{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Fordele ved at optimere affjedringen ? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg har en TL1000R ´98 som jeg er ret glad for, men mange kristisere dens affjedring for værende direkte elendig !?

Derfor overvejer jeg at tiden måske er kommet til at optimere TLR´eren affjedring - måske til hyperpro - men jeg ved ikke en skid omkring affjedring eller de fordele det kan give !?

Det er sikkert ikke helt billigt (men hvad kan det koste ?) derfor vil jeg gerne vide hvad det er jeg får ved at optimere affjedringen - hvordan ændre køreegenskaberne sig !?

Jeg er ikke nogen roadracer, men kan godt lide en frisk sving-tur ud over de små snoede landeveje, og der syntes jeg godt TLR´eren kan være lidt "tung" at få med rundt i svingene ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordele ved at optimere affjedringen ?
  • #1   3. feb 2011 ca 2500 kr til for og bag til en z 750 som min , er din meget anderledes ved jeg det ikke . men det er prisen til de fleste mcer

• #2   3. feb 2011 jeg synes du skal ringe til michael fra hyperpro, han kan vejlede dig til du får det korrekte, for er overbevist om at det er dæmperen bagi der er problemet

du får en cykel er er meget mere stabil, under alle forhold, og komforten får du også

hvis den er justeret ordentligt op, så vil den ikke rigtig lave så mange unoder, som den vil standart

• #3   3. feb 2011 Der er rigtig mange der smider öhlins bag på, eller er det kun TLS? Den er det bagdæmperen/rotationsdæmperen der er noget bras hvis du vejer over 70kg, eller der omkring

• #4   3. feb 2011 Det var 2000 kr. hos Hyperpro for bagdæmper, skift gasen og ny affjedring, altså for min sp1, mon ikke er det samme for din tlr.?

• #5   3. feb 2011 De priser for "ny" affjedring i slynger ud, hvad indebærer de? Jeg har ven som laver rigtigt meget MX affjedning og jeg har været til til at lave min egen, og har haft forgaffel og bagdæmper splittet ad i atomer, for at shimes lortet om og smide nyt ventil kit i. 2000kr når man ikke langt for.... Med mindre der er anden olie og fjeder der er tale om.

• #6   3. feb 2011 Tak for jeres svar ;o)

Vil kontakte hyperpro for at høre hvad vi snakker om af pris, samt hvordan jeg kan mærke forbedringerne ;o)

-kwak- : jeg har hævet den 5 cm bagi, så forgaflen´s vinkel er blevet stejlere hvilket har gjordt at den drejer/svinger nemmere

• #7   4. feb 2011 Har snakket med Michael fra Hyperpro i dag, omkring mulighederne til min TLR....

Der var flere muligheder fra udskiftning af fjedre samt renovering af den org. dæmper til en helt ny bagdæmper...

...umiddelbart er jeg mest til nyt - dvs fjedre+olie foran samt en ny bagdæmper, men vi skal lige snakke samme igen i næste uge....han ville lige undersøge monterings-priserne på sjælland

Er der nogen TL1000R ejere der har erfaring med at skifte til hyperpro ?

Kommentér på:
Fordele ved at optimere affjedringen ?

Annonce