925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Støj grænse til Rookie 600 løb Støj grænse til Rookie 600 løb

Godaften derude smiley

Jeg har ledt og ledt, men synes ikke at kunne finde nogle steder hvor der står noget med støj grænser til officielle løb som Rookie 600 og andre klasser..

Er der en som tilfældigvis skulle vide eller have en idé så ville det være super, ellers skriver jeg ind til DMU, de må jo vide det smiley

Forsat god aften!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støj grænse til Rookie 600 løb
  • #1   1. sep 2010 117db ved 2 meter stand måling..

• #2   1. sep 2010 2meter Max er beskrevet i detaljer her http://www.dmusport.dk/images/stories/dmu/downloads/download/AR_til_tryk.pdf (side 20 og frem) og går i korte træk ud på at måle bag ved maskinen i en afstand af 2 meter, og en vinkel på 45 grader, der måles ved fuld rpm (en gang i begrænseren).

• #3   1. sep 2010 Nemlig! - 117dB ved 2m stand måling

• #4   2. sep 2010 Det er der på alle baner i danmark

• Mr. M
    Mr. M Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 98
    #5   2. sep 2010 Det står vist også i tillægsreglerne man modtager efter tilmelding.

• #6   2. sep 2010 Og så lige en lille reminder :
    Det giver IKKE flere heste, jo mere den larmer!!

Misforstå mig ikke, jeg nyder også en rækkefirer for 12000omdr., eller en firtakts crosser der er godt med lyd i, men vi ødelægger det for os selv når alle cykler absolut skal larme maksimalt....!

• #7   3. sep 2010 Jakob P
    Der er sgu da ikke noget ved at se racerløb, hvis man ikke kan hører (eller mærke) at motorcyklerne kommer flyvende forbi... smiley

• #8   4. sep 2010 Carsten : Læs nu hele mit indlæg ! Jeg mener bare at vi måske kunne have bedre træningsmuligheder i DK, hvis alles cykler ikke absolut skulle larme maksimalt...

• #9   4. sep 2010 Høj lyd er ikke nødvendigvis god lyd. Jeg har oplevet motarder, der gjorde ondt i ørerne, det var helt hjernedødt som de larmede. Moto GP racere larmer også, men det er på den fede måde.

• #10   4. sep 2010 Jakob P
    Læs nu hele mit indlæg.. smiley Vi skal have racer baner, hvor vi kan larme det vi vil (eller ihvertfald min. 117dB)....

Da vi i sin tid trænede på Vandel, var der begrænsning på 95dB, men dem som boede i Vandel by, havde ingen ide om at vi kørte der en gang i ugen. Det var bare en emsig embedsmand, som krævde at vi ikke larmede... Om vi så kørte med fuld racer udstødning, havde beboer i Vandel stadig ikke en chance i helvede for at hører os...

Det er så få mennesker, som klager over støjen på racerbaner (og de få mennesker ødelægger det for så mange).. . Jeg har ikke meget til overs for de mennesker, som flytter til et område hvor der er en racerbane og så klager over støj... Det har man jo blandt andet hørt om på jyllandsringen samt på ring djursland... Det problem får vi ikke på Korskroen Motorsportcenter, fordi der eksproprieres over de ejendomme, som vil blive ramt... Det burde man også gøre ved de andre køre tekniske anlæg, så vi kan larme det vi vil... smiley Men der mangler nok noget vilje til at gøre det og så er det nemmere at sige vi ikke må larme..

Hvis vi så stoppede med at larme imorgen, så var der ingen tilskuer som kom og så at vi kørte race, fordi det ville være røv kedelig at se og hører på... Dermed forsvinder noget af indtægts grundlaget og medfører at det ikke altid vil være økonomisk forsvarligt at arrangere løb....

Fjern de støjkrav på banerne og lad os larme de 117dB, som er fastsat af DMU....

• #11   5. sep 2010 Du VIL da vist bare ikke forstå hvad jeg mener.....

Men tror vi er enige om at motorsporten har trange kår i DK, pga nogle få emsige idioter.

Kommentér på:
Støj grænse til Rookie 600 løb

Annonce