{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.976 visninger | Oprettet:

Rasmus S
Rasmus S
Tilmeldt:
29. mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Åh nej, ikke det spørgsmål igen :-) {{forumTopicSubject}}

Hey alle

Så skal I igen til det spørgsmål, I hader smiley – men jeg håber, I vil bære over med mig og give mig lidt konstruktiv feedback, når nu jeg spørger:

Hvilke cykler bør jeg kigge på, når jeg som nybegynder, skal købe min første cykel?

Jeg har naturligvis søgt i forumet, men jeg synes, langt de fleste førstegangskøbere leder efter noget andet end jeg selv, så derfor denne tråd.


Mig selv og brugen:

Jeg er 30 og fra København. Jeg er i gang med at tage pappet nu og forventer at kunne gå til køreprøve i løbet af maj.

Jeg forestiller mig, at mit budget er op til 60.000 kr. (eks. omkostninger til udstyr)

- Cyklen skal bruges til hyggeture på solskinsdage og lidt småture hist og pist.

- En tur i sommerhuset – ca. 1,5 time, hvor en lille time er motorvej.

- Det kan være, at jeg vil tage cyklen på arbejde i ny og næ, når vejret er til det – ca. 25 min, hvor omtrent halvdelen er motorvej, så det er ikke det store. I langt de fleste tilfælde vil jeg dog tage bilen.


Cyklen:

Jeg havde umiddelbart forstillet mig en eller anden form for chopper. Dels fordi jeg synes, de er fede, og dels pga. den afslappede kørestilling, de ser ud til at have – ja, ja, kald mig bare morfar smiley

Rent stilmæssigt tænker jeg noget i retning af Marauder og Intruder (bortset fra de aller nyeste), Dragstar, Shadow eller lignende.

Det der er vigtigt for mig er, at det er en cykel, jeg føler, jeg er tryg ved, og at det er mig der – selv som nybegynder – har kontrollen over den, og ikke den der har kontrollen over mig. Derfor er styreegenskaber rigtig vigtige for mig.

Jeg ved ikke, om vægten spiller en rolle i den sammenhæng? Men den skal være til at håndtere, også for en der ikke er et kæmpe jern.

Jeg har ikke behov for et fastmonster, men eftersom jeg forestiller mig, at jeg ville skulle have cyklen mere end en enkelt sæson, må den naturligvis gerne kunne trække lidt (ville jeg have haft en sløv knallert, havde jeg købt det) og være lidt sjovt at køre på – men som sagt: Jeg har ikke behov for en raket.

Jeg er typisk kontornusser og kommer aldrig til at reparere på cyklen selv, så det må meget gerne være en model der er nogenlunde rubust og driftssikker.

Brændstoføkonomi er underordnet.

På forhånd tak for al jeres hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej, ikke det spørgsmål igen :-)
  • #1   29. mar 2011 Honda Shadow 700 ccm til 30.000,-? Den er letkørt og god at begynde på. Skriv en pb hvis interesse

  • #2   29. mar 2011 Fedt at se, at du tager dig tiden til at skrive et ordentligt indlæg, i stedet for alle de "hvad skal jeg købe, når jeg engang får 25.000 kr, og helst vil have en zx10r. Hehe.

    Udover dette, vil jeg dog håbe at du får nogle rigtig gode svar, som du kan bruge til noget.
    - For chopper-stilen er ikke det jeg kan vejlede dig mest i. Hvis jeg dog skal anbefale dig noget som helst, ville jeg gå efter en Yamaha Dragstar. De er til at betale, lette at skaffe dele til hvis man bestemmer for at bygge lidt om. Og så er det en af de enste "Choppere" jeg har prøvet smiley Hehe.

    Held og lykke med det.

    Emil


  • #3   29. mar 2011 Hej Rasmus S.

    Honda vt 600 shadow er en rubust og driftssikker og en fin begynder Mc. kig evt på min den er tilsalg.

