{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.007 visninger | Oprettet:

Kæde hoppet af - Jyllingevej {{forumTopicSubject}}

Det blev sku til en kort sæson. Fik Cyklen ud i starten af måneden. Den havde stået i hi siden nov. sidste år.
Der var lavet 6000km service, sat nye dæk på, ny akrapovic udstødning og alt var super.
Idag kører jeg så på jyllingevej i rødovre og dong siger det pludseligt hvorefter motorcyklen begynder at slingre kraftigt imens jeg kører cirka 80km time plus/minus.
Jeg holder hovdet koldt og få styr på cyklen og prøver at give gas igen, men intet sker. Jeg prøve at skifte et gear op, men det vil den sku heller ikke..
Jeg få så trillet ind til side og hoppet af og til min store overraskelse ser jeg at kæden er hoppet af og noget af det hus der beskytter det forreste tandjul er flækket.

Så står man der, og kan ikke komme videre.. Det kun 3uger / 1000 km siden den fik lavet service den er fra 2008 og hva fuck sker der for at kæden hopper af? Det burde da ikke være muligt?.. Og nej det ikke en aprils nar, det kan den fine Dansk Autohjælp mand samt de MC'ister der cruised forbi bekræfte smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde hoppet af - Jyllingevej
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
    #1   1. apr 2011 Det er et kendt problem på den MC jeg tror du har...

  • #2   1. apr 2011 nedtur.

  • #3   1. apr 2011 føj .. det lyder sgu ikke godt, men super du ikke røg på røven....

    mvh


  • #4   1. apr 2011 kawa zx6r 07/08

  • #5   1. apr 2011 Sajmon er det et kendt problem for denne? Det vil bestemt være super at vide da der stadig er garanti på..
    Min mekanikker kom tilfældigvis forbi han forretning da det var jeg trillede den ned fra DA bils lad og fik mig den til at trille den ind i garagen hvor alle de andre cykler stod og kigge ned og sagde det havde han godt nok aldrig set før. Det skulle ikke være muligt. Så han var lettere overrasket


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
    #6   1. apr 2011 Hvis kæden hopper af, er den enten slidt op på grund af manglende smøring, eller også er den for løs, eller også er der en fejl på den.

    Uanset hvad er det pisse øF, men som Busa siger, heldigt du ikke røg på røven.


  • #7   1. apr 2011 Er bestemt også glad for jeg ikke røg på røven var sku lige ved at tror at det skulle ske, mit jomfru styrt, men heldigvis nej smiley

    Ja manglende smøring er det ikke. Den bliver renset og smurt ofte og seneste halvande uge siden. Så for løs eller fejl, men kan vi så blive enige om at det må være værkstedet der hæfter for den da den lige har været til service og alle services er overholdt


  • #8   1. apr 2011 Jeg har været ude for det samme for mange år siden. Heldigvis kunne det bevises at kæden havde være svejst(!!) så sælger måtte til lommerne

  • #9   1. apr 2011 Jeg tvivler stærkt på det er fordi kæden er svejst.

    Har den haft baghjulet af for kædeskift eller noget andet hvor de har haft med kæden at gøre?

    Det tyder mest af alt på kæden har været slidt/for lang og derfor har den slået mere end den må kunne og ødelagt skjoldet og smidt kæden. Desværre tror jeg ikke garantien går ind under da der er tale om en almen sliddel og følgeskader. Men det er et forsøg værd.


  • #10   1. apr 2011 De har sat nye dæk på ved servicen så de har haft både for og bagdæk af. Kæden er kun 7500km gammel/ung og bliver jævnligt renset og smurt. Ser ud som ny efter en hurtigt rensning og smørring.
    Kæden kan da ikke klassificeres som slidt allerede efter så lidt km


  • #11   1. apr 2011 Har tandhjul været skiftet sammen med kæden?

