{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.054 visninger | Oprettet:

En fartbøde af de værre.. {{forumTopicSubject}}

Uff. Den 24 April blev jeg snuppet i at køre for stærkt på Motorvejen ved Albertslund 165 km/t... Nåå ja og så lige en indenoms overhaling også... Shiiit..

Den gang regnede den nok så flinke betjent ud at med højfarts tillæg osv. vil den blive på 4500 plus et klip i kørekortet og en betinget frakendelse Ka de ha en go dag.... ARRRGH!! HYYL.

Nå sagens kærne.. Jeg har først nu her i dag fået bødeforlægget, og der ser jeg så at den betinget frakendelse først gælder fra det øjeblik jeg vedkender mig forseelsen. Det vil jo så pga af den relativt lange behandlings tid hos kontorpanser jo give mig 3 1/2 års betinget. Det er vel et halvt år for meget??. Bødeforlæget var i øvrigt på 5000 og ikke 4500 så et eller andet sted er der løbet 500 oveni, men det er en anden sag.

Men det kan sgu da ikke være rigtigt at de på den måde kan snige et halvt år ekstra ind det er sgu da snyd.. Grr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En fartbøde af de værre..
  • #1   29. sep 2010 Vedkendte du ikke på stedet?

  • #2   29. sep 2010 Lars: Joo men det gælder åbenbart ikk.

  • #3   29. sep 2010 Føler med dig har selv været der ......det er låårt

  • #4   29. sep 2010 Betinget frakendelse.......så er det jo bare om at generhverve det.

  • #5   29. sep 2010 Hvordan er det formuleret?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #6   29. sep 2010 Betinget frakendelse er "kun" en orienterende teori og køreprøve - men det gælder i 3 år fra det tidspunkt du vedkender dig det, og så er den ikke længere. :o)

    Det ser ud som om vi skal køre mere bane næste år. :o)


  • #7   29. sep 2010 Hellerup... Hypoteisk.. Hvis jeg nu mens jeg gik og ventede på min fartbøde var blevet knaldet igen så var disse to jo blevet lagt sammen når bøderne var blevet færdigbehandlet, og så bye bye kørekort.

    Hvis jeg om 2 år og 11 måneder går ud og bliver knaldet igen vil to og to blive lagt sammen og Bye bye kørekort.

    Tid hvor jeg skal kører med paranøja på 3 et halvt år. Der af min konklution.


  • #8   29. sep 2010 Sajmon ™

    Så langt tror jeg vi alle er med. Spørgsmålet er så bare - hvor tidligt kan du "vedkende" dig det? Mens du står i vejkanten, eller først når du får brevet?


  • #9   29. sep 2010 Jo jo Jeg ved godt jeg ikke mister det, med mindre jeg selvfølgelig dumper køreprøven.. smiley

    Sajmon: Det er så måske lige forskellen... Jeg kan ikke hvis jeg synes noget er forkert bare bide det i mig... Tror jeg også du har fundet ud af. smiley

    Og jo Du kan fandme tro jeg skal køre bane næste år.. Går jo nærmest i fosterstilling hver gang jeg ser en panser nu..


  • #10   29. sep 2010 sur røv........



    : /


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #11   29. sep 2010 Lars L - Desværre først når papirerne lander hjemme på adressen...

  • #12   29. sep 2010 Bombe.. Kan sagtens køre uden.. Men forestil dig en erstatning du vil komme af med hvis du bliver indblandet i en ulykke den kan snildt løbe op i milioner... såå nææ tak vil gerne beholde mit lille plastic kort.

  • #13   29. sep 2010 Du ska da ik køre med nøja på i 3,5 år, du ska bare køre pænt smiley

  • #14   29. sep 2010 Paranoia? Det er vel kun nødvendigt, hvis du fastholder, at det er bedst at køre mindst 60% for stærkt.

    Hvis du alligevel blæser på reglerne, er det vel ligegyldigt, om du har kørekort eller ej?


  • #15   29. sep 2010 Den bør fandme udfordres... Der må sku ikke ligge skjulte straffe der er afhængi af Politiets behandlingstid.. Havde jeg nu fået forlægget en uge efter Så havde jeg været færdig April 2013 er jeg først færdig September 2013 Det er sgu ikk retfærdigt.

