{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.830 visninger | Oprettet:

SV1000 som sport/touring maskine?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer...

Jeg har jo bemærket at der er en del herinde, som er de lykkelige ejere af en Suzuki SV1000S. En rigtig fin maskine, som jeg efterhånden har forelsket mig en smule i. Ikke at jeg kunne finde på at være fru GSR utro... men alligevel. smiley

Derfor har jeg et par spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med at svare på. Eller måske bare dele ud af egne erfaringer med maskinen.

Jeg har kørt på en SUPER skøn GSR600K6 i 1½ år snart, og har været rigtig glad for det. Undervejs er der så dukket en skøn lille kæreste op, som til min store glæde har taget del i min interesse for motorcykler. Derfor har jeg erfaret, at min GSR kommer lidt til kort, når den skal have en passager på, og så ud at køre lidt længere tur. Primært på grund af den manglende kåbe egentlig... Derfor går jeg med små tanker om at skifte den ud til næste sæson, og bytte den med en SV1000S med fuld kåbe.

Nu kommer mine spørgsmål så:

- Er en SV1000 en fornuftig maskine at køre 2 på. Både generelt, men også med henblik på evt. motorcykelferier som jeg håber at kunne tage på?

- Hvordan er det at køre en V2, sammenlignet med min 4 cylindrede GSR. Jeg er jo lidt vild med de høje omdrejninger og hidsige temperament, men den dybe buldren fra en V2 lyder jo også vanvittig godt. Hvad er jeres vurdering/erfaringer på det punkt?

Håber der er nogle stykker der har lyst til at dele lidt ud af deres erfaringer.

MVH Søren W.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV1000 som sport/touring maskine??
  • #1   21. jul 2008 Jeg vil lige sige min mening, smiley

    Jeg har en sv650s og har min honda også, hondaen har ca samme kørerstilling som din gsr, og når man så kommer over på en Sv'er med Clip on styr, så er den IKKE behagelig.. 60-80km i stræk så er man smadret! det er min erfaring.. men det problem kan løses, jeg har smidt ny bro på min plus alm styr, og det er SUPER GODT!!!! smiley (koster bare lidt)

    Mht V2 vs R4, så vil jeg sige at med tiden så vænner man sig til den ikke kører som en R4, men er faktisk utrolig behagelig mht motorlyd selv ved høje omdr..

    Ved godt det er en 1000'er du spørger om.. smiley


  • #2   21. jul 2008 Må lige give Henning ret.. den er lidt led at sidde bag på, mest fordi fodhvilerne sidder højt på den.. hårdt sæde.. smiley

  • #3   21. jul 2008 Som touringmaskine for 1 person syntes jeg den er udmærket. Jeg havde problemer med håndledene de første par ture, men det er gået i sig selv igen, så mon ikke det bare er et spørgsmål om tilvænning

    Med 2 personer er den elendig. Mener min kæreste i hvert fald. Ifølge hende er bagsædet ikke særlig komfortabel plus at hun sidder med meget bøjede knæer.

    Et plus er dog at man sidder rimelig højt bagpå, så bagsædepassageren kan se over føreren og man slipper for at banke hjelmene sammen ved opbremsning og lign.


  • #4   21. jul 2008 Jeg har ingen anelse om hvordan S er at køre på, men jeg kan garantere dig, at N udgaven på (næsten) alle måder får din GSR til at blegne.
    Der er kun et enkelt punkt jeg kan komme i tanke om hvor SV´en er underlegen, og det er sving.
    Den større masse og det ældre design gør den mere træg i sving, men på lige vej trækker den bukserne ned om hælene på GSR´en.
    Motormæssigt er det også to vidt forskellige maskiner.
    Prøv den, så er du ikke i tvivl.


  • #5   21. jul 2008 Har ikke prøvet en SV1000, men har prøvet min kammerats SV650... Og jeg synes ikke at den var behagelig at køre på, både med hensyn til ryggen men den er også hård for arme og håndled... Men det kan da godt være at et andet styr ville kunne ændre det!!

    Men jeg gad ikke køre en længere tur på den, altså disideret touring!!!

    Så hellere GSR 600, GSF 650/1250, ER-6....!!!


  • #6   21. jul 2008 Eller den nye Suzuki GSX 650 F med fuldkåbe... Samme lækre kørestilling som en Bandit, bare med en fed fuldkåbe, hvis det er det du gerne vil have smiley

    Men personligt sværger jeg til naked... smiley


  • #7   21. jul 2008 Grand D: Nu er du også gået fra semisport til racer. Sidstnævnte er ikke bygget med komfort for øje.

    Søren: Ja SV1000s er hårdere at køre langt på end din GSR, også selvom den har fuldkåbe. Der er en N model mere komfortabel, og hvis du ikke kan klare vindpresset er der masser af vindskærme og kåber der kan eftermonteres.
    Men du kan også overveje en Aprilia Falco. Den sad jeg bedre på end SV'eren.