  • #12   1. apr 2011 kæde og tandjul har ikke været skiftet. Motorcyklen har alt i alt kun kørt 7500 km Den er så godt som splinter ny

  • #13   1. apr 2011 Eller rettelse det er kun blevet skiftet hvis det skal gøre som en del af servicen ved 1000 km eller 6000 km service

  • #14   1. apr 2011 Holder nu stadi på at det må være værkstedet der ikke har fået strammet din kæde rigtigt op når de skiftede dæk. Kæden var jo slet ikke slidt eller noget.


  • #15   1. apr 2011 De holder åbent hus imorgen med pølser og sodavand så tager et smut forbi og snakker med dem der ude. Tror ikke der er nogen problemer, de jo fine mennesker og servicen har været fin, men vil bestemt gerne høre fra folk smiley

    Tak for liftet Thomas smiley


  • #16   1. apr 2011 Var så lidt;-) Håber du snart får din fine cykel ud og køre igen

  • #17   1. apr 2011 Hvor er det, man holder åbent hus?
    I mit sind er det uden tvivl værkstedets skyld.
    Vil gerne hjælpe dig, du hvis ønsker det.
    Mvh.
    Jan L


  • #18   2. apr 2011 Kæde og tandhjul anses som helt normale sliddele. Og en kæde der ikke er passet kan sagtens køre under 10.000 km. Det skal ikke lyde som om jeg bebrejder dig, men jeg prøver at opstille det faktum at de rent faktisk godt kan luske sig ud af den uden de store problemer. Men det at de har haft fat i dæk og fælge tyder det meget på det som Thomas er inde på. Nemlig en fejljustering af kæden fra værkstedets side.

    Jeg tror dog ret sikkert at de er mere interesseret i god omtale og derfor laver det uden nogle kommentarer.

    Jeg undrer mig dog over hvordan den bare kan ryge af mens du kører med jævn fart uden der har været tegn på den har været slap før det. Der må have været lyde ved igangsætning


  • #19   2. apr 2011 det er altid ejers pligt at tjekke sin egen cykel inden der kører. Også selv om den lige har været på værksted. Rent juridisk mener jeg ikke der er noget at gøre. Du kan håbe på at de er flinke og på den end eller anden måde vil indgå et forlig.

  • #21   2. apr 2011 Tak til alle der har været inde og svare og afgive deres mening.
    Håber bestemt også at de siger: Den tager vi på vores frakke. Derfor har jeg valgt heller ikke at oplyse navn eller noget. Jeg har været fint tilfredse med servicen på værkstedet op til nu og er super glade for den måde de har behandlet mig og min kammerat som jeg også bruger dem siden han købte samme cykel som mig. Der kan jo ske fejl og de skal bestemt ikke hænges ud for blot dette.

    Jan (Nordsjælland) L : TAK :)!

    HUNTER ! : Var nåede hele 10km uden der har været noget, men ja man kan jo blive ved..

    Nu ser vi hvad de siger så må vi tage den derfra. Er ikke død og røg ikke på røven så humøret er stadig fint smiley


  • #22   2. apr 2011 Da du smurte kæden for halvandenuge siden, tjekkededu så ikke om den var for stram eller løs ??

  • #23   8. apr 2011 Noget nyt i sagen?

  • #24   8. apr 2011 intet nyt. Snaket med dem i mandags hvor de ikke havde fået kigget på det endnu. Jeg har ikke umildbart rykket da vejret har været lort og jeg alligevel ikke ville kunne komme ud og kører her i weekenden.
    Men mandag få de lige et kald hvis de ikke ringer først smiley


  • #25   12. apr 2011 Efter at have rykket for om de snart havde kigget på den i går, ringet de så idag og sagde at den var klar. Jeg jubler og hopper der afsted for at hente den i den bedste tror om at de har set at de har lavet en bommert og de så sluger de regningen.

    Men ak nej jeg kommer der ned og hun slår mig op i systemet og kan fortælle at der følger en regning på 8500 med. Så står jeg helt paff.