  • #16   29. sep 2010 De sidste 500 kr. er dem du får for at overskride med 30 %

  • #17   29. sep 2010 Marc.. Kører generelt efter forholdene og ikke så meget efter hvad et skilt fortæller mig..

    Det er muligt at du ud fra min hastighed mener at kunne sætte mig i bås som "Vandvidsbllist" som det så populært hedder i dag, og jeg åbenbart kører som død og helvede. Og om jeg blæser på reglerne i forhold til at køre for stærkt og lige vride øret et par kilometer (målingen var taget over 650 meter) og til at køre uden kørekort ( lad os bare tage flugtbilismen og sprit med også, byg selv på hvis du har lyst.) I men verden er der i hvert fald en stor differance.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #18   29. sep 2010 Øhm...

    Forsikringens erstatningsansvar kan de ikke rende fra bare fordi du kører uden kørekort - der skal meget mere og andet til... :o)


  • #19   29. sep 2010 Jørgen: Nope det var på motorvej. De 500 kr. gælder kun hvis det er uden for motorvej.

  • #20   29. sep 2010 Sajmon den er jeg sgu ikke helt sikker på der.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #21   29. sep 2010 Spørg Steffen Miss Z - han ved det.

    Den har også været oppe og vende før en del gange...


  • #22   29. sep 2010 Sajmon: Den med forsikring??

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
  • #24   29. sep 2010 Jim K den er god nok, den forsikrings snak er taget så mange gange på det her forum, de skal dække uanset om du har pap til kører tøjet eller ej og nej de kommer ikke og kræver pengene retur bagefter.

  • #25   29. sep 2010 Per F: Jamen jeg kører jo pænt..... Pænt stærkt nogen gange.. smiley

  • #26   29. sep 2010 Sgu da sært jeg har alle dage hørt at Forsikrings selskabet vil dække skadeslidte og der efter gøre regres mod skadesvolder i tilfælde af mangel på køre kørekort.. Tak for update.. Men nej gider sgu ikk det pis alligevel Er jo pisse dyrt hvis man bliver stoppet uden pap.

    Så skal bare bestå min køreprøve..


  • #27   29. sep 2010 Jim: Jeg mener ikke at du så er vanvidsbilist, og det er jo nemt at køre lidt stærkt på visse strækninger. Reglerne er bare som de er, og så kan man overholde dem, sådan nogenlunde, eller lade være.

    Man må jo bare acceptere, at man risikerer restriktioner, hvis man overtræder lovene.

    Det er jo nemt at holde farten på et niveau, der ikke nødvendigvis koster kortet.

    Du kender jo forhåbentlig også reglerne, og så er det jo dumt at køre lige over den grænse, hvor man får en betinget frakendelse. Ikke at det er fantastisk at køre lige under grænsen, men at skulle køre de få km/t ekstra, der giver den betingede frakendelse, er lidt urutineret. At reklamere ved ovenikøbet at overhale indenom, hjælper ikke på det.

    Det kan sagtens være foretaget uden fare, men sket er sket, og der er vel ikke noget urimeligt ved takseringen?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #28   29. sep 2010 Jeg lavede 2 bommerter i Maj 2008 - først lidt for høj fart i byzone og så lidt baghjulskørsel, og jeg var først i retten og fik det frakendt i november 2009... De har IKKE travlt, skal jeg hilse og sige. :o)

    Hvis jeg var dig, ville jeg bare se at få bestilt tid til teori og køreprøve i en fart - det er i bil du skal tage dem begge to, og der er LANG ventetid.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #29   29. sep 2010 Og jeg skal da lige tilføje at jeg fik det retur for 3½ mdr siden.... :o)

  • #30   29. sep 2010 piv piv - kør ordentlig næste gang...

  • #31   29. sep 2010 Marc: Jeg Argumenterer på ingen måde i mod jeg har fået bøden.. Men selvfølgelig er er pisse sur og irrieteret over at skal af med noget nær 10000 kr. før jeg er færdig med kørekort og bøde..

    Det jeg brokker mig over er at pga Politiets lange behandlings tid bliver min Betinget dom forlænget med et halvt år.. Det er sgu ikke i orden


  • #32   29. sep 2010 Rene Ikke helt enig her.

