{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja det måtte jo komme
  • #1   17. okt 2010 Der er ikke noget som velunderbyggede argumenter.

  • #2   17. okt 2010 Ja, lad os nu se. Dog er det lidt en gummiparagraf, hvis man kommer i et uheld med en medtrafikant dækker ansvarsforsikringen alligevel, som der står i linket. Kasko dækker dog ikke.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=112585

    Så dem under 21 (eller 24) som har en tilpas gammel MC, hvor kasko ikke kan betale sig, kan faktisk se bort fra kravet. Godt nok er der så 5 T. i bøde, skulle man blive stoppet, men det skal vel bevises med tekniske undersøgelser (syn?) ligesom med larmepotter. En praksis som jeg endu ikke har hørt foretaget herhjemme og skulle man endelig blive indkaldt til syn, så er det jo bare på med droslingen til lejligheden.


  • #3   17. okt 2010 Synes reglen om de 34HK burde gælde alle de første to år! Jeg mener, hvad gør, at en 22 årig er mere kvalificeret til at gå fra en GS 500 til en Blackbird? Det kan da godt være, at jeg som 18 årig scooterfjæs er mere tilbøjelig til at vride grisen i øret, men jeg synes 34HK reglen skulle gælde for alle de første 2 år. Lige meget hvor gammel man er, og om der står Valentino Rossi på ens pas.

  • #4   18. okt 2010 Det er bedøvende ligemeget med de 34hk regler, dem der vil køre stærkt og skider på det hele, beholder heller ikk droslings kittet særlig længe..

    Folk burde gå mere op i køreteknik end regler og love, for hvad nytter det at man har kørt motorcykel med 34hk i 2 år hvis man som det næste erhverver sig en motorcykel med 170hk?


  • #5   18. okt 2010 Gælder 35 kW i andre lande, eller mener de 25, som jo er ligmed 34 HK?

    Steffen H, det er jeg enig med dig i, og/eller så burde det være 2 års ejerskab af mc og ikke bare 2 år med kortet


  • #6   18. okt 2010 "Den belgiske minister udtaler, at dette gøres for at følge de nye fælles europæiske mål, om minimering af antal tilskadekomne i trafikken."

    Jeg kan hurtigt få den ned på 0% ... dræb alle ved fødslen ...

    Næææ .. hvad der er mere interessant er hvordan man sikre sig mod åndssvage politikkere ... hvad siger i til at de skulle være griseavler i Afghanistan.


  • #8   18. okt 2010 Mirza:
    Enig..


  • #9   18. okt 2010 Man skal nok lige være helt på det rene med at inførelsen af krav om lille kørekort de første 2 år eller grænsen på 21 for stor cykel fra start er en af de ting, der virkelig have effekt på drabstallene. Med et slag forsvandt de 18-25 årige dræbte nærmest fra statistikkerne. Der kommer enkelt af og til, men tidligere fyldte de voldsomt op blandt de dræbte. De Store grupper har siden været 25-29, 30-34, 35-39 for så at falde en smule i alderen 40-44. Fra 45 og op er også en storgruppe, men den har ingen øvre grænse og er derfor ikke spor sammenlignelig med de andre.

    Jeg tror ikke en øgning fra 21 til 25 vil betyde meget, men der kan slet ikke sættes spørgsmål ved den effekt den eksisterend grænse har haft


  • #10   18. okt 2010 fuldstændig enig med steffen h 2 på lille maskine de første 2 måske 3 år uanset hvor gammel man er, om du er 18 eller 50 år. det ville da hjælpe meget mere end at sætte den op til eks. 25.

  • #11   18. okt 2010 De burde ikke gå så meget op i alder..!!

    Der burde være 2 år uanset hvor gammel du er når du tager pappet!


  • #12   18. okt 2010 Selv om jeg er enig i at det faktisk er en god løsning, med begrændset effekt, til 18-21 årige, og det er dokumenteret, at det virker, MENER jeg, at det burde gælde for ALLE der lige har taget kort, OG man skulle overveje om det skulle gælde biler!! (med anden grændse)

  • #13   18. okt 2010 Syns hellere det sku være en grænse for heste pr kg frem for kun heste.

    Mine 70 hp til 220 kg er sgu ik svært at styre de første 2 år!!


  • #14   18. okt 2010 Per F
    Der er faktisk en heste pr. kg. grænse:

    Ved lille MC forstås motorcykler:
    -med max. effekt på 25kW = ca. 34 HK.
    -vægt/kraft forholdet må ikke være mindre end 4,59 kg/hk, når mc'en vel at mærke er tanket op og står i køreklar stand.


  • #17   18. okt 2010 Hvis det (udelukkende) handler om held og uheld så skal man sgu ikk køre motorcykel..

Kommentér på:
Ja det måtte jo komme

Annonce