{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

brug for hurtigt svar : vedr batteri {{forumTopicSubject}}

Det skal lige siges at jeg intet ved om batteri´er...men sidste efterår fik jeg et nyt batteri på min TLR da alarmen tit havde tappet den for strøm, og batteriet var gammelt - fair nok

Men sagen er den at jeg skal hente min motorcykel i dag, og lige er blevet ringet op af mekanikeren, der mente jeg lige skulle have et nyt batteri, for han havde ladet på det hele natten, og der var ikke kommet så meget strøm på....så jeg trængte nok til et nyt !???

Kan sådan et nyt batteri "falde sammen" når den kun er 7 måneder gammelt ? eller kræver den ikke bare en længere tur, for at komme i topform igen !?

Håber i kan hjælpe mig !?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brug for hurtigt svar : vedr batteri
  • #1   13. mar 2009 Det skl bare byttes på garantien. Jeg var ude for det samme sidste sæson. Fik nyt på om foråret, og i slutningen af sæsonen var det kaput. Hvis det er sat på ved en fornuftig mekaniker, så bytter de det også.

  • #2   13. mar 2009 Kommer nok an på batteriets kvalitet... Jeg købte en gang et ved T. Hansen der levede i ca. 3 uger...

  • #3   13. mar 2009 Helt enig med Hippie. Sådan en stor vmaskine som din og min skal have et GODT batteri, ellers duer det ikke. Jeg kører med Yusa gelbatteri på min.

  • #4   13. mar 2009 det virker lidt hurtigt, men alt kan jo lade sig gøre, så det kan være færdig. men det smarteste er at tage det af og ind eller bare lader det side på og sætte en inteligent/impulslader på

  • #5   13. mar 2009 Har mit til at stå hele vinteren med en C-tek lader på, som så vedligeholder batteriet, så man undgår at stå 1. marts med et batteri som er faldet sammen...

  • #6   13. mar 2009 ja det kan være faldet sammen.og hvis han ikke kan lade det op kan du heller ikke med en køretur.

  • #7   13. mar 2009 OPDATE :

    Jeg er fuldstændig enig i det med kvaliteten - mener det var et yusa gel batteri jeg fik sidste år, det var i hvert fald det bedste batteri jeg kunne få (der hvor cyklen har stået i vinters, er IKKE sammen sted som der jeg købte mit batteri sidste år)...

    ...nu har jeg lige snakket med mekanikeren igen, og jeg kunne vælge imellem 2 slags batteri´er - et billigt til 350kr, og det lidt dyrere til omkring 1000kr - men han havde slet ikke det dyre hjemme, så løsningen bliver at jeg køre den hjem og sætter min impulslader på

    Men fik en underlig fornemmelse af at batteri´et ikke har været vedligeholdt som det måske burde - altså at det har været kørt HELT i bund, og der så ikke er kommet nok strøm på fra igår eftermiddags til i morges...

    ...hvis det nu er rigtigt - kan jeg så selv køre/lade det HELT op igen, eller er "skaden" sket på batteri´et !?

    Tak for jeres hurtige svar venner !!


  • #8   13. mar 2009 Hvis batteriet ikke har været afmonteret, og hen over vinteren er blevet afladet på grund af din alarm, kan det sagtens falde sammen.

    Men så er spørgsmålet, om hvem der vil dække det - din alarm har jo åbenbart en tendens til at suge batteriet tørt ret hurtigt, og en garanti på batteriet dækker ikke dybdeafladning (da det burde have været afmonteret i løbet af vinteren, når det vil blive afladet på motorcyklen). Dybdeafladning kan resultere i at batteriet kan sulfatere (hvilket mange batterier er beskyttet mod i dag), og/eller at syren omdannes til rent vand over tid (blyet går i forbindelse med syren og bliver til blysulfat), og sådan et batteri er næsten umuligt at få gang i igen - det kunne godt lyde som om at det er det som er sket... smiley



  • #10   13. mar 2009 Uanset om det er et T-hansen, Yuasa, syre- eller gel-batteri, er der ikke nogen batterier som kan tåle at blive afladet, og stå en længere periode uden at blive opladet igen.

    Bare det at aflade et batteri helt, skader det alvorligt. Hvis et alm. vedligeholdelsesfrit batteri aflades helt, vil det kun komme op på ca. 80-90% af sin tidligere styrke... Så det er noget som bør undgås.


  • #11   13. mar 2009 Det bedste er et Yuasa og det koster ikke 1000 kr, jeg gav under 500 for mit ved Vagn Jensen

  • #12   13. mar 2009 Helt enig med Glenn B.. yuasa er vejen frem :o) køb evt en CTEK puls lader som er nævnt her på siden.. en god investering

  • #13   13. mar 2009 Ja det kan godt falde sammen Nyt er Nyt Men det kan også fejle
    Købte en nyt bat i 2008 den blev 3 Måneder så var den kaput men det var en garantisag så jeg fik et nyt


  • #14   13. mar 2009 Som Mikkel,køb VARTA..

Kommentér på:
brug for hurtigt svar : vedr batteri

Annonce