    En sådan hård retning vil gå for hårdt ud over dem der lever på vejen. (Chauffører, representanter osv.) Alle kører generelt en smule for stærkt, de folk der så tilbringer mest tid på vejen vil så også være dem hvis kørekort er i størst fare da chancen for at blive taget jo bliver større jo mere tid du tilbringer på vejen. Og at fratage en person der lever af sit kørekort fordi han 5 gange har kørt 5 % for stærkt er nok lige harsk nok. Det er 5,5 km for stærkt i en 110 zone.. Tror sgu hurtigt det blev trist at være professionel på vejen.


  • #33   29. sep 2010 Rene: Btw.. Med Hensyn til det med kørepøve.. Der er jeg tilgengæld 100% enig det er fandme ikke andet end en ekstraregning til synderen skaffet gennem et godt stykke lobbyarbejde fra Dansk Kørelærer forbund. Jeg ser overhovdet ikke noget formål med det andet end at stresse folk lidt ekstra. ..

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #34   29. sep 2010 Jim K: Din periode på 3. år er da ikke "forlænget" pga. lang behandlingstid. Perioden starter først fra det tidspunkt hvor du modtager forholdet på skrift og erkender. Intet nyt under solen i den retning... Alternativt, hvis du ikke er enig eller det bedre passer dig at generhverve senere, så kan du jo bare trække tiden indtil foråret - en tur "næsten" i den lokale byret - kan udsætte din tid ift. hvornår du skal have bestået teori/praktisk prøve. Hvis du vælger at få prøvet sagen i byretten, så vil dette ikke betyde øget omkostninger - dette er en "all inclusive" service! smiley

    165 km/t på motorvej vil i en (mindre end) 100km/t zone give dig en bøde på dkr. 3.000,- samt højhastighedstillæg på dkr. 1.500,- altså i alt dkr. 4.500,-

    De andre zonetakster kan du se her:
    (link fjernet)

    Og så har du jo tilføjet ét klip for indenom.... samt lidt betaling for den friske kørsel... så jo... . du starter din periode på 3. år lidt presset, ikk' ?

    /H


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #35   30. sep 2010 ....forøvrigt, og det har ikke noget med "din case" at gøre som sådan - måske mere en kommentar til Rene H. Ja, vi kunne i DK med fordel se lidt på de tyske og engelske forhold hvad angår hastighedsovertrædelse/r. Der er lidt andre forhold mht. point, betaling og frakendelser. F.eks. ville det være fint- og fair, at kunne blive fradømt retten til at føre bil/MC for en kort periode - lige på stedet! Tvunget undervisning med mødepligt mv. Det er min opfattelse at man i hhv. tyskland og england har respekt for disse tiltag - og det vil efter min overbevisning også fjerne de "rigtige" fra vores veje! Ikke dermed sagt, at det er okay at køre 177km/t på Esbjerg-motorvejen en sen aften kl. 22.34 hvor der er to trafikanter på vejen... f.eks. en MC og en videovogn! smiley

    /H


  • #38   30. sep 2010 De mange klip og frakendelser, betinget og ubetinget, er efter min bedste overbevisning et tydeligt tegn på at lovgivningen ikke passer til trafikanterne..... En emsig betjent ville kunne snuppe kørekortet fra enhver hvis han fulgte dem i en uges tid. Kun diplomater og kongelige undtaget..... Det er jo ikke kun fart der er ulovligt....

    Så det er helt ok at hyle op om en latterlig lovgivning...


  • #39   30. sep 2010 Jan G
    Hvad faar dig til at vudere at han har kørt som en total IDIOT ? ? ?


  • #40   30. sep 2010 I dette land, har vi heldigvis ret til selv at bestemme om vi val have en bøde eller ej.

    Det er en ganske simpel bevægelse med håndleddet, det hele står og falder på, kombineret med en smule timing....



  • #41   30. sep 2010 Jim K, bødestørrelsen er rigtig nok. Hastighedsbøden er på 2500 kr + 1500 kr i højhastighedstillæg og så tilsidst 1000 slask for at overhale til højre. Det gir 5000 kr jævnfør min plastikhjerne

  • #42   30. sep 2010 Jan G: Nåå ja det er så din holding...

    Jeg ku så måske være bekymret over for folk, som kører på gamle Østblok MC´er, og spørge om hvor hansynsfuldt det er mht. til Miljø og det fornuftige i at føre et køretøj i dag hvor bremser/affjedring og køregenskaber er langt under moderne standard...Du må sgu da være fuldstændig SINDSYYYYYYYG!! ... Gab!!

