5.742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Til jer med top boks Til jer med top boks

Hey Mcg
Nu kommer det lige en længere smøre.

Jeg kører på min mc både for sjov, og som daglig transportmiddel. Jeg kører omkring 40km om dagen med en taske på ryggen der vejer ca. 7-8 kg. Da kørsel med taske på ryggen næsten garanterer problemer med nakken efter bare et mindre styrt har jeg været på rov efter en anden og bedre løsning.

Jeg er nået frem til at bedste løsning til min mc er en topboks - dette har dog vist sig at være sværere end som så (sidetasker i plastic bliver simpelthen for bredt til en RF600 for min smag.).
Renntec leverer et "sportsbagagebærer" dette må dog kun bære 2,5kg så det er udelukket. Eneste anden producent der producerer et stativ til min RF600 er Hepco&Becker, har da også lige bestilt et stativ og købt en ordentlig 52 liter skrummel af en topboks på ebay.
Men nu efter lidt nærlæsning kan jeg se at stativet maks kan lastes med 5kg!!! - Selve topboksen vejer omkring 4,8kg så hvordan kan de sælge sådan et produkt?.

Mit spørgsmål til jer er hvad gør i når i skal laste jeres topboks, hvor meget kan skidtet holde til? - jeg vil helst undgå stoftasker da jeg vil have det så simpelt og let som muligt i dagligdagen, så hvad er alternativet?.
Jeg overvejer at bikse noget hjemmelavet beslag sammen, men kan det passe at der ikke er nogen der leverer noget brugtbart?!.

En sidste ting, jeg vandt en auktion på ebay igår på den taske der, men efter jeg har fundet den 5kg's regel er jeg ikke sikker på at jeg vil have den. Har ikke betalt endnu, kan jeg bare skrive til sælger at jeg ikke er interesseret alligevel, eller har han krav på pengene?.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer med top boks
  • #1   15. apr 2011 Tanktaske - hvad ellers:-)

• #2   15. apr 2011 DYBT idiotisk at smide meget vægt der op....

I min, havde jeg knap 40 kg værktøj, på en kort tur, gad ikke køre 2 gange smiley
    Du har ingen ide om hvordan køre egenskaber blev ødelagt, forhjulet ville ikke blive i jorden smiley
    vægten sidder langt tilbage. MEN de vægt forbehold har de alle, kender ingen der respekterer dem, og NORMALT holder de bare, har ALDRIG set en der brød sammen..
    Top boks, er guds gave til MC folket.

• #3   15. apr 2011 52 L top boks = 2 indkøbsposer = ca 8-10 kg +/-

Har du kigget på tank tasker?

• #4   15. apr 2011 Nu blev jeg lidt nysgerrig; hvis ens cykel ikke kan tåle at at køre med 10 kilo i et topboks hvad gør i så hvis i har en passagerer ? Et voksent menneske vejer lidt over 10 kilo og den største del af vægten er ovenfor sædehøjde.

• #5   15. apr 2011 Jeg kan nemt se at top-boksens form kan medvirke til dårligere køreegenskaber, men det har ikke noget med vægt at gøre men vindmodstand og boksens tendens til viberere i vinden hvilket kan medføre til en "svaje" (wobble) tendens i bagenden.
    Hvis du kører med en bærbar eller noget i den retning ville jeg heller sætte den i et topboks end i en tanktaske.

• #6   15. apr 2011 Jeg kører med en bærbar, mine sko, en mappe, en kæde - samt skivebremselås, og så lidt ekstra småting.
    Jeg har en tanktaske men den kan ikke engang indeholde min bærbar, kender i til nogen tanktaske der kan indeholde alt det ovennævnte?.
    Jeg overvejer at købe to passager greb ekstra, bore huller i dem og lave et beslag der passer med fx et givibeslag. Så kan jeg få vægten til at være ca. der hvor passageren ville have været. Syntes bare det er underligt at der ikke er nogen der har overvejet den løsning med at ofre bagsædet til gode for en topbox.

