{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  styrthjelm ! hvilken `?
  • #1   28. aug 2010 Det vigtigste i hjelmbeskyttelse er at den passer på DIT hoved og sidder som den skal...

Derfor skal du prøve en masse hjelme til du finder en der sidder kanon hammer godt... Den skal sidde til, men må ikke klemme, den må ikke "stå på hovedet" med passe til DIN kranie form...

Du kan på godt dansk ikke bruge andres mening til en skid, da du sikkert for 15 svar på hvad du skal købe og de kan ikke alle sammen sidde godt på DIT hoved...

Jeg køre f.eks selv med HJC HQ-1 og har tidligere kørt med shoie XR serien, de sidder kanon på mit kranie, men jeg kan ikke passe aria, nolan, x-lite, lazer og en hel masse andre...

Håber du kan bruge det...

/ Bülow...

• #2   28. aug 2010 læs det nye bike...stor hjelm test....

• #3   28. aug 2010 jo kan godt bruge det , men hvis nu der er flere hjelme der sidder godt på mit hovede er der vel nogle der er bedre end andre ? hvilke mærker skal man gå efter ,
    vil købe bike og tjekke ud (medmindre du giver mig konklusionen smiley

• #5   29. aug 2010 Fair nok... Hvis jeg skulle vælge mellem flere forskellige fordi de alle sad godt, ville jeg prøve dem en tur (hvis man handler i butikken), og gå efter vindstøj, turbulens, vægt og generalt hvordan den er at køre med og vælge der efter... Evt kigge på div test, som ikke er sponsoreret af et hjelm mærke, sharp kunnevære et bud...

Da jeg prøvede min nuværende hjelm, var min første tanke "Fuck den sidder jo perfekt, hvorfor har jeg aldrig prøvet den før"... Jeg var ikke i tvivl overhovedet, da jeg fik hjelmen på...

/ Bülow...

• #6   29. aug 2010 men den skal være stram ikke ? (altså hjelmen ) det er jo en jungle !

• #7   29. aug 2010 Ja den skal være stram, gerne et nummer mindre end din knold.
    fx måler mit hoved 58cm så jeg skal bruge en medium, men efter et par ture så havde den udvidet sig nok til at den sad trælst på hovedet, så jeg gik ned i en small i stedet for.
    Så de første par gange du har den på, kan du godt få ondt i hovedet, men det går hurtigt over smiley

• #8   29. aug 2010 Hvis det var mig der skulle ud og vælge ny hjelm igen, så vil jeg i hvert fald ikke gå efter Caberg, har haft en af deres kyser og magen til lort skal man lede længe efter, visiret blev træt på en halv sæson, så det ikke kunne holde sig lukket, og der kom vand ind i toppen af hjelmen.

Syntes det vil være en ide at finde en lidt dyre hjelm, også en der ikke vejer meget over 1300gram

• #9   29. aug 2010 Jeg havde en Caberg Rhino hjelm i næsten 2 sæsoner, MC-skifte og fødselsdag gav mig dog en ny hjelm :), uden at have problemer med den, så så dårlig en hjelm er det altså heller ikke, men smag og behag er jo forskellig smiley Det er ikke verdens bedste hjelm, men til prisen er den ganske god.

• #11   29. aug 2010 Michael B: underligt var samme hjelm jeg havde, jeg var åbenbart uheldig med den så smiley

• #12   29. aug 2010 SHOEI ;o)

• #13   29. aug 2010 XR1000 vel at mærke... Let, dejlig, dugfri, støjsvag, og så er den MEGA fed...

• #14   29. aug 2010
    Jep..... SHOEI..... har/har haft XR1000 , Raid ll , Hornet , Multitech...har prøvet andre mærker, men de sidder sq ikke ordentligt på mit hoved, så jeg har et SHOEI hoved smiley

/Dennis

• #15   29. aug 2010 Arai RX7 GP ! smiley Totalt iorden hjelm smiley

• #16   29. aug 2010 Hvis du alligevel skal ud at prøve, så kan jeg anbefale schuberth...

• #17   29. aug 2010 Hej Michael,

Vil give andre ret, du skal ud og prøve en hjelm inden du køber den..

Men når det så er sagt har min kæreste den Caberg hjelm du linkede til, hun er rigtig glad for den. Sider behageligt på hovedet og smart med indbyggede solbriller. Der udover har den fået 5 ud af 5 muligestjerner i SHARP sikkerhedstest - http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/caberg-v2r

Håber det var til hjælp.

//Blå

• #18   29. aug 2010 Den skal sidde stram uden at klemme, og den skal stramme lige meget over hele hovedet... når åbner munden skal dine kinder presses ind så du bider dig hvis du tygger sammen... Du skal regne med den den sætter sig og bliver 0,5 til 1 cm større, så det skal der tages højde for...

F.eks kan en medium sidde kanon og small føles for stram, men når indmaden har sat sig passer en small perfekt og en medium bliver for stor... Så altid, prøv at tage hjelmen et nummer mindre end den du mener sidder godt og se hvordan den sidder, hvis den kun strammer og ikke klemmer så er det sikkert hjelmen du skal have...

Når du prøver hjelm, så behold den på i 10 min ca for at den kan sætte sig lidt... det giver et meget bedre indtryk end bare lige tage den på i 30 sekunder...

/ Bülow...

• #19   29. aug 2010 til jer alle mange tak , jeg føler mig nu helt klar til at tage ud og kigge på hjelme .

• #20   30. aug 2010 så er den købt en lazer hjelm med ekstra visir (tonet) og et klart med antidug tingest , den sad lige som jeg har læst den skulle . så nu er jeg klar til at køre igen ,tak for alle de gode råd .

Kommentér på:
styrthjelm ! hvilken `?

Annonce