{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

et hurtigt batteri spørgsmål.... {{forumTopicSubject}}

Mit batteri er fladt af at have stået ude hele vinteren og af ikke at have været brugt i en uges tid.

Spørgsmålet er, er det afladet eller faldet sammen - jeg satte en lader på i 2 timer i går (havde ikke mere tid) og her til morgen har jeg godt kunne tænde den - men den lød ikke helt frisk.

Kan et batteri der er faldet sammen godt have strøm nok til at starte ? ( Mere så jeg ikke står på job uden for lov og ret og med en maskine der ikke kan starte smiley )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  et hurtigt batteri spørgsmål....
  • #1   25. feb 2011 Hvad er det for et batteri? Et gel batteri kan bedre tåle at blive afladet også lades op igen modsat et syrebatteri. Havde et gel batteri som var helt dødt. Det blev ladet i en dags tid - det batteri sidder stadig i min mc.

Syrebatteriet kan du nok ikke få til at fungere igen fordi cellerne inde i batteriet "falder sammen", hvilket vil sige at de ikke kan modtage og afgive de protroner som fare igennem dem når du bruger det.

• #2   25. feb 2011 Det er et syrebatteri - dvs jeg kan godt gå ud fra at det bare er afladet og ikke faldet sammen - i og med at den kunne starte ? :o)

Så må jeg bare hive det ud og give det en proper opladning når jeg kommer retur.

• #3   25. feb 2011 At dit batteri ikke lyder helt frisk afhænger meget af flere ting:

Det kan være klappet delvis sammen
    Det kan være sulfateret

eller meget mere sandsynligt:

har du ladet det op ved lav temperatur, er det ikke ladet helt op
    alle batterier kører over en redoxproces både ved op og afladning(belastning) så det afgiver også strøm dårligt.

Mit råd:

Kør med det og lad det evt. op igen i nat. er det fladt igen om et par dage, så er det sandsynligvis færdigt - eller også lader din ged ikke rigtigt. Det sidste lader sig let konstatere: Start cyklen og mål spændingen mellem pluspolen og stel - der skal gerne være 14-15 V (mindst 13,2) ved moderat gasgivning. Sidste mulighed er en kortslutning, der tapper strøm, men sådan en kommer sjældent af sig selv.

• #4   25. feb 2011 Køb et Odyssey batteri den koster lidt men er alle pengene vær

• #5   25. feb 2011 Har taget en lang tur i dag og nu lader det til at være godt opladt igen - så det havde bare stået og afladt i kulden.

I morgen skal jeg ud og trille igen, så må vi se om den springer i gang eller om jeg skal ud og finde et Odyssey smiley

Tak for svarene...

• #6   25. feb 2011 Kan kun give Steffen helt ret
    Køb et Odyssey batteri den koster lidt mere,men er alle pengene vær

• #7   25. feb 2011 Ellers tjek det her ud: www.shoraipower.com

Kommentér på:
et hurtigt batteri spørgsmål....

Annonce