{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Råd ønskes. {{forumTopicSubject}}

Da der nu er mindre end 2 mdr. til at junior kommer frem fra sit skjul, må jeg hellere få klargjort et standsmæssigt køretøj. Da hjulene går lidt træge på det optimale køretøj påtænker jeg at montere en 800ccm V2'er med kardantræk. Da den grundlæggende konstruktion er et firehjulet køretøj er det selvklart at servostyring er et must. Ikke mindst på grund af vægtforøgelsen fra motor samt gearkasse. Tanken har jeg valgt at placere i enden tættest på chaufføren, da junior sikkert af og til vil optræde i lettere vædet tilstand. Herved vil evt utætheder fra tanken ikke virke påfaldende. Montering af udstødning vil være i højre side til trods for at lovgivningen faktisk forbyder det. Da det er larmepotter vil evt nødråb fra junior ikke være så iøjnefaldende og mere opfattes som turbo under tryk. Det er lykkedes at skaffe et brugt udrykningshorn fra en ambulance for at opfylde færdselstyrelsens krav om signalgivning for evt afværgelse af en potentiel fare. Og da den grundlæggende køretøjskonstruktion er af ret tidlig årgang er blinklys ej et krav. Herved undgås en del ledningsarbejde. Bremserne er monteret fra fabrikken og med en tilstrækkelig lang standselængde burde det ikke være et problem at få køretøjet stoppet. Dog bør agtpågivenhed udvises i bebygget område. Til belysning af kørebanen er indkøbt 2 stk Nefalygter som er tilkoblet batteriet, der igen bliver opladet af motoren. Røde diodelygter, med blink, sørger for synliggørelsen i bagudvendt retning. Hermed mener jeg at køretøjet opfylder færdselsministeriets krav og vil ikke lave yderligere påbygninger. Det er dog mest for at undgå en "Brian-opbygning" Ellers ender det jo både med 18" bas og kæmpeforstærkere. Jeg mener at 2 gange 12" og 2x100Watt er rigeligt til Bamse & Kylling. Nu vil jeg gerne vide hvad den bedste løsning vil være til opbevaring af juniors forskellige fornødenheder: En Topboks eller sidetasker?? Og vil det være tilrådeligt at have kasko på køretøjet? Her tænkes på prisen, da der ikke er installeret startspærre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd ønskes.
Kommentér på:
Råd ønskes.

Annonce