Fordele ved at optimere affjedringen ? {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Jeg har en TL1000R ´98 som jeg er ret glad for, men mange kristisere dens affjedring for værende direkte elendig !?
Derfor overvejer jeg at tiden måske er kommet til at optimere TLR´eren affjedring - måske til hyperpro - men jeg ved ikke en skid omkring affjedring eller de fordele det kan give !?
Det er sikkert ikke helt billigt (men hvad kan det koste ?) derfor vil jeg gerne vide hvad det er jeg får ved at optimere affjedringen - hvordan ændre køreegenskaberne sig !?
Jeg er ikke nogen roadracer, men kan godt lide en frisk sving-tur ud over de små snoede landeveje, og der syntes jeg godt TLR´eren kan være lidt "tung" at få med rundt i svingene ;o)
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
du får en cykel er er meget mere stabil, under alle forhold, og komforten får du også
hvis den er justeret ordentligt op, så vil den ikke rigtig lave så mange unoder, som den vil standart
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 63 MC-er: 12 Annoncer: 22 Emner: 54 Svar: 529
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 157
Vil kontakte hyperpro for at høre hvad vi snakker om af pris, samt hvordan jeg kan mærke forbedringerne ;o)
-kwak- : jeg har hævet den 5 cm bagi, så forgaflen´s vinkel er blevet stejlere hvilket har gjordt at den drejer/svinger nemmere
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 157
Der var flere muligheder fra udskiftning af fjedre samt renovering af den org. dæmper til en helt ny bagdæmper...
...umiddelbart er jeg mest til nyt - dvs fjedre+olie foran samt en ny bagdæmper, men vi skal lige snakke samme igen i næste uge....han ville lige undersøge monterings-priserne på sjælland
Er der nogen TL1000R ejere der har erfaring med at skifte til hyperpro ?
Fordele ved at optimere affjedringen ?