2.350 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Blev påkørt i dag forsikring hvad nu? Blev påkørt i dag forsikring hvad nu?

Jeg så skete det sku efter 5 år uden så meget som en skramme.
Holder for hejtænder og venter på og svinge på at svinge til venstre, men hende jeg venter på skal ind af den vej jeg kommer fra.
Hun kikker den anden vej og skær ind i den bane hvor jeg holder og rammer min forhjul med ca 25 km/t (bang)
Der sker ikke mig noget men min stakkels suzuki Gn 250 kommer lidt til skade
forgaffel og styr er skævt, bræmsepedal knækket og ugstødning knækket.

Jeg har anmælt skaden til modpartens forsikrings selvskab og modparten har erkendt skylden over for mig så regner også med de gør det over for forsikringen.

Men hvad så nu? er der en der skal vudere skaden eller hvordan fårgår det?

Det er sku trist da det er en cykel jeg lige har købt til kæresten da hun skal til at tage mc kørekort..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blev påkørt i dag forsikring hvad nu?
  • #1   27. apr 2011 du skal nok ta på værksted og de bestiller en taksator og så går det vidre til forsikringen og så burde det være i orden

• #2   27. apr 2011 du skal få den kørt til en forhandler. så gør han skaden op og bestiller så en taksator fra modpartens forsikringsselskab. og ja så er det op til ham at taksere de ødelagte ting. Men hvis du selv har kasko på din mc, så er det i første omgang dit selskab der skal betale skaderne.

• #3   27. apr 2011 Du skal anmelde det til dit eget selvskab de tager sig af resten og du kan ved henvendelse til dem aftale nærmere om hvilken forhandler du vil til.

• #4   27. apr 2011 Hold da fest, en kost! Sådan går det når man vil skære hjørner :-S

Få cyklen fragtet til et værksted, og så sender forsikringsselskabet en der kan vurdere skaderne. Prøv evt at spørge modpartens selskab - du har jo snakket med dem allerede.

• #5   27. apr 2011 der kommer en og kikker på den også vudere han skaden, men ud fra dine skader bliver den temlig sikker totalt skadet,

• #6   27. apr 2011 Mindste bule i stel = 90% sikkert totalskadet

• #7   27. apr 2011 Der er kun ansvar på da det jo er en gammen cykel der koster et stykke under 10k
    Den står bare hjemme i haven da det skete 200 meter fra hvor jeg bor. Så har bare trukket den hjem.
    Da jeg talte med min ejet forsikrings selvskab sagde de at det ikke havde noget med dem og gøre men kun modpartens selvskab og nu ligger sagen så hos dem og venter på modpartens forklaring.

• #8   27. apr 2011 Har du kun ansvar må du selv løbe modpartens forsikring på dørene!

• #9   27. apr 2011 Det nemmeste er sku at smide den hen til en forhandler. så klarer de det hele. og hvis modparten har sagt at det er hendes skyld så er den jo ikke længere. Er selv igang for ANDEN gang pga andre har skadet fruen MC......

• #10   27. apr 2011 Har du haft vidner til stede på uhelds stedet? Håber at du har noteret deres navne og tlf, i tilfælde af at modparten skriver en helt anden uhelds situation.....

• #11   27. apr 2011 jørgen hun har jo erkendt det, så synes man jo også at hun burde være enig i at det var det der skete

• #12   27. apr 2011 Thomas K: det ville bestemt ikke være første gang at folk har ændret mening når de først er kommet hjem og kommet i tanke om at det nu kommer til at koste dem nogle penge, så vil nogen desværre lyve uden skrupler.

Heldigvis er de fleste folk stadig ærlige når det kommer til trafik uheld.

• #13   27. apr 2011 De bor i samme by som mig, og det virker klart som om de har erkende, bliver det ikke tilfældet så kan det da være jeg hurtig kan blive et ubehaligt bekendskab..

Der var det svære ingen vidner men har været henne og tage nogle billeder af den benz plet der var efter motorcyklen, og den ligger lige så fint i min vejbane hvor jeg holt.

Kommentér på:
Blev påkørt i dag forsikring hvad nu?

Annonce