{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikring mod tyveri ved salgsann
  • #1   16. sep 2010 Tror ikke den alm. borger / tyv kan komme tættere på med mindre der også er et telefon nummer.

• #2   16. sep 2010 nej, jeg ved heller ikke hvordan. jeg har hemeligt nr så det skulle ikke være muligt.

• #3   16. sep 2010 mener det var på dba zoom

• #4   16. sep 2010 Er det ikke "bare" at lave en fake addresse i nærheden af hvor man bor... feks. en skole/kirke og så et taletidskort som nr...
    Så må den da være temmelig sikker.. c",)

• #5   16. sep 2010 jeg har lige prøvet.
    fandt 203 annoncer på biler i en radius af 5 km hvor jeg bor. adresse, telefon nr og det hele fremgik,
    har broket mig til dba med besked om at få det væk med det samme på min profil

• #7   16. sep 2010 Altså inden man gør alle til forbrydere . . Hvor udbredt er tyveri i forbindelse med handel . Jeg tænker kontra hvor mange mc der er til salg. . Altså hvis man låser sin cykel forsvarligt inde. Med gode låse evt en alarm . Tror jeg sku ikke de lid render med den altså hvis de selvfølgelig lige nøjagtig vil have en specifik cykel skal de jo nok få den. Og så må forsikringen jo æde den. .

• #8   16. sep 2010 Helt korrekt Jesper, og så lige en ting til...

Trådstarter sigter inddirekte til deciderede proffessionelle, der laver research...

jeg kan love, at hvis de søger en eller anden bestemt cykel - så finder de den DBA eller andre medier er helt uden betydning

• #9   16. sep 2010 Tja knud.. er du nu sikker??

Dba er jo en nem indkøbsliste.. man kan finde de dyre modeller.. læse om der er alarm og gps-tracking på.. og så kan man også finde adressen!

Jeg kunne godt forestille mig østeuropæerne bruge det..

• #10   16. sep 2010 Der var også et par svindlere ude og ville prøvekøre min R1 da jeg havde den til salg - jeg så fra mit vindue at de kom 2 mand i bil, én sprang ud og gemte sig i en busk, den anden ringede og sagde at han var kommet for at se geden - da jeg kom ned ville han prøvekøre mod at jeg kunne holde nøglen til hans porsche. Da jeg havde sagt nej 10-12 gange, ingen prøvetur uden at lægge depositum, så blev han sur og kørte sin bil rundt om hjørnet og samlede sin hjælper op fra buskadset og kørte væk.

Og ja, knud, jeg ved godt at man ikke kan være sikker på at de var svindlere. Måske havde de reelle hensigter og gemte sig kun i buskene fordi de kom fra en spændende kultur som jeg ikke forstår, bla bla, og man skal tro på det bedste i sine medmennesker bla bla... hehe ja helt snickers

Det var tyveknægte lige så sikkert som at mus er gnavere!. Jeg kan kun anbefale, at man får et rimeligt depositum og noterer deres kørekortnummer før prøvetur - depositum lig med hvad en tilsvarende ged koster uden afgift.

• #11   17. sep 2010 Ingen prøvetur, uden jeg har taget billede af person og kørekort, Bryder de sig ikke om det, bye bye!!

• #12   17. sep 2010 Kender en der fik sin bil stjålet under prøvekørsel, tyven kørte så til Tønder og prøvede en HD som han så kørte hjem på og lod kammeratens bil stå tilbage! (depositum for HD)

• #13   17. sep 2010 Er der ikke noget telefonnummer på annoncen kommer der vist ikke adresse på.

Men ved ikke lige hvad forskellen er. Hvis de vil have den booker de vel bare en prøvetur, evt. fra en falsk mail i stil med anders_svendsen78@hotmail.com som på ingen måde er mistænkelig, så er det vel bare at dukke op en nat tidligere på den angivne adresse og se hvad der er. Eller beder de måske om et telefonnummer at ringe på, hvis det ikke er hemmeligt nummer er der tit mulighed for at finde adressen.

Tror den bedste chance man har er at den ikke står fremme, og evt. alarm. Har man mulighed for at evt. at have den i en garage i gåafstad fra hvor man bor kan man altid mødes hos en selv om gå der over.

GPS giver jeg ikke meget for den situation. Da de har god tid til at lede efter den hvis de kommer om natten og triller lidt væk med den, f.eks. i en varevogn. Så kan de tage den lige hvor hen de vil bagefter.

Men som det også er nævnt tidligere. Hvor stort er problemet? Sat på spidsen, har man en Duc. 1098 til salg forstår jeg det, men en CBR600 ´92 vil jeg ikke være så bange for.

• #14   17. sep 2010 Undskyld - men "Wake up to reality!"

Et eller andet sted er man jo nødt til at gøre sig klart, at hvis man vil sælge noget, skal man fortælle at man vil sælge det. Og så skal man også fortælle hvad det er man vil sælge, og hvorfor en eventuel køber skal købe lige denne vare.....

...og så skal en potentiel køber kunne finde en!

..Kan en potentiel køber finde en sælger, kan en der udgiver sig som potentiel køber også.