    Jamen jamen, jamen! men nej De har konkluderet at det var en sten der havde sat sig på tandhjulet og deraf fået kæde til at hoppe af. De fortæller hvordan og hvorledes at de kan se det er sket osv.

    Det gjorde lidt ondt for jeg har sku ikke lige 8500 til at betale, men ja så kan man jo vælge imellem at tage sin MC hjem eller lade den stå indtil man har. Vi aftaler så at jeg smider et par 1000 nu og så et par mere senere så det hele er betalt.

    Så nu må vi i banken smiley


  • #26   12. apr 2011 En sten???
    lyder sku mystisk...


  • #27   12. apr 2011 ja men svært at modbevise og det er hørt før. Kan jo også være det er reelt. Det gør sku bare lidt ondt i lommen

  • #28   12. apr 2011 Det var da godt nok en træls regning. Lyder godt nok som om du har været lidt uheldig. Hvor meget har de været nød til at skifte? Tog gear akslen skade?

  • #29   12. apr 2011 kæde, tandhjul og nogle bolte og et stik jeg ikke lige kan huske hvad hedder til frigear. Intet andet har taget skade og regning er kun på 4 arbejdstimer og så er resten dele

  • #30   12. apr 2011 DAM................................

  • #31   12. apr 2011 alt er original dele så ja det koster.. så ja det noget lort, men hej life is a bitch. Vandt tilgengæld hele 43 kr i lotto smiley

  • #32   12. apr 2011 Absurd... Jeg slog lige kædeskjoldet op det skulle koste 850 kr og så en kæde og 2 tandhjul til ca 1500 kr... hmmm....

    Jeg har nu heller aldrig set en set sørge for kæden ryger af.

    Jeg havde sgu brokket mig da jeg ikke mener en sten kan tage sådan på vej.


  • #33   12. apr 2011 I mine øren lyder det fuldstændig urimeligt.
    De burde i det mindste give dig reparationen til kostpris, hvis ikke helt uden beregning.


  • #34   12. apr 2011 Har du regningen, hvad fanden er der blevet skiftet af materialer ?? det lyder sindsygt..!

  • #35   12. apr 2011 og kræv at se de gamle stumper, hvis en sten laver så meget ravage, burde man kunne se det på stumperne

  • #36   12. apr 2011 Hvordan fanden kan de være 4!! timer om at skifte et kædekit og et stik!??

  • #37   13. apr 2011 - Buggi -
    Hjælpe-Administrator
    De har sikkert brugt 3 mand á en time hver til at sidde i rundkreds og finde på historien med stenen, og så har en mand brugt en time på at skifte kædekittet og skjoldet. Stikket må de så have skiftet uden betaling.

    [Ironi i ovenstående kan forekomme]


  • #38   13. apr 2011 regningen kan jeg poste når det er jeg lige har betalt resten ud. Det er ikke stenene der har lavet alt lortet. Det er skam kæden da den fløj rundt et par gange grundet de 80km/t jeg havde på da det skete.
    Så skal lige finde sparegrisen og så ned og veksle 1 kr så jeg kan se om jeg kan få råd smiley


  • #39   13. apr 2011 Undskyld, men hvordan ved de så det er en sten?
    Sad den der stadig?


  • #40   13. apr 2011 1. Har sgu meger svært ved at se hvordan en sten skal kunne ryge i kæden. Jeg har ikke noget bælæg for at sige det ikke kan ske, men synes det lyder top fesent!!.
    En sten som på en eller anden måde skulle kunne komme flyvede og ramme i en tilpas skrå vinkel uden at ramme hverken bagsvinger eller noget som helst andet. Kan flyve ind under kæden, kile sig fast på en hurtigt roterende kæde og tandhjul uden at blive slået af.. nej nej nej.. Køber jeg sgu ikk.

    Misligholdt, for løs, eller fabriksfejl.

