1.610 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Forsikring af stor cykel som 18 årig. Forsikring af stor cykel som 18 årig.

God aften på galleriet.
Jeg vil gerne have forsikret min cykel, der er større end de lovlige 34hk, som en 18 årig nu må køre med. Men hvilke måder kender i til at få det ordnet? Jeg går lidt med tanken om en Sv'er, R6'er eller en Gsxr (bare 600cc), men hvordan er det nu lige med forsikringen? Ville det være bedst bare at prøve at forsikrer den, uden at oplyse jeg ikke har kort til stor cykel, hvis det da stadig er muligt. Drosle maskinen ned, få den godkendt og forsikret også låse den op igen, men dækker forsikringen så ved uheld? Hvordan plejer man at ordne sagen, på bedst mulig måde. Og hvor får i dem forsikret til en bedst mulig pris, både med og uden kasko?

Og det med at sige jeg burde lade være nytter ikke, har haft alt for meget at gøre med de små 250cc'er, det er bestemt at det skal være en stor, slut færdig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring af stor cykel som 18 årig.
  • #1   22. nov 2010 Du kan sagtens forsikre den som stor cykel, nu skal jeg ikk være hellig, for har selv gjort det smiley

Men hvis du kører galt og forsikringen opdager at det er en stor cykel, så er der sgu ikk noget der dækker desværre. Du kan vælge og få den droslet, så det står på papirne og så fjerne den, men har du ikk fra mig smiley For det kan sagtens blive opdaget.

• #2   22. nov 2010 Ahr det bliver en forudsigelig tråd... 3...2...1... MORALPRÆDIKE GO!

• #3   22. nov 2010 Jeg forsikrede også bare min gamle zxr 400 og zx9er da jeg var under 21 og kørte bare. Men hvis uheldet er ude og de opdager det har du et problem.

• #4   22. nov 2010 Har du nosser til at gøre det, så har du også nosser til at tage skraldet, det er ikke billigt hvis du jorder Fru Jensen, ingen moralprædiken eller løftet finger herfra.... Men det samme som spirituskørsel, er man lam nok til at køre, så er man mand nok til at tage skraldet, længere er den ikke....

• #5   22. nov 2010 Nu du selv nævner SV. Så en SV 650 gennem IF. så slipper du med knap 6 kg. incl. kasko så vidt jeg husker. R maskiner er røv dyre at forsikre i din alder.

• #6   22. nov 2010 du skal selvfølgelig oplyse du kun har det lille kort, ingen tvivl der.
    få den droslet, og synet med det så du kan køre den på det lille kort.
    om skidtet så skulle falde ud da du trak den ned fra liften..
    hmm shit happens.

men det løber jo hurtigt op hvis du rammer noget;)

• #7   22. nov 2010 og nå ja, drop R6'eren, den er alt for dyr i forsikring når du ik er ældre.
    kig på SV'eren, eller måske en Z750'er som min..
    jeg gir 6900,- om året hos Lloyd. med kasko så det er jo til at overleve..

• #9   22. nov 2010 Jacob B:
    jeg troede også lige jeg skulle have et tilbud fra GF, men nej, havde snakket med dem i røret i måske 10min da hun spørger hvor gammel jeg er, 20. så kunne jeg ik få forsikret den med kasko. nu er det noget tid siden, men synes hun sagde man skulle være over 24 for at have cykel ved dem med kasko..

• #10   22. nov 2010 Hvis kan køber en cykel til 50kg som de første r6er osv koster nu så skal han da bare have ansvar på den havde jeg da også ved gf. Jeg startede med at give 2200kr og endte på 1600. Hvis man smadre sådan en mc er det jo bare at hente en i tyskland for under 20kg

• #11   22. nov 2010 ved gf skal man være 30 år for at få kasko... længer er den ikke.. smiley

og til tråd starter, så er det ligegodt hvilken cykel du køber, så skal du betale den premie som er tilegnet den pågælende cykel, uanset om den er droslet eller ej...

og en 18 årig på en R maskine med kasko... oftes bliver prisen så dyr at det ikke kan betale sig... 20.000+ kr

• #12   22. nov 2010 Nicky:
    havde godt 30 i baghovedet, men synes det lød meget højt;) men du har fuldstændig ret.

• #13   22. nov 2010 tråd starter:

da jeg skulle forsikre min r1´er som 20 årig. med 2 års skadefri kørsel
    så skulle jeg give 46,000 ,-

så jeg ville råde dig til kun af vælge ansvar.

jeg har ansvar hos gf lige pt: for 1600 ,-

• #14   22. nov 2010 hmmmm

hvad har kørekort type med at gøre i forhold til at forsikre et køretøj - klogt svar søges

konsekvenserne må du selv rode, at lige få det ordnet fixet etc glem det

• #15   22. nov 2010 konsekvenserne må du selv rode med, at lige få det ordnet fixet etc glem det

skulle der stå

• #16   22. nov 2010 Hvis du er så fast besluttet på at køre på stor cykel uden egentlig at være forsikret, hvorfor så ikke bare køre på falske plader.. Så slipper du for alt det bøvl..