    Mvh Dennis H


  • #5   29. mar 2011 Nu når vi er ved det med at sælge cykler, så vil jeg da også godt byde ind, har en Marauder til salg, du kan se den her hvis du lyster... smiley

    http://www.dba.dk/suzuki-vz-800-marauder-800/id-72838535/

    Ligger ikke fast på prisen, så kig på det og gi et bud...

    Dennis


  • #6   29. mar 2011 jeg er selv startet på min suzuki intruder vs 700 og den er jeg rigtig glad for. og nu nævner du selv intruder, så med det budget du har lagt dig kunne du kigge på en vs 800 f.eks det er en ganske fin begynder maskine.

  • #7   29. mar 2011 Har desværre ikke den store viden om chopper, men har dog kørt et par ture på en virago 750. Kører ganske fint sådan en svend, og der er fint overskud til det meste. Og rigeligt til dit behov. God jagt..

  • #8   29. mar 2011 Et godt indlæg, du skal nok få mange gode svar.

    Det er et godt råd foroven: du burde starte med en naked bike/almindelig MC. Men det kunne lyde som om du er mest til en V2 motor, så måske burde jeg gøre dig opmærksom på, at Suzuki SV650 er meget billige brugte, i forhold hvor nye de og er hvor få kilometre, de har kørt. Det skyldes måske at der er meget populære og at de var billige. For dine 60.0000kr, kunne du få meget for pengene, for de modeller er som regel kun nogle par år gamle, i modsætning til cruisers/choppers.



  • #9   29. mar 2011 suzuki m 800 køre fantastisk

  • #10   29. mar 2011 Mener der er en brugt vmax til salg herinde til lige omkring dit prisleje. Den burde godt kunne opfylde dine behov.

  • #11   29. mar 2011 Jeg synes du skal prøve en begyndervenlig chopper og så prøv en naked mc.. Du skriver du vil have køreegenskaber, og selvom jeg synes chopperstilen er fed, og jeg sagtens kan holde ud af at køre dem så er der en VERDEN til forskel når jeg vender tilbage til min egen..

  • #13   29. mar 2011 Jeg vil ikke skrive en masse om, hvad du skal eller ikke skal blot:

    Husk at du kan købe den type med kæde, kardan eller rem.

    V-MAX er meget kraftig og styrer som en død havørred, der slår med halen - ikke for begyndere.

    Dragstar 650 er underpowered.

    herefter kan du snart ikke gå forkert blandt cruiserne. Tag evt ned til brdr.jensen i Horsens og sid på og prøv nogle forskellige. De har mange forskellige cykler og er ikke nærige med prøveture.


  • #14   29. mar 2011 styregenskaberne i orden!!!!!

    Somom det fandtes på en chopper

    tag en tur på en yamaha fz6n, og så se hvor lækkert sådan en er, man sidder skide godt, alternativt er der suzuki sv650n og kawasaki z750


  • #16   29. mar 2011 Knud: Har du ejet en vmax, eller taler du bare om vmaxens rygte ?, nej vmaxen styrer ikke som en sportmaskine men stadigvæk nem at køre. plus mange muligheder for at update.

    Jeg kan nemt anbefale en vmax.


  • #17   29. mar 2011 go tur når.. mvh hc

  • #18   29. mar 2011 Prøv nogle forskellige mc'er inden du vælger.. faktisk er kørestillingen på en chopper ikke så afslappet som man lige forestiller sig.. så ud og prøv nogle forskellige og så vend tilbage når du har ansporet dig lidt mere om hvad du vil have..

    Til det du søger ville jeg personligt vælge en Suzuki DL650 Da det er den mest komfortable mc jeg har prøvet til dags dato, lagt sammen med at den er rimelig at have med at gøre når det kommer til driftomkostninger.

    Men det er jo bare min mening.. smiley


  • #19   29. mar 2011 Kan godt se på denne tråd at 90% af brugerne på denne side ikke er til choppere.
    Hvis du er til chopper stilen så er de fleste af de "små" choppere 500+ ccm rimeligt letkørte.
    Find en forhandler, f.eks. Brdr. Jensen som Knud skriver, der har lidt forskellige modeller og prøv dig frem.
    Og nej... Lad dig ikke skræmme af plastikfolket der siger at choppere kører som færger.