    Ku sgu godt tænke mig at se et billede

    2. 4 timer for at skifte kæde, tandhjul og et stik??!.. Ikke engang mig som er total værktøjs mongol ville kunne bruge 4 timer på dette. Selv om stikket skulle føres helt op til ECU´en ville det sgu højst tage et par timer.

    Beklager men tror altså på du blevet røvrendt..



  • #41   13. apr 2011 Uden at kunne sige hvad fejlen er, er det da en meget nem måde at tørre en reklamation af på kunden..

  • #42   13. apr 2011 Argh.. Glemte lige så regningen.

    Uden at kende reservedels priser på Kawasaki. så lad mig prøve alligevel. ved at sætte det lidt højt.

    4 x Værksteds timer af Ca 700 kr. = 2.800
    1 x Kædkit af ca. 2.500 kr = 2.500
    Miljøomk.ca. 200 kr. = 200
    Total 5.500 kr.

    Dvs. et stik til en Kawasaki skulle koste omkring 3.300 kr.

    No way..


  • #43   13. apr 2011 Jeg er ked af at sige det, men det lyder som om de har tørret dig ganske grundigt smiley

    Måske var det værd at tage en der er teknisk velfunderet, men meget rolig af temperament, med ned og se den regning og få en snak med værkstedet ... det kan næppe skade og måske kan der rettes lidt op på det helt sindssyge beløb.

    Men ... der er altså også en lektie i det, nemlig ALDRIG at bede nogen reparere noget uden først at ringe og fortælle hvad det kommer til at koste !!!

    Du ville have stået langt bedre hvis de havde ringet først med prisen, så du havde mulighed for at diskutere den da.

    Der er desværre værksteder derude, der virkeligt giver den gas på prisen, hvis man ikke beder om at få et prisoverslag til godkendelse før de går i gang.

    Tænker i øvrigt, om end en af de forsikringskloge må tråde til og afklare, om man kunne lade sin kaskoforsikring spise sådan en skade ?


  • #44   13. apr 2011 Jeg kender til en der fik dækket en ny motor i en bil, fordi bilen var kørt over en stor sten..
    bundkaret blev trykket af stenen, så oliepumpen ikke kunne suge nok olie, så motoren stod af.

    Men kaskoen dækkede


  • #45   13. apr 2011 Jeg synes det er fremragende idé at lade forsikringen komme med ind over, for jeg er ikke sikker på at værkstedet vil have det samme held med at overbevise en taksator om at det skulle være "en sten" der har forårsaget skaden, og i så fald har de jo et forklaringsproblem smiley

  • #46   13. apr 2011 Vil det ikke være et problem med forhøjet premie, hvis ikke der er friskade på kaskoen, som så vil gøre det meget dyre endnu?

  • #47   13. apr 2011 Jim> Hvis det ender med at forsikringen vil æde den, er det jo bare at sige til forsikringen at man selv vil betale, så betaler man bare regningen direkte til forsikringen i stedet for til værkstedet, og man lider således ingen anciennitets tab etc.

    I bedste fald får forsikringen også noget rabat hos værkstedet, som - hvis det er selskabets politik - bliver formidlet videre på den faktura kunden skal betale.
    Men det afhænger helt af hvilket selskab osv.

    Uanset hvad tror jeg at det var den vej jeg ville gå, om ikke andet så for at få en taksator med ind over, som nok ikke køber en aller anden røverhistorie fra værkstedet smiley


  • #48   13. apr 2011 Jim, 2500 for et kædekit må være inklusiv montering smiley der hvor jeg var tog vi fast pris på 2200 for kædekit med skift (med nogle forbehold dog).

    Jeg er stadigvæk sikker på det er en røver.

    1. En sten der rammer et roterende objekt med en anden vinkel vil ikke blive trukket med rundt, men kastet væk. Prøv at tage et cykelhjul og drejdet rundt så prøv at kast en sten ind i det.

