355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

koblingsproblem ? koblingsproblem ?

Jeg har aldrig rodet med knallerter, så her kommer nok nogle newbie spørgsmål.
Jeg har kørt omkring 900km, og de sidste par 100km sker der det at når jeg har startet på kold motor og vil sætte i gear. Så går motoren ud. Som om at den ikke kobler ordentlig ud når den har stået en dag/ nat og skal startes. Når den har gjort nummeret en gang sætter den fint i gear anden gang. Er det mon noget med koblingspladerne, olien(skal snart skiftes) el. koblingen som skal strammes endnu mere ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  koblingsproblem ?
  • #1   23. okt 2004 det er meget normalt at koblingen hænger, når cyklen har stået stille. Hvis du ikke kan lide lyden når du hugger den i gear, så sæt den i gear inden du starter.

• #2   23. okt 2004 Ok tak, det vil jeg prøve smiley

• #3   23. okt 2004 Du har skiftet olie 1 gang.. ik ?
    Men det kan godt være fordi at olien er kold ..
    så de 2 koblingsplader stadig hænger sammen selvom man har koblingen inden... (og de så slipper når man starter)

burde forsvinde af sig selv efter et par olie skift..
    Havde selv samme problem med min .. tror dog at det forsvandt lidt tid efter 1 olieskift... (500 km)..

Hvis det ikke forsvinder kan du prøver at ringe til geely.. han kender til de fleste problemer med dem.. og kan let svare på det...

- Jan

• #4   24. okt 2004 Til Michael V P
    Til dit forslag med at starte i gear. Jeg har gjordt det et par gange nu. Og så går den da ik i stå..Men det kan umuligt være sundt for starteren, at skulle rive pladerne fra hinanden hver gang jeg starter på kold motor/olie.

Til Jan G
    Igår skiftede jeg olie 2. gang (1000km) Og det føles som om gearskift går meget lettere. Men startproblemet med koblingen er der stædigvæk. Jeg tror jeg vil give det en uges tid og så ringe til geely--tak for tippet

• #5   25. okt 2004 gi det lidt tid ja, kan godt tage lidt tid før den nye olie bliver smurt ind pladerne... altså ordenligt..

men ja.. hvis det bliver ved efter 1 uge eller 2.. så ring til geely.. smiley ..

Kommentér på:
koblingsproblem ?

Annonce