{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris på R1
  • #1   25. dec 2010 Prisen på en R1 !!. Hvilken årgang og hvad gik tråden ud på ?.

• #2   25. dec 2010 den med hamm dder havde købt en r1 skiftet tank og nu ville høre om den var for dyrt til salg ?

• #3   25. dec 2010 Det ser ud til den er slettet..

Ville du købe en 99 R1 da? ;o)

• #4   25. dec 2010 michael b,ja ham med tanken
    Robert A nej det ville jeg ikke,har selv en jeg gerne vil sælge så ville lige se hvad tråden var endt med da jeg selv havede skrevet i den men nu er den væk

• #5   25. dec 2010 ja pisseiriterende , når man laver reklametråde og sletter dem igen , hvis man får svar man ikke synes om.

• #6   25. dec 2010 Tråden endte med at folk var enige om at lortet stod alt for dyrt - præcist ligesom de 10.000 andre cykler der står til salg smiley

• #7   25. dec 2010 Jamen hvad er en fair pris da,man skal jo ik forærre tingene væk og når folk byder komme de jo med en latterlig pris og når det kommer til stykket så har de jo ik pengene men vil gerne have en R1

• #8   25. dec 2010 søren.. kan du ikke få det for den som du forlanger.. så er den jo for dyr.. så nem er det! smiley

• #9   25. dec 2010 Det er så simpelt at antallet af købere der har rede penge er forsvindende lille.. så du skal næsten forære den væk for at den bliver solgt..

Skal den væk her og nu skal du være parat til at sige ja til 50.000

Og vi kan nok hurtig blive enige om at den er en smule mere værd, men at markedskræfterne har presset priserne

• #10   25. dec 2010 en fair pris er højere end det mcer kan sælges for lige nu !
    og alt det crap , med at ting er det værd de kan sælges for , giver jeg ikke en meter for . priserne på mc er latterlige , og de eneste der køber er dem der kan "stjæle" en billig cykel.

• #11   25. dec 2010 Morten: Det er måske muligt,men man skal jo starte med en pris et sted og folk har jo lov til at komme med et bud.

Robert A :Det er rigtigt det med markedskræfterne har presset priserne men folk vil jo ik købe alligevel og prisen skulle da helst lidt over de 50000

• #12   25. dec 2010 michael.. det hænger jo ikke sammen det du skriver..!! du mener altså at en mc er det værd som det ikke kan sælges for?? jeg ved godt at det måske ikke er en fair pris.. men hvis ingen vil give mere for en genstand.. så er den altså ikke mere værd!

• #13   25. dec 2010 Jeg havde min til salg den sidste halve del af sæsonen, ingen kom og kiggede, men fik to bud på 45 og et på 50.

Min stod til 57 som den billigste i dk

• #14   25. dec 2010 det hænger fint sammen morten !
    der er ingen købere. og derfor bliver mcer solgt for mindre end deres værdi . hvis du vælger at tro på andet er det dit valg-

• #15   25. dec 2010 michael.. kunne de samme mc'er sælges til mere?? hvis ja.. så er jeg enig med dig.. hvis nej.. så er de jo ikke mere værd!

• #16   25. dec 2010 hvis jeg vil gi 100 kr for din mc og ingen anden byder er den så det værd ?

• #17   25. dec 2010 det er nok efterspørgelsen der bestemmer prisen.....det samme med rødbeder, hvis de er for dyrer køber vi dem ik.. smiley

• #18   25. dec 2010 nej ikke det samme da der her er nogle andre parametre der også er med til at bestemme , en pris bla regafgift , derfor er det ikke samme markedsmekanismer som fx ved rødbeder.

• #19   26. dec 2010 Jeg kan udmærket godt følge Michales tankegang, selvf er en (nærmest hvilken som helst) MC mere værd end 100kr, selvom der ikke er andre bud..

Men hvis man står og skal bruge penge her og nu, fordi man skal rejse væk i 10 år bla bla.. og har 1 uge til at sælge sin MC, så er hjælper MC'ens reele værdi intet, og man må sælge til højst bydende..!

• #20   26. dec 2010 Mirza : der er korrekt , men intet tvangssalg afspejler jo den reele værdi.

• #21   26. dec 2010 Enig.. men det er sgu svært at trække nogle retningslinier omkring dette i disse tider..

• #22   26. dec 2010 Jeg vil give michae.b svendborg B ret i det han skriver og hvis vi hele tiden snakker og bliver mindet om den krise så kommer vi aldrig vidre.Og når man ved en hver henvendelse for i hovede at det jo ik er 2008 mere og vi har krise,det er sku da ireterene og da det ik er tvangssalg det handler om.Jeg har sat min r1 til salg på DBA som den billigeste pt men er da åben for bud.