    2. Hvis de bare har skiftet lidt skruer og bolte samt et kædekit og et stik, hvordan pokker bliver det så lige 8500 kr? (Angående stikker mon ikke det er fartsensoren der er skiftet den sidder klods op af fortandhjulet og den er lidt pebret).

    3. Hvad er det mon for nogle skruer og bolte der skal skiftes på en cykel der har kørt 6000 km?

    Jeg synes det lyder meget lusket og som Robert A og Christian skriver så virker det som om det er lidt for at tørre reklamationen af på dig. Du har jo den mulighed at gå til forbrugerklagenævnet da beløbet ligger i denne prisklasse, men der går op imod et år før du vil få en afgørelse/afklaring.


  • #49   13. apr 2011 Enig - Lad forsikringen være med ind over !!

    Synes også det lyder som en sindsyg regning !!!


  • #50   13. apr 2011 Tror vist det er værstedets "kæde der er hoppet af"... En sten... Hahaha!
    En sten på et roterende objekt vil ALDRIG (måske i teorien, MÅSKE!!!) kunne klemme sig fast mellem to ruller og derved forårsage kæden i at hoppe af. Så skal den være MEGET slap... og hvor sku den sten komme fra?
    Tag en med god teknisk viden ned og snak med den forhandler, for det er jo den rende molbohistorie den der! og skulle den før omtalte sten have forårsaget at kæden sprang af så henhold dig til at det er dem der ikke har spændt kæden korrekt op i forbindelse med dækskifte.

    Noget andet er så regningen... Den er da helt slukket...

    Ved godt du ikke vil ud med det højere oppe i tråden, men tillader mig at spørge... Hvad forhandler drejer det sig om?


  • #51   13. apr 2011 Forsikringen kan være lige over. selvriskoen er 10.000
    Men det er jo en påstand mod påstand og det er tæt på umuligt at modbevise dette.

    Jeg spurgte ind til om det ikke kunne være andet, og Steven som ejer forklaret selv at det var ikke noget der manglet at blive spændt de havde ikke været inde og skrue noget af eller på ved service og dækskifte. Han fortalte at man på tandhjulet kunne se en af tænderne var bøjet og der hvor stenen havde siddet og deraf få kæden til at flyve af.


  • #52   13. apr 2011 Daniel, har du selv kigget på det gamle kædekit??? Synes sgu stadig det lyder som en røver...

  • #53   13. apr 2011 Har jeg ikke nej, men en bidtang og så den tand på hjulet bøjet. Påstand mod påstand. Kan jeg blive en uendelig sag at tage op smiley

  • #54   13. apr 2011 Daniel, du vil kunne se mærker fra en tang, det er helt sikkert... Forlang at se det tandhjul... smiley

  • #55   13. apr 2011 Daniel, jeg går ud fra du kan se at der ikke rigtig er nogen der har oplevet at en sten skulle forårsage at kæden hopper af..

    Jeg kan komme med flere aspekter i sagen. Der kan bevise at det simpelthen ikke kan lade sig gøre.

    Kæden kører som minimum over 50% af tandhjulet. En sten vil i et usandsynligt tilfælde komme og ryge ind i kæden mellem kæde og tandhjul (dette vil kun kunne lade sig gøre hvis kæden er slap eller baghjulet ikke er spændt efter foreskrifterne, altså en fejl fra værkstedets side). Denne sten vil ikke have nogen effekt på at kæden trækkes af lad os sige 20 andre tænder. Igen kan dette forsgøes ved at lade en skruetrækker komme i klemme mellem tandhjul og kæde. Den vil bare køre med rundt og kæden vil blive på tandhjulet.

    Det hele er ren spekulation. Og du som kunde har krav på at se delene der er skiftet samt at forhøre dig om et tilbud på samme operation på et andet værksted. Denne pris kan du forelægge værkstedet hvis den er lavere. Samtidig vil jeg vove den påstand at scenariet der er opstillet ALDRIG vil kunne lade sig gøre. Og derfor vil en gennemgang af sagen bestemt ikke være til værkstedets fordel.