  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #20   29. mar 2011 Tak for rigitg mange gode input allerede - det sætter jeg rigtig stor pris på!

    Jeg er helt på det rene med, at jeg skal ud og prøve flere forskellige typer og modeller for at mærke, hvad der passer til lige netop mig. Smag og stil er heldigvis individuel.

    Jeg tænker bare, at der må være stor forskel på cykler (også choppere, som er dét jeg har i tankerne pt), og der må være masser af erfaringer herinde, hvad der egner sig til begyndere og hvad der ikke gør.

    Flere af jer antyder, at styreegenskaberne på en chopper ikke er de bedste, er det rigtig forstået?
    Er der nogle der tænker, at choppere generelt bare er for svære at styre for begyndere?

    Der er flere af jer der foreslår en naked, er det af samme overvejelser omkring styreegenskaberne?


  • #21   29. mar 2011 Jesper:

    Jeg har aldrig ejet en V-Max, men jeg har kørt på en i ca 2 måneder. Den er hverken mere eller mindre slatten end andre cruisere, men den har en voldsom masse power, og det er den efter min bedste mening ikke stabil nok til. En øvet, det er OK, men den er altså ikke noget for en begynder.

    Men jeg kan da se, at trådstarter bor i Københavnsområdet. Når du kommer i gang, så er du velkommen her - her er mulighed for at prøve båpde en mellemklasse cruiser - Intruder VS 750 en let cruiser - Savage LS 650 - og for den sags skyld en lidt kedelige men kanonrobust tourer - Honda NTV 650. Alle tre ligger fint inden for de økonomiskerammer, og så er der mulighed for at købe ordentligt udstyr endda.


  • #22   29. mar 2011 The Globetrotter Tøffedyrene (CM) Hellas:

    Måske ikke.. men jeg kunne nu godt finde på at købe en chopper.. men så er det pga et andet forbrug en det der her søges.. Faktum ER at de mest behagelige og letkørte maskiner er Touringmaskinerne. Personligt har jeg den mening at alle burde starte et år på en ER6 for at lære at køre og så derefter vælge hvilken retning man vil.. men da de fleste (inklusiv mig selv i sin tid) ikke havde råd til at købe sådan en fin mc som den første så sker det ikke..

    Jeg synes derimod at vi ALLE skulle være mere objektive og råde efter vores erfaring istedet for hvad vi selv kører på..

    At plastikfolket skriver en chopper styrer som en færge er jo fordi at de gør det, i forhold til en plastikraket! Men nej man skal ikke lade sig skræmme af det.. i bund og grund skal man købe det man bliver mest glad for, i nogle tilfælde er det en mc man ser rå ud på uden at den styrer pisse godt, og i andre tilfælde er det en raket som giver point nede på grillen selvom man ikke kan finde ud af at køre på den. MIN erfaring siger mig dog at der er en sjat folk i begge grupper som kunne være gladere hvis de havde mc som en touring mc, da den er rarere at køre på!

    Men ak, har også kun arbejdet kortvarigt ved en mc-forhandler, så kan jo være at det var et kortvarigt fænomen med dem der lige skulle prøve en demo mc, og så stod og var kede af at de ikke havde valgt en touring type istedet.. smiley


  • #23   29. mar 2011 ...og som "helleneren siger" - så fremgår det tydeligt at der er plasticraketastronauter der svarer her.

    Det er rigtigt at cruiserne føles lidt som traktorer - men det er tunede traktorer - de har en helt anden form for charme end de lynhurtige bambusraketter - men charme, det har de sgu:-)


  • #24   29. mar 2011 Og Morten P:

    Dine touringmaskinebetragtninger er Heeeeelt korrekte. Man finder ikke meget bedre mix mellem sport og tøf, og så slet ikke med den komfort og robusthed


  • #25   29. mar 2011 Snup en vn 800 - har haft to, og de kører bare.

Kommentér på:
Åh nej, ikke det spørgsmål igen :-)

Annonce