{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Betale afgift uden fremvisning? {{forumTopicSubject}}

Sikkert et dumt spørgsmål, men det lød skide interessant da emnet blev diskuteret over en masse fadøl. Til sidst fandt vi dog ud af at vi faktisk ikke vidste en skid om emnet og drak videre. smiley
Det vi havde en længere samtale om var, hvorvidt det var muligt at betale afgift på en importeret cykel uden at den skulle fremvises. I vores teoretiske samtale var der tale om en cykel som var skilt ad i atomer og derfor ville være svær at fremvise og den skulle ikke på plader foreløbigt, da den skulle gøres i tip top stand. Da man jo kun kan få sin motorcykel bedømt UM - M - OM (ikke de store udsving i prisforskellen) og da den jo alligevel bliver tjekket ved en evt. senere indregistrering, burde man jo bare kunne betale afgift som OM.
Må indrømme at jeg gennem samtalen skiftede standpunkt et par gange, men endte med at sige at det kan man ikke, så nu spørger jeg jer; Kan man betale afgift på en importeret cykel uden at fremstille den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betale afgift uden fremvisning?
  • #1   13. apr 2011 den skal jo til told syn, inden du kan gøre noget andet.. og det er ikke nemt at syne 10 kasser mc dele;) så nej det ville jeg ikke mene.. har selv betalt afgift 2 gange, og der skulle jeg som det første, til told syn..

• #2   13. apr 2011 Både ja og nej... Den skal toldsynes, til det skal den være samlet og funktionsdygtig. Dette syn holder 1 år, og i det efterfølgene år, kan du gøre med motorcyklen hvad du vil, og betale afgift uden at vise den frem...

• #3   13. apr 2011 Tror det er som Gert C skriver....den skal toldsynes først og dermed være i køremæssig stand.

• #4   13. apr 2011 Så vidt jeg husker det, så skal den først synes og derefter toldsynes.
    Jeg mener ikke man kan toldsyne uden et alm.syn først.
    Har jeg ret?

• #5   13. apr 2011 Ivan Ø: Det er toldsynet du beskriver. Det gøres ved den almindelige synshal.

• #6   13. apr 2011 Et toldsyn hænger ALTID sammen med et registreringssyn
    Du kan ikke betale afgift uden disse syn først, da man skal være sikker på at cyklen lever op til lovens mindstekrav

• #7   14. apr 2011 Tænkte det nok, men egenligt underligt at man ikke kan?
    Hvis man f.eks. købte en Honda fra 1980 i papkasser fra Tyskland og havde planer om at gøre den tip top i stand, uden at skulle samle den først for at få den toldsynet. Selvfølgelig kunne man jo bare gøre den i stand først og så betale afgift bagefter, men det burde jo ikke spille nogen rolle, for hvis den ikke levede op til lovens mindstekrav, ville du jo alligevel ikke kunne få den synet senere og mht til afgiften, så har de jo faste takster +-5% efter stand.

Kommentér på:
Betale afgift uden fremvisning?

Annonce