{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fartbøde
  • #1   30. sep 2010 de har et kamera i forruden så de har skam din plade..

    og der er dig som ejer der får bøden... hvis det ikke er dig der kørte på den skal du oplyse hvem der har kørt på den da billedet blev taget... kan du ikke det koster det 2500 kr...

    det sidste er en fornuftig løsning hvis du har kørt meget for stærkt og har is i maven.. smiley


  • #2   30. sep 2010 Nicky, det kunne man, men blev den regl ikke ændret da folk begyndte at sælge deres klip for penge i stedet for at miste kortet og derved fik andre som ikke havde nogle til at vedkende sig at de havde kørt og derfor fik klippet, men også de penge som de nu ville få for at tage skylden. Tror sku ikke den gælder mere, kan ejeren ikke oplyse hvem der har kørt så hænger han selv på den, medmindre den er meldt stjålden da det skete.

  • #3   30. sep 2010 Anders : Er de 2 sidste ting du nævner ikke ens ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #4   30. sep 2010 Anders L - Ikke korrekt. Hvis man som ejer af køretøjet ikke kan redegøre for hvem føreren var på det pågældende tidspunkt, og ordensmagten samtidigt tror på det ikke var dig, så er bøden blot 2500 kroner og ingen yderligere konsekvens.

    Det du taler om er i Finland - for der ser ejeren af køretøjet aldrig bøden for sine øjne - det står blot på hans lønseddel at der denne måned er trukket XXXX kroner. :o)


  • #5   30. sep 2010 Hvis man nu oplyser at : ÉN MAN HAR FÅET TIL AT TAGE SKYLDEN .... HAR KØRT ! !

  • #6   30. sep 2010 Det er da helt i skoven, at diskuterer hvorvidt man kan undgå bøden.
    Er man mand nok til at køre for stærkt, er man vel mand nok til at betale bøden!
    Bare mit synspunkt!


  • #7   1. okt 2010 Kim B. Jeg fik en over nallerne,3 års betinget frakendelse og en mega bøde + orienterende køre/teoriprøve. Hvis jeg laver noget der udløser et klip inden d. 30/6 2013 kl.24.00. mister jeg Ubetinget mit pap i min. 6 mdr.
    Og nej det er IKKE sprut blot lidt for hurtigt i lastbil i byzone (77 kmt.)
    Men hvis du har ret så har jeg plads til 3 nye klip i kortet, men det er ikke det der står i dommen...........


  • #8   1. okt 2010 Peter. Den tossede Jyde... ( 8444 Balle ) R

    Har også en dom hængene, men efter du har bestået køre prøven og teori har du altså 3 klip igen.

    Mvh. Hvalrossi


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #9   1. okt 2010 Korrekt. Peter - du bør have 3 klip nu medmindre du allerede havde 2 før du fik den betingede frakendelse.

  • #11   1. okt 2010 Nu vi er inde på hastigheder m.m.

    Hvor hurtigt skal man kører for at miste pappet?

    50km/t zone =
    60km/t zone =
    70km/t zone =
    80km/t zone =
    90km/t zone =
    110km/t zone =
    130km/t zone =



  • #12   1. okt 2010 Sajmon, Hvaalrossi og kim.
    Hvis det er rigtig så er jeg en glad mand, men det var nu ikke det der stod i dommen smiley


  • #13   1. okt 2010 Jeg syntes bare de snakkede om her i Danmark på et tidspunkt at de ville indføre det fordi folk solgte klip for ikke at miste kørekortet. sagde jo at jeg måske tog fejl, men det var ihvertfald på tale.

  • #14   1. okt 2010 Kan man seriøst "betale sig fra det"?

    Dvs hvis jeg bliver taget med 200 i en 50 zone og blitzet så kan jeg påstå at jeg ikke aner hvem føreren er og så slippe med 2500kr?


  • #15   1. okt 2010 Don T.... Det er så din mening.
    Jeg siger ikke, jeg aldrig kører for stærkt.
    Det jeg siger er, når jeg bliver blitzet, betaler jeg bøden for det JEG har gjort!!!


  • #16   1. okt 2010 Niels K: Nej, det kan du ikke længere. De dage er ovre.

  • #17   1. okt 2010 Argh nederen...

    Nogle af jer der ligger inde med ne nr plade vipper? smiley


  • #18   1. okt 2010 Michael T:

    for at få et klip (30% overskridelse)

    50km/t zone = 65
    60km/t zone = 78
    70km/t zone = 91
    80km/t zone = 104
    90km/t zone = 117
    110km/t zone = 143
    130km/t zone = -

    for at midste kortet en overskridelse på 60%

    50km/t zone = 80
    60km/t zone = 96
    70km/t zone = 112
    80km/t zone = 128
    90km/t zone = 144
    110km/t zone = -
    130km/t zone = -

    Men mener at man under alle omstændigheder ikke må overskride 160 km/t, men er ikke sikker.. ret mig hvis jeg tager fejl.


  • #19   1. okt 2010 Don T

    "Er man mand nok til at køre for stærkt, er man vel mand nok til at betale bøden! " holder ikke en meter - hvis man virkelig mener det, skulle man køre ned og melde sig selv til politiet hver gang man kom til at køre lidt for stærkt.

    Gu holder den da. Kan du køre for stærkt, betaler man sgu. Du kan sguda læse ikke skiltene ikke?

    Det er sgu da også de færreste der går hjem og fortæller konen at de har bollet uden om, for så at forvente et put, som tak for ærligheden.


  • #20   1. okt 2010 spørg Joan

  • #21   1. okt 2010 Må desværre erkende at være blitzet en 4 gange på MC, og har endnu ikke modtaget en bøde.