• #23   26. dec 2010 nu er december jo heller ikke den bedste tid at sælge sin cykel ;o) Sælg dem til December pris i Maj måned, så skal i se ;o) Men det gider i jo ikke fordi i har travlt med at køre på dem ;o)

• #24   26. dec 2010 michael.b svendborg B

Du tager helt fejl.... Tingenes værdi handler nemlig udelukkende om tro.... Ellers ville en 1000.- kr seddel heller ikke være meget værd... Hvis der ikke findes nogen der vil give mere en 100.- for en R1er... Så er den simpelthen ikke mere end 100.- værd... Så simpelt er det faktisk.

• #25   26. dec 2010 Keyzer : uenig . Penges værdi handler udelukkende om tro , fordi de ikke er andet end papir ,men en mc er andet end det .

• #26   26. dec 2010 michael.b svendborg B

Det er muligt du er uenig.... Jeg prøver heller ikke at overbevise dig, blot fortæller dig hvordan værdifastsættelse virker...Så må du for min skyld gerne gå rundt og mene græsset er rødt og himlen er gul.

• #27   26. dec 2010 Michael, jeg forstår ikke at du seriøst kan benægte markedskræfterne. Priserne er lave fordi der er mange til salg, og kun få som gider (kan) købe.
    Hvis du selv synes din cykel er mere værd end det højeste bud så kan du beholde den. Men det hjælper altså ikke at stampe stædigt i jorden og påstå at tingene ER mere værd end det som de handles for.
    En cykels værdi = den pris som den kan sælges for.. Ikke EN krone mere.

• #29   26. dec 2010 det er jo en endeløs diskution , jeg mener at ingen tør købe derfor kan man kun sælge hvis man sætter den til under reel værdi . derfor mener jeg ikke ikke at markedsværdi er = reel værdi . at i mener noget andet er ok .
    for at prøve at forklare hvad jeg mener kan i jo evt prøve at læse her :
    http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/%C3%98konomi/Regnskab_og_revision/markedsv%C3%A6rdi

Keyzer : her en udredning af forskellen på penge og varer som betalingsmiddel . (link fjernet)

men igen lad mig understrege at jeg taler om reel værdi og IKKE nuværende markedsværdi.

• #31   26. dec 2010 hvis du skal sælge din bike , og jeg er den eneste intereserede og kun vil gi 45tusind og ingen byder over så er det den kan indbringe nu .
    den reele værdi er højere . alene af den grund at regafgift og maskinens værdi er højere .
    det er faktisk det kræmmere og spekulanter lever af .

• #33   26. dec 2010 ej hold nu op , prøv nu at gå ind og læs link istedet for ,hvis ikke du vil læse hvad jeg skriver ! eller også accepter at du og jeg ikke er enige , flere økonomer og spekulanter har den samme debat,
    men lad være med at begynde at´insinuere at jeg på baggrund af et B skulle drive foretning som Bagger .
    jeg spørger jo heller ikke dig, om det du har hørt flest gange gennem din opvækst er det der står i nederste halvdel af dit , "logo/profilfoto smiley

• #34   26. dec 2010 Det er vel simpelt nok.. der er nogle med mc til salg, der må sætte prisen langt under hvad de regnede med, for at få solgt - og så er der andre der ik vil gå så langt ned i pris, og derfor må beholde den.

• #36   26. dec 2010 jo jeg forstod det skam udemærket ,og synes faktisk jeg retunerede den , med en bemærkning som også var ment som en joke.
    omkring min forståelse af økonomi , har altid formået både at regne det/den ud.
    søger info på nettet , ja jeg blev bedt om at forklare , det gøres nogle gange nemmest med et link , så det ledte jeg efter.
    omkring forståelsen af fakta fra nettet , ja jeg forstod det , om du gjorde kan jeg jo ikke vide.

• #38   26. dec 2010 jamen det var godt , beviste det så det gamle ordsprog om at " man aldrig bliver for gammel til at lære " ? smiley

• #39   26. dec 2010 michael.b svendborg B

Så en kræmmer kan altså købe en motorcykel til markedsprisen og sælge den videre med fortjeneste, selvom han ikke kan få mere for den end han har givet...... Det er simpelthen fantastisk...

• #41   26. dec 2010 Så nu ved du hvordan en kræmmer/ spekulant , tjener sine penge .
    Keyser , smiley det hedder også" køb billigt ,sælg dyrt "

Kommentér på:
pris på R1

Annonce