• #17   22. nov 2010 ja god idé. køb én uden afgift. stjæl et par nummerplader fra en anden MC. godt råd: lad være med at blive stoppet.

• #18   22. nov 2010 stjæl et par nummerplader fra en anden MC

Det bliver satme svært. Jeg kan ikke huske EN eneste mc med mere end 1 plade ihvertfald smiley

• #19   22. nov 2010 haha ja okay. det er da selvfølgelig så man har nogen og veksle imellem. ej okay den er lidt svær at redde. det gik vist lidt hurtigt på tasterne. smiley

• #20   22. nov 2010 Cbr 600RR og R6 sælges!, jacob B og andre, lad nu være med at udtale jer om de forsikrings spørgsmål, når i ikke har styr på fakta!
    Forsikringen dækker, det skal den, DET ER VEDTAGET VED LOV!
    Nej de kan ikke kører regres sag pga han kører på en stor maskine med lille pap!

Snak med ham her ang forsikrings spøgsmål!
    http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7249

• #21   22. nov 2010 og det minder mig om at jeg har bogmærket denne tråd som virkelig er en guldgrube med hensyn til alt hvad man skulle ønske sig at spørger om med forsikring omhandlende MC.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=112585

• #22   22. nov 2010 At køre galt uden kørekort, eller med lille kort på stor MC

--------------------------------------------------------------------------------------------

Færdselsloven § 108 stk. 2

Forsikringsselskabets hæftelse og regres

§ 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

Det er udelukkende handlingen der tæller.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------

Ergo så er det helt op til dommeren at afgøre om man har været uagtsom.. Og jeg kan med det samme sige, at der her ikke er snak om simpel uagtsomhed..!

• #23   22. nov 2010 Altså hvis jeg skal være sikker om det er fup eller fakta, hvis jeg bliver stoppet på en stor cykel, gælder forsikrigen så eller ikke? Og hvad er jeres bud på den bedste løsning i mit tilfælde? Skal jeg høre de forskellige forsikringsselvskaber om de vil tage mig som "stor" motorcykellist, selvom jeg kun har fåer kortet til lille cykel?

• #24   22. nov 2010 køre du galt, ja så dækker forsikringen! men mener de at du ikke har overholdt de regler der er foreskrevet... så sender de regningen til dig!!!

selv om du har det lille pap køre du jo på en cykel du ikke har kort til... det svare jo til ar køre lastbil med et bilkørekort...

ærligt syntes jeg det er en dårlig ide... som skrevet før ville et girokort på 1.000.000 kr sq være en kedelig måde at starte det voksene liv på.. smiley

• #25   22. nov 2010 Brian var den første til at komme med et rigtigt svar..!

Ansvarsforsikringen SKAL dække, men bagefter skal retten og forsikringen bevise at man har kørt uagtsomt.. Men om den har 10 eller 1000hk er ligemeget hvis han kører galt med 50km/t i byen og ellers har kørt efter forholdene, så skal de nok dække..

• #26   22. nov 2010 Præmien bliver jo heller ikk mindre af at en MC er droslet, vel..?

• #27   22. nov 2010 Christian S
    hvis man er voksen,bør man opføre sig som sådan
    den lov er ikke for at genere dig,men for at beskytte dig og andre i trafiken,men hvis du er så dygtig til at køre stærkt,så burde du køre banerace.
    det vil heller skaber respekt hos andre mc`ister,der eventuelt ikke vil have dig med på svingtur,pga den risiko du bidrager med
    find dig i loven,eller den finder dig..

• #28   22. nov 2010 Hvorfor ikke bare nakke en cykel, og så smide en stjålen nummerplade på? Eller købe en kinøjser, og så bruge pladen fra den? Så er det næsten lovligt. En stjålen MC er også gratis.. Evt. køb en cykel uden afgift, og smid pladen fra en kinøjser på, det er næsten lovligt.. Og kan ikke gøre meget billigere.

• #29   22. nov 2010 heller ikke skabe respekt..
    (taste-mongol)

• #30   22. nov 2010 hmmmmmmmmmmmmm lad mig se hmmmmmmmmmmmmmm hvad er det rigtige svar hmmmmmmmmmmmmm

ring til forsikringen

og mit spørgsmål:

jeg kan bare ikke klare de der hastighedsgrænser de gir mig klaus, kan en eller anden fortølle mig hvordan jeg lige fikser, så jeg slipper for dem, og nu vi er ved det, det der skat gider jeg bare ikke mere, hvad gør i andre for at slippe

Christian

hvad svar havde du forventet, fortæl og du får det af mig

• #31   22. nov 2010 Tror ikke de spørger om den er droslet. Der er intet ulovligt i at have en MC med +34hk forsikret i ens navn når man er 18år. Men det er ulovligt at køre på den hvis man ikke har kortet.
    Hvis du ikke er impliceret i et uheld der skyldes grov uagtomsomhed eller værre, fra din side, så slipper du med en bøde når du kører galt, forsikringen skal nok dække.
    Racer MC'er har du ikke råd til at betale kasko på.