    Hvordan man evt. kan undgå eller ikke undgå en straf? vil jeg ikke spille klog på!


  • #22   1. okt 2010 Hvordan man evt. kan undgå eller ikke undgå en straf? vil jeg ikke spille klog på!

    Øøøh! Lade være at køre for stærkt?


  • #23   1. okt 2010 Blevet blitset mange gange aldrig fået en bøde for det.

  • #24   1. okt 2010 LOL @ - CherryBomb -

  • #25   1. okt 2010 AMEN @ CherryBomb
    smiley


  • #26   1. okt 2010 ATK (automatisk trafikkontrol) – eller fotovognene som det her drejer sig om, måler kun forfra. Det er så ganske rigtigt, at der sidder et videokamera i vognen, men dette er manuelt betjent, og skal altså aktiveres af den betjent der sidder og overvåger målingerne.

    Nu kommer det jo så an på præcist hvordan du har kørt, for jerner du derudaf med 100 km/t. i byen, så kan du nok være rimelig sikker på, at fingeren allerede er på knappen på videokameraet inden du så meget som når at se et rødt blitzlys. Kommer du derimod ”daskende” med 58-59 km/t. i en 50-zone, så er der en rimelig sandsynlighed for, at videokameraet aldring kommer i funktion, hvilket de mange historier om folk der aldrig har set en bøde jo vidner om.

    Så afvent med spænding :o)

    JLL


  • #27   1. okt 2010 Fotovogne er djævelens yngel.

    Jeg var engang ved at klaske fordi jeg blev blændet af blitzen. Panseren har nok prøvet at fotografere en bil skråt bag ved mig i ydersporet, så jeg har så reddet nogen fra bøde ved at køre ind i billedet, for den blitzede da jeg var lige bag ved fotovognen, og jeg kørte egentlig ikke særlig stærkt. Men jeg kunne kun se hvidt lys i flere sekunder efter blitzen og der var et lyskryds lige efter fotovognen. Heldigvis var der ingen biler foran mig, så jeg bremsede bare ned uden at kunne se hvad jeg lavede, så der skete ikke noget.

    JLL skriver om rødt lys længere oppe - har de ændret farve på deres blitz? Det håber jeg da de har, for den hvide blitz jeg fik for en nogle år siden var livsfarlig.


  • #28   1. okt 2010 FDM har en fin tabel på
    http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/hastigheder


  • #29   1. okt 2010 eller på
    http://www.fartboeder.dk/


  • #30   1. okt 2010 Folk skulle måske overveje at køre mere på bane.

  • #31   1. okt 2010 nu skal i så også lige huske 100% reglen der er trådt i kraft pr D.D

  • #32   1. okt 2010 @Søren B *Århus*
    Det gælder vist de første 3 år du har kortet, uanset din alder, at man kun har 2 klip at give af. Sådan er jeg i hvert fald orienteret. (Er 31 og har lige passeret de 3 år med kort til bil)


  • #33   1. okt 2010 Det er selvfølgelig træls, at få en bøde og et klip. Jeg har i alt 3 fartbøder, de 2 dog omkring 10 år gamle. Og de ville også have udløst klip. Hvis man reklamerer så meget for sin kørsel, at man får en betinget frakendelse, så er der ikke så meget at pive over. Surt, ja, men så kan det jo være, at man forsøger at undgå det en anden dag.

    Når man bliver et gammelt, mavesurt røvhul som mig, gider man heller ikke køre så stærkt.. Skal have mig et banejern, så kan jeg køre stærkt på bane. Eller relativt stærkt..


  • #34   1. okt 2010 Ro på nu - Vent til du ser om der overhoved komme en bøde ind af døren - blev blitzet sidste sommer og har ik modtaget noget endnu .. Grunden til det -måske dårligt foto (det var jo mig der på billed ;o)) - eller ingen fotograf den anden gale vej til at fange min nr plade vej ELLER min nr plade er for skrå til at de har kunne fotografer den.. Selv med sort/spejl visir så fanger de sq ens fjæs på det billed - satans til infrarøde lys - men lad os dog håbe i stedet for at håne og spille kloge .... Pøj Pøj på at du slipper

  • #35   1. okt 2010 Kan da lige tilføje at jeg blev blizet fra en aflåst fotovogn for ca en måned siden i en 60km zone.Var også temelig sikker på at der ikke kom mere ud af det.Men jeg blev klogere fjorten dage efter dumpede der et brev ind af brævsprækken fra politiets færselsafdeling.Der var et fint foto af mig på svinet og et måle resultat på 79 km/t.De trak så usikkerheden fra på 3km fra så det blev til en overskridelse på 26 % og en bøde på 1000kr som jeg accepterede med det samme.Heldigvis var jeg ved at bremse ned pga af rødt lys forude.Så jeg var utrolig heldig

  • #37   1. okt 2010 der gælder vel de samme regler for mc som for bil, at chafføren skal være genkendelig på billedet

  • #38   2. okt 2010 hej alle tak for de hurtige svar vi må håbe at det blev et dårligt billed od ingen bøde og klip

  • #39   18. maj 2011 FUCCCK! blev blitzet for anden gang i denne uge, og imorgen kørte jeg langt over det tilladte i en 50 zone.. farvel kørerkort og budget økonomi!!

  • #40   18. maj 2011 Så er du jo væk fra vejene, fantastisk. God pause smiley

  • #41   18. maj 2011 Mange tak:)
    Kør forsigtigt!


  • #42   18. maj 2011 Kan du lærer mig de tricks smiley ?

Kommentér på:
fartbøde

Annonce