Til jer med top boks Til jer med top boks
Hey Mcg
Nu kommer det lige en længere smøre.
Jeg kører på min mc både for sjov, og som daglig transportmiddel. Jeg kører omkring 40km om dagen med en taske på ryggen der vejer ca. 7-8 kg. Da kørsel med taske på ryggen næsten garanterer problemer med nakken efter bare et mindre styrt har jeg været på rov efter en anden og bedre løsning.
Jeg er nået frem til at bedste løsning til min mc er en topboks - dette har dog vist sig at være sværere end som så (sidetasker i plastic bliver simpelthen for bredt til en RF600 for min smag.).
Renntec leverer et "sportsbagagebærer" dette må dog kun bære 2,5kg så det er udelukket. Eneste anden producent der producerer et stativ til min RF600 er Hepco&Becker, har da også lige bestilt et stativ og købt en ordentlig 52 liter skrummel af en topboks på ebay.
Men nu efter lidt nærlæsning kan jeg se at stativet maks kan lastes med 5kg!!! - Selve topboksen vejer omkring 4,8kg så hvordan kan de sælge sådan et produkt?.
Mit spørgsmål til jer er hvad gør i når i skal laste jeres topboks, hvor meget kan skidtet holde til? - jeg vil helst undgå stoftasker da jeg vil have det så simpelt og let som muligt i dagligdagen, så hvad er alternativet?.
Jeg overvejer at bikse noget hjemmelavet beslag sammen, men kan det passe at der ikke er nogen der leverer noget brugtbart?!.
En sidste ting, jeg vandt en auktion på ebay igår på den taske der, men efter jeg har fundet den 5kg's regel er jeg ikke sikker på at jeg vil have den. Har ikke betalt endnu, kan jeg bare skrive til sælger at jeg ikke er interesseret alligevel, eller har han krav på pengene?.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
I min, havde jeg knap 40 kg værktøj, på en kort tur, gad ikke køre 2 gange
Du har ingen ide om hvordan køre egenskaber blev ødelagt, forhjulet ville ikke blive i jorden
vægten sidder langt tilbage. MEN de vægt forbehold har de alle, kender ingen der respekterer dem, og NORMALT holder de bare, har ALDRIG set en der brød sammen..
Top boks, er guds gave til MC folket.
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 224
Har du kigget på tank tasker?
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
feb 2007
Hvis du kører med en bærbar eller noget i den retning ville jeg heller sætte den i et topboks end i en tanktaske.
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 187
Jeg har en tanktaske men den kan ikke engang indeholde min bærbar, kender i til nogen tanktaske der kan indeholde alt det ovennævnte?.
Jeg overvejer at købe to passager greb ekstra, bore huller i dem og lave et beslag der passer med fx et givibeslag. Så kan jeg få vægten til at være ca. der hvor passageren ville have været. Syntes bare det er underligt at der ikke er nogen der har overvejet den løsning med at ofre bagsædet til gode for en topbox.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
http://www.bagster.com/en/bagagerie.php
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 371
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33521
feb 2007
Jeg har tasker fra Givi der hedder 3D, de har hård bund og blød overdel, måske det var noget for dig ?
feb 2007
feb 2007
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
Du kan jo lige så godt købe en trike eller køre bil. Alternativt så napser du da bare en grøn mælkekasse. Det er næsten mere trendy og cool end en topboks.
apr 2007
Syntes bare at lige præcis i den her situation opvejer funktionaliteten æstetikken.
Gider ikke sidde med den taske på ryggen hver dag..
aug 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 54
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
Det er grimt, ja, men en god løsning til single-touring, og cyklen får ikke en eneste skramme som ved bløde tasker. Se foto nr. 6 i min profil på zx10r'eren.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
mar 2007
kraft gange arm.
En person på bagsædet sidder lige over akslen, og har derved IKKE en pendul effekt!
En kasse med 20 kg, monteret 40 cm bag bagakslen giver en pendulerende effekt, og er med til at gøre forhjulet løsere ved acc.. MEN i hvor stor grad, afhænger af belastningen!!!
Konner du ud af et sving, hvor du ligger godt ned, og retter hurtigt op, er du IKKE i tvivl, om at du har en læsset kasse bagpå!
Jeg har kørt mange km med min gsx-f, med boks på! altid monteret,
Har krydset diverse broer, der var lukket for høje lette køretøjer.
Vind mæssigt mærkede jeg ikke kassen ret meget! (kroppen danner jo et "vindhol" bag dig, når du kører, som giver kassen lidt fred.)
apr 2007
Kan ikke afbestille det rack jeg har bestilt, så må vi bare håbe det kan holde til 5kg topbox plus 7-8kg oppakning.
Ved godt det kommer til at have en effekt på køreegenskaberne, men sådan er det. Er mere bekymret over om skidtet bøjer og falder af - nogen der har erfaringer ?
mar 2007
Har aldrig set en der havde problemmer!
Til jer med top boks