SV1000 som sport/touring maskine?? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer...
Jeg har jo bemærket at der er en del herinde, som er de lykkelige ejere af en Suzuki SV1000S. En rigtig fin maskine, som jeg efterhånden har forelsket mig en smule i. Ikke at jeg kunne finde på at være fru GSR utro... men alligevel.
Derfor har jeg et par spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med at svare på. Eller måske bare dele ud af egne erfaringer med maskinen.
Jeg har kørt på en SUPER skøn GSR600K6 i 1½ år snart, og har været rigtig glad for det. Undervejs er der så dukket en skøn lille kæreste op, som til min store glæde har taget del i min interesse for motorcykler. Derfor har jeg erfaret, at min GSR kommer lidt til kort, når den skal have en passager på, og så ud at køre lidt længere tur. Primært på grund af den manglende kåbe egentlig... Derfor går jeg med små tanker om at skifte den ud til næste sæson, og bytte den med en SV1000S med fuld kåbe.
Nu kommer mine spørgsmål så:
- Er en SV1000 en fornuftig maskine at køre 2 på. Både generelt, men også med henblik på evt. motorcykelferier som jeg håber at kunne tage på?
- Hvordan er det at køre en V2, sammenlignet med min 4 cylindrede GSR. Jeg er jo lidt vild med de høje omdrejninger og hidsige temperament, men den dybe buldren fra en V2 lyder jo også vanvittig godt. Hvad er jeres vurdering/erfaringer på det punkt?
Håber der er nogle stykker der har lyst til at dele lidt ud af deres erfaringer.
MVH Søren W.
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
Jeg har en sv650s og har min honda også, hondaen har ca samme kørerstilling som din gsr, og når man så kommer over på en Sv'er med Clip on styr, så er den IKKE behagelig.. 60-80km i stræk så er man smadret! det er min erfaring.. men det problem kan løses, jeg har smidt ny bro på min plus alm styr, og det er SUPER GODT!!!! (koster bare lidt)
Mht V2 vs R4, så vil jeg sige at med tiden så vænner man sig til den ikke kører som en R4, men er faktisk utrolig behagelig mht motorlyd selv ved høje omdr..
Ved godt det er en 1000'er du spørger om..
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 368
Med 2 personer er den elendig. Mener min kæreste i hvert fald. Ifølge hende er bagsædet ikke særlig komfortabel plus at hun sidder med meget bøjede knæer.
Et plus er dog at man sidder rimelig højt bagpå, så bagsædepassageren kan se over føreren og man slipper for at banke hjelmene sammen ved opbremsning og lign.
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
Der er kun et enkelt punkt jeg kan komme i tanke om hvor SV´en er underlegen, og det er sving.
Den større masse og det ældre design gør den mere træg i sving, men på lige vej trækker den bukserne ned om hælene på GSR´en.
Motormæssigt er det også to vidt forskellige maskiner.
Prøv den, så er du ikke i tvivl.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Men jeg gad ikke køre en længere tur på den, altså disideret touring!!!
Så hellere GSR 600, GSF 650/1250, ER-6....!!!
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Men personligt sværger jeg til naked...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Søren: Ja SV1000s er hårdere at køre langt på end din GSR, også selvom den har fuldkåbe. Der er en N model mere komfortabel, og hvis du ikke kan klare vindpresset er der masser af vindskærme og kåber der kan eftermonteres.
Men du kan også overveje en Aprilia Falco. Den sad jeg bedre på end SV'eren.
Mht. komfort for bagsædet, så skal du have hende med ud og vurdere. Der er jo personligt hvad man foretrækker.
Min kone syntes selv hun sad godt bag på vores Canyon 500 på turene til Jylland (ja en 500ccm kan sagtens toure) men selv syntes jeg at det var en skidt siddestilling bagpå. Sådan er vi alle jo forskellige.
Så ud og prøv SV'eren også. Er sikker på du kan finde en forhandler der har en stående.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Men du skal være velkommen til at forære mig den i fødselsdagsgave
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Jeg ved hvor der står en flot mørkeblå som du kan købe ;o)
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 114
kig på den her den er sjov og kan det meste og god på lang ture og snoget veje
lars
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Som fører sidder man som på en sportsmaskine - det kræver ALTID tilvænning når man er vant til en nøgen cykel som min 1000N eller GSR600 som du selv har, Søren.
Passagererens benlængde er MEGET afgørende for komforten.
Jesper K's er en K3 model - dvs første årgang - som har højere bagsæde og 30mm højere bagfodhvilere fordi bagstellet er vinklet mere opad. Det er grunden til man sidder lidt mere ekstremt på hans end man ville gøre på en K4 eller nyere.
Skal man køre en SV1000 i frisk tempo, så bør man gøre sig selv den tjeneste at skifte fjederkit (HyperPro komplet 2350 + montering) og bruge lidt tid på justering af affjedringen. Den kan ikke rende fra at det ER en lidt blød Sportstouring cykel fra std.
Uanset hvad, så SKAL SKAL SKAL man prøvekøre den de to personer som skal bruge den - ligesom man skal med ALLE andre der er under overvejelse. Det er faktisk en super øvelse at prøvekøre flere forskellige mærker og modeller for at sammenligne....!
V2 motoren har super bund og mellem område - som er det man jo bruger mest. Mange synes den er lidt grovkornet i sin gangkultur, men igen er der stor forskel på oplevelsen fra person til person.
En powercommander og justering koster små 3500 kroner, som prisen på cyklen også efterlader overskud til...
apr 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 58
Jeg har lige solgt en SV1000S fra 2005 og købt en sprit ny GSR 600 (ja, ja - jeg skal nok få den oprettet herinde...)
SV'eren synes jeg ikke er optimal til længere ture. Som mange andre sportscykler, sidder man meget foroverbøjet og hviler dermed meget på håndledende. Til kortere ture på lande- og motorveje er den super lækker.
De passagerer jeg har haft med, har ikke klaget over siddestillingen, men synes dog alle at der er meget turbulens.
Motoren er lækker - masser af bundtræk. Personligt synes jeg at det er sjovere at tæske en rækkefirer op i omdrejninger, men det er jo en smagssag. Jeg tror aldrig at jeg kedede mig på min SV1000'er - masser af motorkraft er altid sjovt.
Jeg var glad for min SV'er, men jeg er endnu gladere for min nye GSR!!
Held og lykke med beslutningen!
PS. Tag ud og prøv en SV1000'er med kåbe, så bliver du sikkert meget klogere....
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
maj 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 6
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
jan 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 7
Det er dejligt at kunne trække lidt på andres erfaring, når man selv mangler. Jeg tror en prøvetur ganske rigtigt er det næste skridt på vejen... Så må vi se hvordan det går.
Tak for det igen!!
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
SV1000 som sport/touring maskine??