    RuneCNR: Bøden for at tage den indenom fik jeg at vide var 500 plus et klip. Skal lige have undersøgt det, muligt han har skrevet/oplyst forkert. Tak for update..


  • #43   30. sep 2010 Kristoffer... Nej da ikk altid.. Det var faktisk min første fartbøde overhodet i godt og vel 6 år... og så for det ikk skal være løgn har jeg så fået sammenlagt 3 i år.. Surt!!

  • #44   30. sep 2010 Hans M.. Jamen du har ret... Men det at min periode først starter nu gør jo ikke nogen forskel. Var jeg blevet taget mens jeg ventede på min bøde var jeg blevet knaldet. og ja det ville jeg jo så være uanset hvad. korrekt

    Men havde jeg fået min bøde en uge efter det var sket så havde jeg været færdig i udgangen af April 2013. Nu er jeg så først færdig i starten af October 2013. Det må da alt andet lige give 6 mdr. mere. Juridisk har du ret. Praktisk og skjult får jeg jo lige en ekstra en på hatten.


  • #45   30. sep 2010 Jeg orkede ikke læse hele tråden.... bær over med mig hvis svaret står et sted.....

    Hypotetisk spørgsmål...
    Jeg fik engang et klip.... så fik jeg en ny bøde et år ell. 2 senere... vedkendte, men regningen blev åbenbart sendt til min gamle adresse... jeg fulgte ikke op, glemte det (fortrængte traumet) de kunne godt finde ud af at sende en "stævning" 6-8 mdr senere fordi jeg åbenbart ikke havde betalt. Erkendte så igen og betalte bøden.
    Nu går jeg så udfra at klip 2 så er gyldigt fra sept. 2010 og ikke februar hvor jeg blev fotograferet?

    Når så klip 3 engang rammer mig - kan man så ligefrem spekulere i først at vedkende når klip 1 er +3 år? Eller er det hul i loven lukket den vej smiley

    Nå det er alt sammen hypotetisk, jeg får sikker bare 2-3 klip på engang næste gang eller nåe nej jeg er begyndt at køre efter fartgrænserne, følge traffikken er overvurderet.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #46   30. sep 2010 Peter S (vejle): Korrekt.... som antaget kan du nægte dig forholdet og håbe på, at en given retsafgørelse trækker ud over den periode du har på f.eks. 3. år. Erkendelsestidspunkt ift. afgørelser i retten er altid det tidspunkt du bliver dømt (læs: dommen bliver afsagt).

  • #47   30. sep 2010 En betinget frakendelse gælder fra den "endelige dom" i modsætning til klip, som gælder fra forseelsestidspunktet...

    Grunden hertil er formentlig det "merarbejde" i form af administrativt arbejde, der foreligger ved en frakendelse.


  • #48   30. sep 2010 Hans M/Peter S og også Jens S
    I har ret sker det kan man altid som borger forhale og prøve at trække den og så dermed håbe dermed at få forhalet sig ud over skæringdatoen.

    Men Jens S ville det så ikke resultere i endnu mere admininstrativt arbejde, brug af Byret, assistenter til at fremsende rykkere osv.


  • #49   30. sep 2010 Ved ikke om hvor stor straffen for sådan en "bummert" bør være, men det hjælper dig vel til at køre pænt fremover!
    - Og gør du så det, så har straffen jo sin indvirkning! smiley


  • #50   30. sep 2010 Claus G.... Det med at køre pænt er jo meget subjektivt....Så den kommentar holder ikke... Færdselsloven er noget der besluttes politisk, og har derfor intet at gøre med hvad der er pænt/rigtigt....

  • #51   30. sep 2010 Hold kæft hvor har du bare godt af det mand..
    Hva sker der for at du kører så stærkt på en offentlig vej, håber du mister dit kørekort for altid...!





    Nej det er bare gas smiley Føler sgu virkelig med dig.. Kørekortet er sgu kun til låns, men sket er sket, held og lykke fremover smiley


  • #52   30. sep 2010 Keyser:
    Hva´fan... snakker du om, ordet "pænt" gør da ingen forskel på rigtig og forker!!!
    Der er jo en mening med færdelsregler,
    Hvis det var ok at køre efter, hver enkelte individs oplevelse af de aktuelle forhold, så kunne det godt blive svært at komme helskindet hjem fra job!


