355 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
koblingsproblem ? koblingsproblem ?
Jeg har aldrig rodet med knallerter, så her kommer nok nogle newbie spørgsmål.
Jeg har kørt omkring 900km, og de sidste par 100km sker der det at når jeg har startet på kold motor og vil sætte i gear. Så går motoren ud. Som om at den ikke kobler ordentlig ud når den har stået en dag/ nat og skal startes. Når den har gjort nummeret en gang sætter den fint i gear anden gang. Er det mon noget med koblingspladerne, olien(skal snart skiftes) el. koblingen som skal strammes endnu mere ?
0 synes godt om
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 125
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 308
Men det kan godt være fordi at olien er kold ..
så de 2 koblingsplader stadig hænger sammen selvom man har koblingen inden... (og de så slipper når man starter)
burde forsvinde af sig selv efter et par olie skift..
Havde selv samme problem med min .. tror dog at det forsvandt lidt tid efter 1 olieskift... (500 km)..
Hvis det ikke forsvinder kan du prøver at ringe til geely.. han kender til de fleste problemer med dem.. og kan let svare på det...
- Jan
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Til dit forslag med at starte i gear. Jeg har gjordt det et par gange nu. Og så går den da ik i stå..Men det kan umuligt være sundt for starteren, at skulle rive pladerne fra hinanden hver gang jeg starter på kold motor/olie.
Til Jan G
Igår skiftede jeg olie 2. gang (1000km) Og det føles som om gearskift går meget lettere. Men startproblemet med koblingen er der stædigvæk. Jeg tror jeg vil give det en uges tid og så ringe til geely--tak for tippet
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 308
men ja.. hvis det bliver ved efter 1 uge eller 2.. så ring til geely..
koblingsproblem ?