{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.044 visninger | Oprettet:

fuld passager! {{forumTopicSubject}}

Gik lige i mine egne tanker her på jobbet, og funderede lidt over om der egentligt regler for om man må køre med en beruset person bagpå mc'en?? Synes ikke jeg har hørt om det nogen steder.
Nu er det ikke fordi jeg har i sinde at køre med en beruset person bagpå min. Ved jo godt at det er en rigtig skidt kombination. Men bare om det var lovligt eller ej.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fuld passager!
  • #1   13. sep 2010 Det må sidestilles med en fuld passager i bil. Selvom det jo er uforsvarligt. Hvis det er en svært beruset person, vil man formentlig kunne blive tiltalt for at have bragt vedkommende i fare.

Bortset fra det, så så jeg et par fjolser i går på motorvejen.. En gut havde en bagpå, som ikke havde hjelm på. Jeg fatter ikke dem, der kører kværn uden hjelm! Eller dem, som vil have en bagpå, man er ikke selv herre over hvad andre laver, og hvad der så kan få en til at vælte.

• #2   13. sep 2010 Jeg fatter ikk dem der gider sidde bagpå en racer i det hele taget..

• #3   13. sep 2010 Mirza A:

Nu var der ikke decideret tale om en "racer" men alle slags mc generelt.

• #4   13. sep 2010 Vil mene det må værre anderledes for en MC, da en fuld person MARKANT påvirker styreevnerne, og iflg. loven, skal du til enhver tid, have fuld (fik i den... ) kontrol over din MC......

I en bil, kan han side lidt uroligt, uden det går ud over din kørsel!!

• #5   13. sep 2010 Det er vel lovligt nok, forudsat, at han / hun kan sidde stille.
    Men når det nu er sagt, så er det kun blabrende idioter, der har nogle, der er påvirket, bagpå!

• #6   13. sep 2010 Det er noget LORT!!!

Jeg har lige fået repareret min maskine for 30.000 fordi jeg havde en skæv ven bagpå mens forhjulet skred...

Jeg fik rettet den op med en kontrastyring, men fordi han var skæv væltede vi alligevel pga hans dødvægt blev slynget over i modsatte side fordi han sad som en sæk kartofler....

KØR ALDRIG MED PÅVIRKEDE PASSAGERER!!!

• #7   13. sep 2010 okay, så der er vist ikke en decideret regl andet end at man skal kunne føre køretøjet forsvarligt. Men jeg kunne nu heller ikke drømme om selv at køre med en beruset person bagpå. Så ber man jo selv om at det skal gå galt. tak for svarerne gutter smiley

• #8   13. sep 2010 Niels, du skriver at dit forhjul skred ud. Var der grus eller noget på vejen, eller kørte du bare så tæt på cyklens grænser med en bagpå?

• #9   13. sep 2010 Yep, 20km/t i et skarpt sving med småsten/grus på vejen som næsten ikke var til at se

• #10   13. sep 2010 Niels K
    Hvordan kan du smadre en cykel fra 93 for 30 k når du smider den med 20 km/t? Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen, en pæn donor kan da maks. koste det halve.

• #11   14. sep 2010 Fordi et originalt skjold koster 5000 og der er 3 af dem der skulle skiftes + en masse andre ting der røg, og så blev det lavet hos mc giganten i frederikshavn.

Har ikke rigtig mulighed for at få en donorcykel hjem eller noget sted at have den stående på sjælland.

• #12   14. sep 2010 Simon, min kostede det samme eller mere at lave, samme hastighed, og det er også en 1993...

Fordi det er en forsikrings sag.....
    havde kostet MAX 10k, hvis jeg havde lavet det selv.

Kommentér på:
fuld passager!

Annonce