1.065 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Bor i Tyskland - køb af MC i Tyskland Bor i Tyskland - køb af MC i Tyskland

Hej alle,

jeg bor nede ved den schweiziske og franske grænse, hvor jeg skal være i 3-4 år endnu. Derfor skal der naturligvis købes en lækker MC.
Jeg har kigget på enten Yamaha R6 eller Honda CBR600RR. Fuld kasko forsikring hernede koster 15k om året, hvorimod del kasko kun koster små 3k. For at lægge et budget, så ville det være rart at vide hvilke omkostninger, der er forbundet med køb af MC her i Tyskland. Jeg tænker her på indregistering, få plader på, grøn afgift og hvad der nu ellers er.
Jeg kunne selvfølgelig ringe til de ansvarlige her i Tyskland, men kunne være der var nogen herinde, som ved det smiley

Tusind tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bor i Tyskland - køb af MC i Tyskland
  • #1   6. jan 2011 Hmm budget... det koster "ikke det vilde" at få plader på (50 Euro +/- mener jeg). Jeg betaler ca. 300 Euro for vollkasko for min 1000´er hos huk24.de eller huk-coburg.de måske du kan finde det billigere også?
    Aner ikke hvad jeg betaler per år for at ha´den; men det kan heller ikke være meget, når jeg ikke engang opdager det ;). Måske omkring 70-100 Euro max.
    Held og lykke med det!

• #2   6. jan 2011 Du kan sikkert regne dig frem til Kraftfahrzeugsteuer det vha. denne her http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_%28Deutschland%29

• #3   6. jan 2011 Hmm ja, nu jeg tænker over det, så har jeg da vist også kun teilkasko, fordi vollkasko er alt for dyrt i forhold til at cyklen jo ikke er så dyr. Mener også det er omkring 150-200 euro per år jeg gir.

• #4   6. jan 2011 Tusind tak for jeres input.
    Jeg kan se at Voll kasko kan gøres lidt billigere for mig hos huk24.de, men lander stadig på 1400€ om året for en R6 eller en CBR600RR. Går jeg ned i min gamle cykel som SV650S, så skal jeg kun af med små 400€ om året.

Skal nævnes jeg er 25år og ikke har nogen særlig anciennitet fra DK da jeg kun nåede at have min cykel en måned før jeg fik tilbudt en PhD hernede i Freiburg,

Jeg har forsøgt at beregne på wgv-versicherungen.de men kan ikke komme videre, da jeg ikke ved hvad jeg skal indtaste ved Kennzeichen. Går ud fra det er nummerplade. Hos andre selskaber går det bare at taste FR ind, men ikke her. Så har jeg også prøvet med: XX 999 og NA-ZZ 9999, som skulle være gældende for Freiburg, men det går heller ikke.

Det virker bare lidt latterligt at give 1400€ i forsikring om året for en cykel der koster omkring 5000€ brugt.

Kommentér på:
Bor i Tyskland - køb af MC i Tyskland

Annonce