 Først lige en tak til Arne og ringet til hanning mc og vi blev enige om en pris så jeg tage over og henter den på lørdag.
    Så hvis alt går godt er jeg ude at køre igen inden for den nærmste tid.
    Med hensyn til hyosung eller ej må det vel være op til den enklte, men hvorfor er der mange der skal nedgøre hyosung eller en kinøjser- det drejer sig vel om at komme ud at køre på 2 hjul og nyde det, hvilke 2 hjul det


  • #22   28. apr 2011 Der er jeg 100% enig det handler ikke om hvad man køre men at man køre ... og direkte nedgøre cykler om de hedder det ene eller andet ,forstår jeg heller ikke ...

    Jeg respektere sku alle mc'ister uanset hvad de køre ..


Kommentér på:
Hyosung

Annonce