• #33   22. nov 2010 Jeg fatter stadig ikke hvad han vil med den forsikring?

• #34   22. nov 2010 Christian S:
    Mit bud til problemstillingen om den dækker eller ej: Det gør den ikke.
    Og jeg har jura / ret i skolen, så det er ikke helt uden belæg.. Desværre.. Og jeg ville personligt ikke satse på at forsikringen dækkede. Forsikringselskaberne gør ALT hvad de kan for ikke at betale de penge ud, og hvis du har kørt på en stor MC, uden at have kort hertil, så giver de dig på nakken...
    Hvis der er nogen der har oplevet at forsikringen rent faktisk dækker, skal jeg nok holde kæft smiley

Men du kan hurtigt få et uforpligtende svar, ved at ringe til forsikringselskabet..

Jeg fik selv kortet for en måned siden, og inden det havde jeg købt motorcykel og forsikring og hele skidtet.. Men jeg spurgte nede ved GF, om ansvar dækkede hvis jeg intet kort havde.. Hun rystede bare på hovedet.. Og så måtte jeg have lidt tålmodighed ! smiley

Vis at du er voksen nok til at køre MC, og kør på en lovlig.. 34hk er også en slat ! Har en ven der kører en SV650 droslet, og den kører vist 160.. Den rykker fint! ((også selvom det er en suzuki, he he )

Props!

• #35   23. nov 2010 Her er et udsnit af TopDanmarks forsikringsvilkår.

Kørekort
    A. Føres motorcyklen af en person,
    der ikke har lovbefalet kørekort,
    dækker forsikringen kun i det
    omfang, hvori det godtgøres, at
    skaden ikke skyldes manglende
    kørefærdighed.
    B. Forsikringstageren er dog dækket,
    medmindre denne, ægtefællen/
    samleveren eller den faste
    bruger var fører af motorcyklen
    eller vidste, at der forelå om -
    stændig heder som beskrevet, eller
    deres ukendskab hertil skyldtes
    grov uagtsomhed.

Jeg læser afsnit B sådan:
    Forsikringstager er ikke dækket, hvis denne var fører af motorcyklen.

Så hold du dig til 34 hk.

• #36   23. nov 2010 Jeg har haft flere motorcykler forsikret før jeg fik stort kort, og ikke EN ENESTE gang har jeg skulle oplyse om der var drosling eller ej, og om jeg havde kort til stort.

man kan ikke få rabat ved at drosle cyklen, og man kan ikke oplyse det på nogen blanket eller lignende.
    - begrebet "droslet" findes simpelthen ikke for andre end politimesteren.

• #37   23. nov 2010 Få den bare droslet, det koster en brøkdel af de penge du sætter på spil ( bliver du f.eks stoppet på stor cykel én gang er det dyre end et drosselkit )

• #38   23. nov 2010 Plus du kan sælge dit drosselkit igen når du bliver 20.

• #40   23. nov 2010 Folk fyrer en del af, de ikke aner noget om. Faktum er, at ansvarsforsikring altid altid altid altid ALTID dækker. Hvis en fuld tyv stjæler din cykel, kører en ned, så dækker ansvarsforsikringen. Og nej, han havde heller ikke stort kort.

• #41   23. nov 2010
    christian L

så hvis man køber en MC uden afgift, sætter en plade på, som stammer fra en MC man har forsikret meget billige, fx en 125 kineser MC. også kører en ned.
    dækker ansvarsforskringen så også altid altid altid altid altid altid ALTID???

• #42   23. nov 2010 Christian L : Hvad baserer du det på? Har du en kilde?

• #43   23. nov 2010
    Christian L : Hvad baserer du det på? Har du en kilde?
    Tror du ikke en fuld tyv vil blive karakteriseret som "grov uagtsom" hvis uheldet er ude, hvorefter forsikringen vil føre regres?

Eller vil du måske lige lære os alle sammen lidt om ret, når du er så vis.

• #44   23. nov 2010 christian- Jeg gik død efter at have læst halvdelen af de indlæg folk har lagt ud. men køb dig en sv'650-sv1000 få den droslet og forsikre den hos if så er du dækket i hovede og røv. jeg giver 7200kr. om året med kasko

• #45   23. nov 2010 Marco (Århus) .

Lige en opklaring til dig om FL § 108.

Grov _hensynsløshed_ er ikke det samme som grov _uagtsomhed_.

Retspraksis kan vejlede dig yderligere om indholdet af begrebet.

• #46   23. nov 2010 Citat fra søren M.

Skrevet: 22-11-2010 18:24:36

Ahr det bliver en forudsigelig tråd... 3...2...1... MORALPRÆDIKE GO!

citat slut..

SO TRUE..

Kommentér på:
Forsikring af stor cykel som 18 årig.

Annonce