På Honda igen efter USA tur {{forumTopicSubject}}
Er jo hjemvendt sidste søndag fra min USA tur på Harley (læs evt. mit tidligere sure opstød omkring Harley'er - eller nærmere betegnet min kammi's lejede Harley).
Er dog faldet lidt ned igen og kan nu bedre i tilbageblik nyde min oplevelse på min HD-Electra Glide.
Lidt observationer som jeg vil dele hvis man gider at høre om det
1. Pas på med at bakke med den tunge HD og samtidig dreje styret... det giver en uforventet (de første par gange) vægtforskydning
2. HD'en er dejlig ligeglad med vindstød og generelle vindgener. Den er tung og ligger knippelgodt på de lange Amerikanske Highways.
3. HD'en lyder pissegodt
4. HD'en egner sig ikke specielt godt til snoede bjerg-hårnålesving - men det kunne man vel sige sig selv.
5. Er glad for oplevelsen på en HD (min kammerat er knap så begejstret) men tror nok jeg vælger en tysk touringmaskine til næste lange MC rejse hvor jeg skal leje.
Efter hjemkomsten
1. FUCK min Honda CBF600 er en lille maskine - det er jo ligesom en trædecykel...
2. CBF'en er yderst vindfølsom... især i den nordjyske vestenvind... man kan glemme meget på et par uger.
3. Savner den store vindskærm foran...
4. Juhuuu... CBF'en kan rent faktisk styre og reagerer næsten hurtigere end man kan tænke vognbaneskift.
5. Savner lyden
6. Elsker at være afsted på min lille Honda igen...
Ellers har vi haft en fantastisk tur i det store land som sagtens kan kræve mange flere ture på MC (eller i airconditioned bil).
Med en god Single Bypass Burger og masser af Flatliner Fries fra Heart Attack Grill i svælget kørte vi fra et varmt Phoenix til det ulidelig varme Tuscon i det sydlige Arizona. Herfra gik turen igen norpå med stop i Globe, gennem fantastiske skov og bjergområder gennem Payson og Pine op til Winslow på Route 66 og videre til Flagstaff. Derfra nordpå til Grand Canyon som åd et par dage i kalenderen.
Fra Grand Canyon kørte vi en næsten 500km lang tur gennem skove, ørken, mere ørken, bjerge og skove og igen ørken til Kanab, Utah. Fra en hurtig overnatning i Kanab gik tiden med Bryce Canyon og Zion National Park - en fantastisk køretur gennem Zion - bestemt et besøg værd. Derfra med overnatning i Cedar City før turen gik til Las Vegas.
Efter et par dage i Vegas trak MC'erne igen og vi kørte sydpå over Hoover Dam til en Route 66 tur fra Kingman, med overnatning ved Grand Canyon Caverns til Seligman, Prescott Valley, Jerome og stop i Sedona. Eftersom min makkers Harley var skiftet ud med en BMW GS800 så brugte vi lidt tid offroad i Sedonas bjerge - nøj der ville jeg gerne have lidt mere tid næste gang på sådan en cykel.
Til sidst tilbage til Phoenix for at aflevere cyklerne og slappe af inden den lange rejse hjemad igen.
Trods problemerne med Eaglerider og den ene Harley var det en fantastisk tur... Jeg skal nok lige smide et album op så snart jeg kan tage mig sammen til at sortere i de mange hundrede billeder.
Billederne er dog ikke meget værd i genskabelsen af det overdådige syn man oplever når man står der selv.
Håber alle får mulighed for at komme afsted i det vestamerikanske land.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jun 2007
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=150719
Hermed det sure opstød... skrevet mens igangværende frustrationer var højtaktive under turen
jun 2007
Jacob :tak ¨, glæder mig også til at se foto , vi er 6 mænd der også er ved at tage os sammen til en tur derover , men vakler meget imellem selv at arrangere eller købe færdigpak, smider du ikke et link her itråden når du laver et album ?
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 590
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.126
Men når din rejsekammerat var amerikaner – og med fast bopæl i USA går jeg ud fra – hvorfor købte du ikke en nyere brugt cykel mere efter din smag i hans navn, lod ham indregistrere og forsikre den for så at sælge den bagefter. Klart, det kræver tillid og en aftale om erstatning for evt. bonustab ved skade, men alt i alt billigere for en tur af mere end et par ugers varighed.
Om ikke andet så en idé til næste gang; gjorde det for et par år siden med stort udbytte, også økonomisk
jun 2005
Min amerikanske kammerat bor i københavn, så det var lidt bøvlet at købe. Det var dog på tale. Vi troede og håbede på at turen ville blive problemfri ved at leje, men sådan kan man jo altid blive bagklog.
Om man planlægger selv eller bare kører selv er vel en smagssag. Jeg tror ikke der er meget forskel i prisen heller, men man er lidt mere fri på egen hånd. Fordelen ved en købt tur er at der altid er en følgevogn med til baggage. Men vi klarede os nu fint nok alligevel.
jun 2005
Der er billeder fra 13 dage i alt såvidt jeg husker.
jun 2007
jun 2007
jun 2005
På Honda igen efter USA tur