Bor i Tyskland - køb af MC i Tyskland Bor i Tyskland - køb af MC i Tyskland
Hej alle,
jeg bor nede ved den schweiziske og franske grænse, hvor jeg skal være i 3-4 år endnu. Derfor skal der naturligvis købes en lækker MC.
Jeg har kigget på enten Yamaha R6 eller Honda CBR600RR. Fuld kasko forsikring hernede koster 15k om året, hvorimod del kasko kun koster små 3k. For at lægge et budget, så ville det være rart at vide hvilke omkostninger, der er forbundet med køb af MC her i Tyskland. Jeg tænker her på indregistering, få plader på, grøn afgift og hvad der nu ellers er.
Jeg kunne selvfølgelig ringe til de ansvarlige her i Tyskland, men kunne være der var nogen herinde, som ved det
Tusind tak.
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
Aner ikke hvad jeg betaler per år for at ha´den; men det kan heller ikke være meget, når jeg ikke engang opdager det ;). Måske omkring 70-100 Euro max.
Held og lykke med det!
maj 2004
maj 2004
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 51
Jeg kan se at Voll kasko kan gøres lidt billigere for mig hos huk24.de, men lander stadig på 1400€ om året for en R6 eller en CBR600RR. Går jeg ned i min gamle cykel som SV650S, så skal jeg kun af med små 400€ om året.
Skal nævnes jeg er 25år og ikke har nogen særlig anciennitet fra DK da jeg kun nåede at have min cykel en måned før jeg fik tilbudt en PhD hernede i Freiburg,
Jeg har forsøgt at beregne på wgv-versicherungen.de men kan ikke komme videre, da jeg ikke ved hvad jeg skal indtaste ved Kennzeichen. Går ud fra det er nummerplade. Hos andre selskaber går det bare at taste FR ind, men ikke her. Så har jeg også prøvet med: XX 999 og NA-ZZ 9999, som skulle være gældende for Freiburg, men det går heller ikke.
Det virker bare lidt latterligt at give 1400€ i forsikring om året for en cykel der koster omkring 5000€ brugt.
Bor i Tyskland - køb af MC i Tyskland