Tilbage står sælgers sunde fornuft - og kan man ikke som sælger påtage sig det ansvar, så skal man nok overveje, om man i det hele taget skal sælge selv eller finde en forhandler at sætte dyret i kommision hos

• #15   17. sep 2010 chefen t
    er det en historie som du har læst i et ugeblad ?? kommer 2 mand i en bil, pludselig er bilen en Porsche wauw siger jeg bare, det er godtnok et par rige tyveknægte som kører rundt i en Porsche !!! hvorfor skulle hans makker egentlig gemme sig i en busk ???
    ingen prøvetur uden depositum skriver du, hvad hvis han har falske penge med osv. osv. osv.osv.

• #16   17. sep 2010 Bodil B: Føj! Du er da godt nok en værre mistroisk person når du sådan anklager mig for at lyve. Hvorfor skulle jeg lyve om sådan noget?

Pludselig er bilen en porsche? Hvad mener du? Har nogen pisset i dine havregryn i morges eller starter du bare altid dagen med at drikke en halv liter eddike?

• #17   17. sep 2010 Bodie og Chefen:

Kunne I to ikke gå et andet sted hen med det der?

• #18   17. sep 2010 Vi kan jo starte med et meget simpelt spørgsmål: " Er der nogen her på galleriet, der har fået stjålet deres cykel pga. et telefonnummer eller synlig nummerplade i salgsannoncen?
    Lad os lige høre svar fra de berørte og ikke sådan noget "jeg kender en der har....".
    Så kan vi finde ud af om det er et reelt problem, eller det bare er folk der er paranoide.

• #19   17. sep 2010 Jesper, ja der er eksempler på det.

Jeg søgte 4-5 sekunder i efersøgningsgruppen og den første link jeg klikkede på er et eksempel på en R1 der var til salg og blev nakket.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=149857

Knud: Nej, jeg har det fint her - når jeg bliver anklaget for at lyve i en tråd, så svarer jeg i samme tråd og på samme næsvise facon som anklager lægger ud med.

• #20   17. sep 2010 Chefen T. Ejeren skriver ingen steder at det har nogen sammenhæng med at den har været til salg. Det er en anden der konkluderer, at bare fordi den tilfældigvis var til salg , må det have været sådan det hang sammen.

• #21   17. sep 2010 Chefen T:

Det kan du i og for sig have ret i - sorry.

Jeg reagerede mest fordi vi i gennem en periode har set adskellige tråde udvikle sig til det rene personsvineri:-)

• #22   17. sep 2010 Knud ja det er rigtig ærgerligt med de debattører der går ad hominem frem for premisen.

Jesper T: Ja ok, måske aner x-panseren der i den tråd antager at salgsannoncen og tyveriet hænger sammen intet om den slags kriminalitet. Og måske er jeg lige så blank. Jaja, så siger vi det. Kald mig bare fordomsfuld hvis jeg insisterer på depositum ved prøvetur, når "køber" ringer fra hemmeligt nummer, gemmer en ven i buskadset osv. Det er jo også fordomsfuldt hvis man insisterer på at bruge kondom når man køber sex på istedgade - for man kan jo bare stille sig op og spørge folk på istedgade om de har fået kønssygdomme fra en skøge, og hvis ingen melder sig, så er der ingen risiko ved at dyrke ubeskyttet sex med min mor. Come on, vi kan vel alle sammen se at det er for naivt??

• #23   17. sep 2010 jeg siger pænt nej tak til din mor

• #24   17. sep 2010 Kunne faktisk være sjovt at se en opgørelse over hvor mange mc'er der er stjålet og hvor mange af dem der var til salg på tidspunktet!.. er det 50% der er til salg når de bliver stjålet lugter det jo lidt af at der er en sammenhæng!

• DBA
    DBA Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Svar: 17
    #25   17. sep 2010 Hej Lars B,

Dba.dk har lige lanceret http://zoom.dba.dk

På Zoom kan man som købere se hvad der er til salg i ens eget lokalområde - Dette har man også tidligere kunne, men nu bliver annoncerne blot vist på kort.

Det er selvfølgelig frivilligt, om man vil have sine annoncer vist på dba.dk’s kort og på Zoom - Dette kan du som sælger til- eller fravælge under punktet "Vis på kort" under indrykningen.

Har du spørgsmål til ovenstående er du altid velkommen til at kontakte Supportafdelingen på support@dba.dk - Håber I får glæde af vores nye tiltag smiley

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
    Support dba.dk

• #26   17. sep 2010 bodie
    en porche er ikke så dyr igen... denner er freksempelt billiger en de fleste Golf Iv 1.8 20V turbo
    http://www.dba.dk/porsche-944-25/id-68615493/

• #27   17. sep 2010 Ketil: Ja men kan få billige porche(r) men jeg kan lige uddybe med at det var en Porche Cayenne som de var i - så jeg går ud fra at det var en "lånt" bil til formålet; nok samme fremgangsmåde som Allan R skriver længere oppe i tråden.

• #28   17. sep 2010 chefen T
    det var mere så han bodie ikke gå rundt og tror at en porche er pissedyr. smiley

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 106
    #29   18. sep 2010 Tror ikke man skal gøre det sværere end det er. Har solgt to mc'ere ved blot at investere i et taletidskort og de interesserede købere har så fået instruks på at ringe når de er på vej og har der fået den præcise adresse. Virker fino for mig..

Kommentér på:
Sikring mod tyveri ved salgsann

Annonce