1.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Stof til eftertanke Stof til eftertanke

En kollega væltede med motorcykel her sidste år, efter han skulle undgå et dådyr på vej over motorvejen han kørte på, hastigheden har været på den forkerte side af de 200.. Forsikringen dækkede ikke skaderne grundet det efter politiets analyser, viste at hastigheden havde været markant over det lovlige, og derfor var groft uforsvarligt (hvilket selskab, har han ikke sagt)

Men tænk lidt over det, inden i fyrer den af.

(han fik heldigvis kun lidt blå mærker, og bambi blev ikke ramt)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stof til eftertanke
  • #1   23. mar 2011 forsikringen var nok det sidste jeg villle tænke på hvis jeg havde overlevet et crash med 200km/t

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #2   23. mar 2011 Ja jeg tror også jeg ville glæde mig over at være i live og så tænke "op i røven med den MC"

• #3   23. mar 2011 Det er ikke første gang jeg har hørt dette, dog slap ham jeg kender ikke kun med blå mærker.

Men der var argumentationen at de kunne bevise han havde kørt mere end 160km/t og derfor ville de ikke dække.

En lille del af mig syntes faktisk det er okay at der ikke er dækning når man kører så meget for stærkt på offtenligt vej.

mvh Stubkier

• #4   23. mar 2011 Simon, ja.. Endte med at koste ham 180 klik, og at hans kæreste ikke længere vil lade ham købe en ny..

Et styks Gsxr 1000 der afgik ved døden..

• #5   23. mar 2011 Hellere motorcyklen der ryger (og al udsigt til en ny) end ham.
    Man beder sgu lidt om det når man kører med den fart på offentlige veje.

(Godt der heller ikke skete noget med Bambi....jeg så en bil nakke Stampe
    sidste år - det kunne blive en tragisk tid for Disney)

• #6   23. mar 2011 Fedt han slap for skader, og fedt at han måtte tage konsekvensen på pengepungen i stedet. Det er jo rimeligt nok.

• #7   23. mar 2011 I Tyskland dækker forsikring ikke på biler der crasher med over 200 kmt..
    Men kan også godt forstå forsikringsselskabet i denne pågældende sag, og hvis jeg var ham så ville jeg prise mit liv lykkeligt med den fart som han kørte galt med.

og lige til en orientering. HVIS i køre i tyskland og kører over 200 kmt så husk at blinke til venstre og signaler med det lange lys til de foran kørende. Jeg fik for en måned siden en bøde på 17 Euro for ikke at gøre det :O) Overhalede en porsche i civil med 225 kmt i min bil, hvorefter de fulgte efter et stykke tid og gav mig bøden :O)

• #8   23. mar 2011 Joey: Spøjs regel de har, men egentlig ganske ok.

Mener grænsen med forsikring er lidt lavere? Eller at man bliver tildelt skylden, hvis man kører over en vis hastighed? Omkring 130, eller noget i den stil?

Lidt OT, er bare nysgerrig.

• #9   23. mar 2011 Det er bare at køre lige på sådan et bambi svin.. jeg har gjort det to gange uden problemer, den splatter dog helt vildt.

Det var dog "kun" med 120 og 140 Km/t

• #10   23. mar 2011 @ Tore (København) S

God pointe som jeg tror flere vil kunne have gavn af i baghovedet når de drejer på håndtaget.

Til i andre. Det er nemt nok at spille hellig og skide på pengene bare livet er i behold. Men sidder man i situationen og er sluppet med et par knubs men har lånt 180.000 spir til en mc som man skal betale dyre rater på de næste mange mange år, så tror jeg nu nok at det bliver en temmelig sur ekstra streg i regningen...

• #11   23. mar 2011 hans ansvars forsikring ville vel dække hvis nu cyklen havde skadet en bil el. person ik? eller ville sådan en regning også blive hans hovedpine?

• #12   23. mar 2011 Flemming B. tror nu nok at ansvar skal dække..

• #13   23. mar 2011 Ansvar dækker altid.
    At kasko ikke dækker kommer vel ikke bag på nogen. Det kan man læse i sine betingelser.

• #14   23. mar 2011 Det lyder i mine ører meget mærkeligt ! fik han også en fartbøde ? hvad var der ellers af konsekvenser ,fra politiet ? og hvem udførte disse undersøgelser ? og på hvis rekomandition ?

• #15   23. mar 2011 Hmmm, det værste er sq da snart: "at hans kæreste ikke længere vil lade ham købe en ny.." tror sq nok jeg havde skiftet hende ud sammen med biken på den konto der....

• #16   23. mar 2011 ved ikke lige hvad jeg skrev , men sidste spørgsmål var , hvem bestilte og betalte for disse undersøgelser ?

• #17   23. mar 2011 Hvis der ikke var nævenyttige vidner til ulykken, hvordan har man så kunne bedømme hastigheden ?
    Jeg har set total knuste mc´er ved 60 km/t, så hastigheden kan ikke nødvendigvis aflæses af skaderne.
    Han burde jo være svært kvæstet hvis han havde kørt 200 km/t.
    Her er det så jeg undrer mig over at han ikke bare skrev 130 km/t på skadesanmeldelsen (ja, ja jeg ved godt at det må man ikke) men 180 klik er sgu da ikke til at bære, og bevisbyrden påhviler forsikringsselskabet.
    Selskaberne tager sig jo godt betalt for deres ydelser, og holder hårdt på pungen hvis man endelig har brug for dem, så just payback time.

• #18   23. mar 2011 Ole : som jeg skrev højere oppe undrer det også mig . jeg har lige oprettet en anden tråd for at kaste lys over hvordan det regnes ud-

• #19   23. mar 2011 Nu skal i da passe på ikke at pudse glorien helt i stykker, hvor mange af jer kører ikke over 160 kmt. regelmæssigt, jeg gør, og jeg vil godt indrømme det!!!

• #20   23. mar 2011 michael,,,,, melder mig også ind i klubben af nysgerrige smiley

Jørgen R,..... samme her, jeg indrømmer det bare ikke hvis jeg ryger på røven smiley

• #21   23. mar 2011 Han mistede kortet på den konto.. eller rettere fik 6 måneder frakendelse..

Politiet kan se det på bremse sporene og skridmærkerne.. det har jeg også været ude for de har dokumenteret ved et af mine styrt.. (wow lyd lige som en crashtest dummy der)

• #22   23. mar 2011 Nu sker der jo ikke det vilde ved at vælte, heller ikke med 200 km/t, kun hvis man rammer noget.........
    Mht. at regne på farten, så er der jo nok en del mærker både på MC og vejbanen...........

• #23   24. mar 2011 Hvis man ikke rammer noget, sker der ikke det vilde ved at ryge på røven med 200 km/t.........:-)
    Du starter med at ramme himmelen, så kommer asfalten og så kommer der så meget botanik at du ikke engang kender navnet på halvdelen.
    Med mindre du hedder Superman er sansynligheden for at du slipper med mindre skrammer (brækkede arme og ben) næsten lig nul.
    Det man ser til race er ikke gældende for alm. trafik.
    Du kan sgu dø meget hurtig hvis du ikke har mere respekt for fart, og en tro på at din egen udødelighed kan meget hurtig ændre sig.
    Husk respekt er ikke det samme som angst, og lad os så give den fuld rulle smiley

Kommentér på:
Stof til eftertanke

Annonce