• #7   15. apr 2011 Køb Bagster tankcover og en god taske der tilfredsstiller dit behov. Vægten er på det rigtige sted og let at bruge i dagligdagen, samt let at afmontere.
    http://www.bagster.com/en/bagagerie.php

• #8   15. apr 2011 Ham her, er smidt en topboks på i stedet for bagsædet. Kender ikke lige systemet..
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33521

• #9   15. apr 2011 På en sidetaskeholder jeg har købt for nylig kan man vælge mellem to positioner for topboks holderen, dvs den kan sidde enten ovenfor passager sædet eller et hak længere bagud. Mærket er NonFango, det er noget Italiensk noget.
    Jeg har tasker fra Givi der hedder 3D, de har hård bund og blød overdel, måske det var noget for dig ?

• #10   15. apr 2011 Det skulle har været: Jeg har SET tasker fra Givi der hedder...

• #11   15. apr 2011 Måske den her kunne bruges med lidt innovation og fingersnilde. Det fra Bagster som Jame B har linket til: http://www.bagster.com/en/showroom.php?id=114

• #12   15. apr 2011 Kort og godt er det jo bare grimt.

Du kan jo lige så godt købe en trike eller køre bil. Alternativt så napser du da bare en grøn mælkekasse. Det er næsten mere trendy og cool end en topboks.

• #13   15. apr 2011 C1, det kan vi sagtens blive enige om!!.
    Syntes bare at lige præcis i den her situation opvejer funktionaliteten æstetikken.
    Gider ikke sidde med den taske på ryggen hver dag..

• #14   15. apr 2011 Har ikke erfaring med de beslag du omtaler, men et mo-tech til en stor givi box, jeg fylder også op med bæreposer fulde af varer, det holder fint og hvis ikke, så er det kun dem bag i det går ud over.

• #15   15. apr 2011 Jeg købte et ekstra bagsæde, pillede cover og polster ud og skruede et Givi beslag direkte på. Givi tasken må rumme 5 kg. Den overfyldte jeg nok cirka 100%. Der står vist også noget med max hastighed, den husker jeg ikke lige, men jeg har i hvert fald kørt 220 km/t uden problemer.

Det er grimt, ja, men en god løsning til single-touring, og cyklen får ikke en eneste skramme som ved bløde tasker. Se foto nr. 6 i min profil på zx10r'eren.

• #16   15. apr 2011 Tank taske.. Min billige fra Lidle kan last en ramme øl og lidt ekstra:)

• #18   15. apr 2011 Dem der siger vægten ikke er vigtig for køreegenskaber, ved ikke en pind om det, lidt simpel regning.

kraft gange arm.

En person på bagsædet sidder lige over akslen, og har derved IKKE en pendul effekt!

En kasse med 20 kg, monteret 40 cm bag bagakslen giver en pendulerende effekt, og er med til at gøre forhjulet løsere ved acc.. MEN i hvor stor grad, afhænger af belastningen!!!

Konner du ud af et sving, hvor du ligger godt ned, og retter hurtigt op, er du IKKE i tvivl, om at du har en læsset kasse bagpå!

Jeg har kørt mange km med min gsx-f, med boks på! altid monteret,
    Har krydset diverse broer, der var lukket for høje lette køretøjer.
    Vind mæssigt mærkede jeg ikke kassen ret meget! (kroppen danner jo et "vindhol" bag dig, når du kører, som giver kassen lidt fred.)

• #20   16. apr 2011 Nå, så er det vidst bestemt..
    Kan ikke afbestille det rack jeg har bestilt, så må vi bare håbe det kan holde til 5kg topbox plus 7-8kg oppakning.
    Ved godt det kommer til at have en effekt på køreegenskaberne, men sådan er det. Er mere bekymret over om skidtet bøjer og falder af - nogen der har erfaringer ?

• #21   16. apr 2011 DET ville jeg ikke være nervøs for. har kørt med det altid, i en del forskellige mærker m.m. OG det har aldrig bøjet eller noget!

Har aldrig set en der havde problemmer!

Kommentér på:
Til jer med top boks

Annonce