{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skivebremser - min. tykkelse?
  • #1   7. feb 2011 På nyere sportsmaskiner er minimum gerne ca. 4 mm. Der burde være et mærke på skiven stemplet ned i dem - er de ved at være slidt væk, er det på tide at skifte...

• #2   7. feb 2011 For org. skiverne gælder flg mindstemål -

For 3,5 mm
    Bag 4,0 mm

• #3   7. feb 2011 Husk nu at tage en skydelære med spids på.

• #4   7. feb 2011 Tak forsvarerne. Foran er de 4.0mm og da det koster kassen vil jeg gerne undgå at skifte dem foreløbig.

Michael S: Er der forskel på original og uoriginale skiver ift min tykkelse?

• #5   7. feb 2011 Et andet spørgsmål: Hvor langt kan originale skiver køre før de rammer minimums krav, ca.? Ved godt der er mange forskellige faktorer, men bliver den presset lidt er det så 3-40000km eller 7-80000km? Jeg står nemlig og skal købe f3'er og så er det jo et meget godt mål for om km-tælleren stemmer overens med tykkelsen på skiver smiley

• #6   7. feb 2011 Der kan sagtens være forskel på uorg. og org. skivers nymål og slidmål, der må du tjekke de specifikke skiver, der nu engang sidder på cyklen, det er ret let at kende de org. skiver, de ser nemlig således ud på en 97-98 PC31 -

(link fjernet)

Er det org. skiver, der er monteret foran, og måler de 4mm uden riller af betydning, er der masser (50-60%) tilbage og de skal ikke skiftes foreløbig.

At bruge sliddet på bremseskiverne er alt for usikkert et mål til at vurdere det antal km som cyklen har kørt, for det afhænger, som du selv er inde på, af alt for mange faktorer, skal man alligevel "guesstimere" vil et sæt org. skiver nå slidmål omkring 60.000 km ved alm. blandet kørsel, men kan med aggressive klodser og kørestil være ½-delen, eller omvendt med f.eks megen langturskørsel op mod 100.000 km

• #7   7. feb 2011 Lige en lille update. Der sad originale skiver på og de målte omkring 4 mm foran og bagved så de bagerste skal skiftes.
    Jeg endte med at købe svinet så nu er jeg glad cbr 600 f3 ejer smiley

• #8   7. feb 2011 "de bagerste" - Der er forhåbentlig kun en bageste bremseskive? smiley

Anyway - Tillykke med den - Jeg har en org. bag. bremseskive til salg, kan ses på min hjemmeside...

• #9   8. feb 2011 Du har helt ret, en skive bag til. Den er allerede tjekket ud:) Kan jeg selv skifte den når det formodes, at jeg kun er på olie skift niveau, hvad angår at rode i mc'er?

Det lyder til at du har rimelig heftig styr på den model -> når koblingen ikke er trukket er der en lille rasle lyd. Trækkes koblingen forsvinder den. Noget der er nogle problemer i?

• #10   8. feb 2011 At skifte bag. bremseskive er en simpel opgave som de fleste vil kunne klare, her er et link til værkstedsmanualen som ekstra støtte -

http://downloads.hondatech.info/Moto/CBR/CBR600/Honda%20CBR600F%201996%201998%20F3%20CBR600%20F.zip

Nu skal man altid passe på med at diagnosticere en lyd, man ikke selv har hørt, men lige akkurat den lille raslen når man holder i frigear (der forsvinder når koblingen trækkes) er velbeskrevet og uden betydning.

Kommentér på:
Skivebremser - min. tykkelse?

Annonce