  • #53   30. sep 2010 Til Helge H, Morten C og andre der mener jeg tuder over bøden... Nu tager jeg den lige for jer en sidste gang...

    Ja jeg synes det er pisse surt. Men NEJ det er overhovdet pga bøden eller den betinget frakendelse at jeg laver dette indlæg.

    Indlægget handler ene og alene om myndighedernes ret til at gennem forhaling at indirekte lægge 6 måneder til den af loven fastsatte 3 års betinget frakendelse. ( se evt. opstilling længere oppe i tråden)


  • #54   30. sep 2010 Claus G... Det er jo dig der starter med at skrive "pænt"... Så jeg ville lige fortælle dig at det intet havde med sagen at gøre... Nu nævner du så ydermere rigtigt og forkert, hvilket jo også er en fejlfortolkning fra din side.. Tsk tsk..Og iøvrigt er der mange tilfælde hvor færdselsloven ikke giver mening...

    At loven siger et eller andet er ikke nødvendigvis ensbetydende med at det er rigtig eller forkert... Færdelsloven siger jo bl.a. man ikke må overhale højre om... Det betyder så at man kan blive straffet for at gøre dette fordi det er ulovligt.... Men i situationen kan det sagtens være det rigtige at gøre, hvis man skal forbi, og iøvrigt kan dette faktisk praktiseres uden problemer i de fleste tilfælde. Så denne lov/regel giver ingen mening, og er ingen målestok for rigtigt eller forkert... Blot ET eksempel..

    Hvad der er rigtigt og forkert er også subjektivt..



  • #55   30. sep 2010 ZZZZ

  • #56   30. sep 2010 Rene.

    Skulle dette gennemføres Så skal der også nogle andre forhold til for trafikanterne.

    1. Differanceret hastighed. Ex. en vej der er sat til højste hastighed på 60 km/t kan være fornuftigt nok i myldretiden og i dagtimerne.. Men unødvendigt lavt f.eks efter kl. 20.00 hvor hastigheden sikkert og forsvarligt kan sættes op til måske 70 el. 80.

    2. Lyskryds tilpasses den gældende hastighed således at en evt grøn bølge ikke ligger 10-20 km/t højere end det tilladte.

    3. Der skal ligeledes fra regeringen sættes tiltag i igang for at tvinge billister til at køre efter ALLE færdselsregler og ikke kun efter hvor stærkt man kører. Ex. en ligger og snegler sig afsted i ydrebanen/ midterbanen på en motorvej i stedet for at holde til højre. ( koster faktisk et klip i kørekortet for ikke at gøre dette.) Men har kun hørt om en enkelt kampange her i år i alle mine 26 år som traffikant. Mange ulykker sker ikke på grund af hastigheden men pga andre forhold. Hastigheden er blot skalen på hvor alvorligt ulykken ender med at blive.

    4. Polities fotovogne, færdsels polities civile biler skiftes ud med MAX synelige biler så man aldrig er i tvivl.. Og nej dette er ikke en joke.. Formålet med at have færdselspolitiet er jo ikke som sådan at dele bøder ud i flæng og fange fartsyndere i hobetal.. De er vel til for at nedbringe hastigheden på de offentlige veje og intet kan vel få farten ned som en klar og synlig Politibil. Dette praktisers med stor succes i bl.a Sverige.
    Det samme gælder Politiets fotovogne.. Hvis der skal skiltes med stærekasser skal fotovogne vel også skiltes da den som sådan blot er en mobil stærekasse. Igen prævetivt i stedet for afstraffelse og indirekte afgifter til staten.

    I øvrigt bør stærekasserne afskaffes. Et land som England der har været hysterisk med deres stærekasser har nu indset at de faktisk ikke har den ønskede virkning på sikkerheden og begynder nu at pille dem ned til trods for de skæpper godt i statskassen.

    Jeg har masser af andre forslag. men her var et par stykker.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #57   30. sep 2010 Kwak: Hvad er budskabet?

    Eller er vi begyndt at dele links? Okay...godt så... du får lige et af mig:

    http://www.dsb.dk God tur! smiley


  • #58   30. sep 2010 Kwak.. Grineren.. Tak for info.. Har givet mit besyv med...

    Skal jeg sammenholde det med filmen som panseren viste mig af mig selv så må jeg nok tilstå at min film var altså bare en smuuuuule mere kedelig.. smiley


Kommentér på:
En fartbøde af de værre..

Annonce