1.970 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Nicolaj K
Nicolaj K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Påkørt bagfra - skjulte skader? Påkørt bagfra - skjulte skader?

Ja, så blev dagen ellers ødelagt.

Blev påkørt af en bilist bagfra da jeg kørte i kø på Strandvejen. Nåede lige at høre hvinende dæk og så sagde det klask. Jeg formåede at holde balancen, så væltede heldigvis ikke, men spørsmålet er om der kan være sket skade man ikke kan se. Er der nogen der har erfaring med det?

Fik ellers et flot aftryk af hans nummerplade på bagdækket. Og så er min nr. pladeholder blevet bukket.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Påkørt bagfra - skjulte skader?
  • #1   7. maj 2016 Nu er jeg ikke ekspert i hverken forsikringer eller motorcykelstel, men det er vel næppe utænkeligt at der kan være opstået en skade - alt fra et ødelagt leje til et bukket stel. Det afhænger jo af hvor hurtigt vedkommende kørte/ramte, men hvis det var mig ville jeg indlevere den på et autoriseret værksted via forsikringen, og lade dem håndtere det. Hvis det kun var et ganske lille bump, er det vel et spørgsmål om at tjekke grundigt efter slør i bagsvingeren og så en visuel inspektion af rør og svejsninger, og selvfølgelig hvordan den kører/sporer både ligeud og i sving.

Godt du ikke kom til skade! smiley

• #2   7. maj 2016 Jeg har oplevet nøjagtig det samme. Der var ingen skader på min mc. Lejer, stel osv skal jo holde til en del ved almindelig kørsel. Så hvis det bare var et bump så lille at man ikke vælter, tror jeg ikke det har noget at sige.
    Jeg ville bare finde prisen på den bøjede nummerpladeholder og en ny nummerplade hvis den er bøjet/ridset, og bede bilisten om at overføre beløbet. Plus et par hundrede for den tid det koster mig at hente de nye dele. Hvis det er for meget for bilisten må forsikringsselskaberne ind over.

• #3   7. maj 2016 Nu er en mc jo lavet af metal
    og ikke pap og glas, og et dæk "fjedrer" jo temmelig meget. Hvis det er så langsomt at du kan holde den uden at vælte, har dækket taget stødet. Ikke noget at være nervøs for.

• #4   7. maj 2016 Som Claus skriver. Ind og have den tjekket igennem af en der har forstand på det.

• #5   7. maj 2016 Rolig nu folkens... Hvis han kan holde balancen mens han bliver påkørt har kræfterne der har været involveret været minimale.

Jeg tror ikke på der er sket nogen skade med din MC.

• #6   7. maj 2016 Jeg tænker også at et uventet bump på motorvejen med 130 km/t belaster stel, lejer, hjul osv mere end et skub fra en bil. Som nr 1 skriver, hvis der intet synligt er at se og den kører som før, er det vel at rette nummerpladeholderen ud eller få en ny en af slagsen og komme ud og køre igen.

• Nicolaj K
    Nicolaj K Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   7. maj 2016 Tak for svarene. Er mest glad for at der ikke skete noget med mig selv smiley

Ved godt at affjedringen skal kunne tage en del, men den er jo primært lavet til at tage stød nedefra. Tror jeg kører forbi værkstedet på mandag for en sikkerheds skyld. Også så jeg ikke opdager en evt skade om et år og det så er for sent.

• #8   7. maj 2016 og derfor lanesplitter jeg hver gang jeg køre mc og der er trafik

• #9   8. maj 2016 Husk lige.. Et bump i vejrn belaster cyklen lodret.. Det er den bygget til..

Men et skub bagfra er den sku ikk bygget til.. Det gir et direkte stød i lejer og stel..

Men når det er sagt.. Hvis den ellers køre som den skal tvivler jeg nu os på den har taget skade og dækket har taget det værste af stødet

• #10   8. maj 2016 Det med den ikke er bygget til at modtage krafter stød bagfra, er da lidt noget bæ. Så hvis man gir gas, må man ikke gi for meget gas. Da den ka krølle sammen? Man skal også huske at skifte gear stille og roligt.
    For guds skyld må du ikke bremse hårdt op, forenden kan krølle sig ind under smiley
    smiley smiley

• #12   8. maj 2016 Jeg er ikke ekspert på området, men får den et stød nedefra og bagfra med samme påvirkning vil stødet nedefra selvfølgelig bliver absorberet bedre af affjedringen. Men når vi snakker et bump bagfra, som det må have været når man kan holde balancen, og et ordentligt huk på motorvejen eller lignende, så vil lejer osv da blive belastet mere af det. Men ski'e med det, det er Nicolaj selv der bestemmer.

• #13   8. maj 2016 De holder til en del, har haft kørt galt på min hvor begge gaffelben bøjede, front kåben flækkede, bagsædet/stellet krøllede sammen, skiftede de ting som man nu kunne se, også har der ik været noget med den siden, så der er ikke sket noget som helst ved en bil har puffet til den... men er du usikker så tag den da over forsikringen, det er jo ham i bilen der kommer til at betale det hele smiley

• #14   8. maj 2016 Få den på værksted og få det anmeldt til forsikringen. Hvis du så opdager flere skader senere kommer forsikringen ind over igen. Det ville da være ærgeligt at være flink ved bilisten og så selv stå med en ødelagt motorcykel senere.

Kommentér på:
Påkørt bagfra - skjulte skader?

Annonce