    At det så åbenbart er Stevens MC der er tale om gør ikke tingene mere rigtige.


  • #56   14. apr 2011 Er der ikke hjælp at hente hos FDM??

  • #57   14. apr 2011 Ja hvor finder man hjælp ? smiley er pt ikke medlem af FDM men 599 vs. 85000 så bliver jeg det hurtigt

  • #59   14. apr 2011 Ejeren Steven fra Stevens MC har selv stået og forklaret mig at de har fundet frem til at det var en sten. Han fortalte at den havde ramt op på tandhjulet og i og med kæden er kommet rundt har det forudsaget at en af tænderne er bøjet og det har så været skyld i at kæden er fløjet af.

    Der er skiftet tandhjul for og bag. Der er skiftet kæde. Der er skiftet tandhjulsdæksel og der er skiftet kabel som jeg ikke kan huske hvad hedder jeg er ikke MC haj, kun til at kører ikke til div. dele. Der er skiftet bolte. Der er hvad jeg lige kan huske ud fra regningen som jeg blot skimmet igennem.


  • #60   14. apr 2011 Et hærdet tandhjul der bøjer... det vil jeg sgu godt se et billede af :o|

    Prøv at ring til FDM og hør om de kan være behjælpelige.


  • #61   14. apr 2011 Har snakket med FDM og FDM kan ikke hjælpe andet med mundligt rådgivning og vejledning da jeg ikke har være medlem af FDM på skade tidspunktet.
    Hvis jeg havde været det ville det evt. indgå dialog med værkstedet hvis de også konkluderet at det lyder helt urimeligt.

    Så ingen hjælp at hente der desværre


  • #63   14. apr 2011 Jeg troede faktisk Steven var mere seriøs end som så.
    Om der så mangler hveranden tand på tandhjulet, hopper kæden ikke af, forudsat den er spændt bare nogenlunde efter forskrifterne.

    Magen til søgte forklaring skal man lede længe efter.



  • #64   14. apr 2011 Efter en søgning på nettet findes der ikke ET eneste emne om netop dette.

    Ligelede hvordan pokker klarer MC'er sig på grusveje og offroade hvis der bare skal en sten i kæden så falder den af :o|

    Der er sgu noget galt i den forklaring...


  • #65   14. apr 2011 Påstand mod påstand når FDM ikke kan hjælpe kan man stille sig op og brokke sig til ingen nytte eller tage den rettensvej til endnu flere penge.

    Jeg kan ikke umildbart komme på flere ting smiley


  • #66   14. apr 2011 Du har krav på at se delene. Og som sådan at få dem udleveret. Det er jo dine dele der er skiftet. Dem kan du evt tage billeder og smide herinde. Eller tage til en anden forhandler/værksted og høre om han har oplevet en lignende ting. Og hvad han evt ville tage for sådan en omgang.

    Der er nu mange andre måder end FDM. Men det var da nemmere end man selv skal til at bokse. Synes det er lidt let bare at give op og give Steven ret uden at vide med sikkerhed at han har det. Lad os sige han har ofret for 2500 kr på den så giver du ham 6000 kr for at lave den. Selv om den jo burde have været i orden og det ikke burde have været muligt for kæden at ryge af som resultat af at han selv lige havde lavet service på den som du sikkert også har betalt en del for.

    Jeg har selv arbejdet som MC-mekaniker og må indrømme jeg aldrig har hverken set omtalt ting ske før eller kunnet finde på en sådan undskyldning i kraft af kæden er røget af. Jeg begriber ikke hvilken utrolig påstand det er at komme med at en sten har ødelagt for 8500 kr.


Kommentér på:
Kæde hoppet af - Jyllingevej

Annonce