    Mht. komfort for bagsædet, så skal du have hende med ud og vurdere. Der er jo personligt hvad man foretrækker.
    Min kone syntes selv hun sad godt bag på vores Canyon 500 på turene til Jylland (ja en 500ccm kan sagtens toure) men selv syntes jeg at det var en skidt siddestilling bagpå. Sådan er vi alle jo forskellige.

    Så ud og prøv SV'eren også. Er sikker på du kan finde en forhandler der har en stående.


  • #8   21. jul 2008 Men var jeg dig, så ville jeg beholde GSR'en... Den er da for lækker..

    Men du skal være velkommen til at forære mig den i fødselsdagsgave smiley


  • #9   21. jul 2008 Køb en Naked , den sidder du bedre på og den er meget sjovere i byen
    Jeg ved hvor der står en flot mørkeblå som du kan købe ;o)


  • #10   21. jul 2008 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55898130
    kig på den her den er sjov og kan det meste og god på lang ture og snoget veje

    lars


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
    #11   21. jul 2008 Jeg kan ikke sige så meget ud fra personlige erfaringer - men der er flere ting man lige skal huske med SV1000S for at få det hele med.

    Som fører sidder man som på en sportsmaskine - det kræver ALTID tilvænning når man er vant til en nøgen cykel som min 1000N eller GSR600 som du selv har, Søren.

    Passagererens benlængde er MEGET afgørende for komforten.

    Jesper K's er en K3 model - dvs første årgang - som har højere bagsæde og 30mm højere bagfodhvilere fordi bagstellet er vinklet mere opad. Det er grunden til man sidder lidt mere ekstremt på hans end man ville gøre på en K4 eller nyere.

    Skal man køre en SV1000 i frisk tempo, så bør man gøre sig selv den tjeneste at skifte fjederkit (HyperPro komplet 2350 + montering) og bruge lidt tid på justering af affjedringen. Den kan ikke rende fra at det ER en lidt blød Sportstouring cykel fra std.

    Uanset hvad, så SKAL SKAL SKAL man prøvekøre den de to personer som skal bruge den - ligesom man skal med ALLE andre der er under overvejelse. Det er faktisk en super øvelse at prøvekøre flere forskellige mærker og modeller for at sammenligne....!

    V2 motoren har super bund og mellem område - som er det man jo bruger mest. Mange synes den er lidt grovkornet i sin gangkultur, men igen er der stor forskel på oplevelsen fra person til person.
    En powercommander og justering koster små 3500 kroner, som prisen på cyklen også efterlader overskud til...


  • #12   21. jul 2008 Hej

    Jeg har lige solgt en SV1000S fra 2005 og købt en sprit ny GSR 600 (ja, ja - jeg skal nok få den oprettet herinde...)

    SV'eren synes jeg ikke er optimal til længere ture. Som mange andre sportscykler, sidder man meget foroverbøjet og hviler dermed meget på håndledende. Til kortere ture på lande- og motorveje er den super lækker.

    De passagerer jeg har haft med, har ikke klaget over siddestillingen, men synes dog alle at der er meget turbulens.

    Motoren er lækker - masser af bundtræk. Personligt synes jeg at det er sjovere at tæske en rækkefirer op i omdrejninger, men det er jo en smagssag. Jeg tror aldrig at jeg kedede mig på min SV1000'er - masser af motorkraft er altid sjovt.

    Jeg var glad for min SV'er, men jeg er endnu gladere for min nye GSR!!

    Held og lykke med beslutningen!

    PS. Tag ud og prøv en SV1000'er med kåbe, så bliver du sikkert meget klogere....


  • #13   21. jul 2008 Jeg kørte ca. 20000km på min SV sidste år. Har over 100km hver vej til arbejde og bruger den til at pendle med i sommer perioden. Hvis man sidder ordentligt og ikke holder vægten med håndledene, så er den fin at køre langt på, men hvis du ikke har teknikken i orden og bare lader dig hvile på dine arme, så vil enhver cykel med clipons være tortur.

  • #14   22. jul 2008 Jeg har trillet lidt rundt på en vens SV1000 med fuld kåbe, og jeg er enig med de fleste i at den er mere legetøj end touring, bagsædet er meget dårligt. Jeg vil også anbefale en Hoda VFR 800 den er super allround, min Blackbird er også rigtig fed, både for kører og passager, men den er lidt belastende hvis du køre meget på små snoede landeveje, ikke at den ikke sagten kan, men den overbøjede stilling er bedst på lange hurtige stræk. Mht. til kørsel gennem mange sving i langt tid, er det vigtigt at bruge benene til at holde sig på cyklen med, så har man heller ikke problemet med de sovende håndled.

  • #15   22. jul 2008 Grand D: Ahhh, ok. Det var også sent på aftenen :o)

  • #16   22. jul 2008 Tusind tak for de mange brugbare indlæg allesammen...
    Det er dejligt at kunne trække lidt på andres erfaring, når man selv mangler. Jeg tror en prøvetur ganske rigtigt er det næste skridt på vejen... Så må vi se hvordan det går.
    Tak for det igen!!


  • #17   22. jul 2008 Så må du jo kommer med en update, med hensyn til hvad du finder ud af smiley

Kommentér på:
SV1000 som sport/touring maskine??

Annonce