{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Frederik P
Frederik P
Tilmeldt:
16. jan 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 7

Køb af r6 fra 99?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har kig på en r6 fra 99 der har gået 41xxx (den bl.a. til salg herinde). Er der nogen der har nogen erfaring med denne model?

Jeg tænker primært på hvor mange "gode" kilometer man skal forvente sig af sådan en motor.. Ligesom CBR eller?

Jeg har set flere herinde snakke om problemer med 2nden gearet men jeg aner ikke om det er en "myte" eller om det er noget man skal være særlig opmærksom på?

Hvordan ellers med el? - jeg forstår at en del af de ældre Ducati modeller havde lidt issues her, nogen erfaringer fra ældre r6'ere?

Jeg tager måske ned og kigger på den en af dagene - hvis der er nogen med en idé til hvad jeg skal være særligt opmærksom på vil jeg rigtig gerne vide det.

Har tidligere haft en Duc M600 Dark (der blev nakket) men det her er jo en helt anden cykel så jeg er lidt på bar bund.

Gi lyd:)!

Frederik











Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af r6 fra 99??
  • #1   29. jan 2011 41.000 km behøver ikke at betyde noget, hvis den er plejet og passet med service - men den bliver nok voldsomt svær at sælge videre engang når du har kørt nogle flere tusinde km på den..

  • #2   29. jan 2011 Når man kigger på r6ér fra 1999-02 der er til salg her inde, så har de alle sammen kørt fra 15000km til 41000km på alle de år - - på nær en der lige har sneget sig op på 55000km... tankevækkende

  • #3   29. jan 2011 Nu er min en af dem, det er jo ikke ligefrem en touring maskine, så syntes nu km tallet virker mere end realistisk, jeg tror jeg kørte små 2000km sidste år på min, fik den også først sent på sæsonen, men tror stadig at 4-5000km om året er meget realistisk.

  • #4   29. jan 2011 Jeg skiftede motor på min R6'er (2000) efter ca. 35.000 km!

  • #5   29. jan 2011 Det er bestemt ingen myte, at de tidlige R6'ere har en svag gearkasse, der er gået mange til på den konto, jeg har selv sourcet 3 til R6'ejere (2 med defekt gearkasse og 1 totalhavari) og kendskab til mange flere. De er typisk en hel del dyrere brugt end f.eks CBR600-motorer (omkring en faktor 2), fordi behovet er så meget større..

  • #6   29. jan 2011 Jeg kørte 63.000 km på min R6 2002 inden jeg solgte den til min bror. Ensretteren fik jeg skiftet mens jeg havde den - og han har skiftet generatoren men ellers kun alm sliddele som dæk/kædekit mv.
    Den har i dag kørt 74.000km og kører stadig super - og ingen gearkasseproblemer......
    Så hvis den er plejet ordentligt kan der være mange km i den.

    Der er selvfølgelig sket noget op til den R6 08 jeg har i dag men synes stadig det var en rigtig fed maskine at køre på og ja jeg har købt R6 igen så........


  • #8   29. jan 2011 Der er ikke mange problemer med en r6 ,, hvis den køre uden mislyde og gear kan skiftes uden problemer
    Jeg solgte min sidste år ,den havde kørt 42000 km med flere ejer ,,den kørte fint



Kommentér på:
Køb af r6 fra 99??

Annonce