{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

Det var ikke V-power. {{forumTopicSubject}}

Fik problemet igen i dag. Når jeg kører 5500 omdr. begynder den at 4 takte som om det er en knallert.
geaer jeg ned i 3 og holder fuld rulle, kommer den langsomt op og kører godt ved 10000. Det er som om der ikke er advange på tænningen. Har tjekket alle stik, batteri osv. når den går i tomgang går den fint. Det kommer først når der er belastning på. Har du en god ide jeg kan prøve i morgen. Hvis det er en føler hvad er det så for en. Der er ingen fejlmelling på displejet. Der er nye tændrør og tændspoler på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var ikke V-power.
  • #1   21. aug 2010 en delvis tilstoppet indsprøjtning ?, prøv at smid noget sprøjte rens i tanken

  • #2   21. aug 2010 en knallert er som rel en 2 takter og din maskine er en 4 takter...!!!!

  • #3   21. aug 2010 Den skulle dælme gerne altid køre som en 4-takters!:-)

  • #4   21. aug 2010 tændrørshætter hvis det ikke er skiftet

  • #5   21. aug 2010 Ronni. det er de. og tænrør.
    lars og søren. Dem der har forstand på motorer, de forstår hvad jeg mener.
    Morten der er også prøvet. Jeg har også tømt tanken og givet den ny benz.
    Vil prøve at tage tænningen ud i morgen, måske den er gået løs.
    Men har i noget seriøst, så må i gerne byde ind.


  • #6   22. aug 2010 os der har knallerttiden i frisk erindring ved godt hvad du mener, når du siger at den 4takter som en knallert... smiley

    Det er når den hoster og hakker, og tager ingen omdrejninger... (eller når den er helt oppe i max omdrejninger og den ikke er indstillet helt optimalt, men det er vist ikke tilfældet her smiley )


  • #7   22. aug 2010 Kan det mon være stoppet luftfilter?
    Hvornår har du sidst renset dit KN filter? eller er der sprøjtet alt for meget filterolie på ved sidste rens? Bør renses jævnligt og spares på filter olie
    Eller som forslået ville jeg evt også prøve at give den en lille snaps "sprøjtrens" i benzinen.
    Måske du har glemt at montere en lille vacum slange til luftfilterkassen, under udskiftning af tændrør? , men jeg ved ikke om det kan gøre det. Skriv lige hvad det var/er når du har lokaliseret problemet:-) Rart at lære lidt..


  • #8   22. aug 2010 Det er jo en H Å N D A .... Hvad havde du forventet ? .... smiley




  • #9   22. aug 2010 Lyder som manglende BENZIN eller falsk LUFT

    Har du haft tanken af, kan BENZINSLANGEN eventuelt være snoet .... få en ven til at se / høre den. Du ku´ jo optage en lille video og lægge på din profil ! !



  • #11   22. aug 2010 For fanden Pow, hvis det havde været en Harley havde du fixet den i løbet af no time!.. Det er sgu ikke nemt med det nymodens p.. smiley

  • #12   22. aug 2010 Det hele startede da min kone skulle kører på den på skole i Odense. Så monterede vi en billig alarm. Den tappede så strømmen da vi var på ferie. Jeg ladede så baretiet på med en gammel lader. Det ødelage batteriet. Købte nyt batteri og snart var det også fladt (pga alarn). Da jeg ikke var hjemme, Bosterstartede min kone så cyklen. Men den kørte ellers godt nok. Sidste mandag, tankede jeg bensin og fyldte for første gang V-power på. Kørte ned til min Tattoovør i Svendborg. Stadig uden problemer.Men da vi skulle kører hjem begyndte den at kører på kun 3 cylendere. Jeg kørte så ned til Mogens ved Svendborg MC. Der kunne vi konstatere at den ikke kørte på den ene cylænder. mogens fandt hurtigt ud af at tændspolen var gået i stykker. Vi fik købt nye hjem og monteret i Fredags. Vi skiftede selføleig også tændrør. Da mogens prøvekørte den kunne den ikke tage gassen når han kom over 5500 omdr. i 6 gear. Vi blev enige om at der måske kunne være et problem med bensinen. Så vi tømte tanken og jeg hælte nyt på. Det var så blevet fyraften for Mogens, Så vi bestemte at jeg skulle kører på den hjem og se om den kom sig. Vi gav den noget dyserans og så bare på dyret hjem. Den gik stadig dårligt i ca. 15 km. Så kom den sig og næsten hjemme kunne den igen tage fuld rulle. Jeg regnede med at den så var OK. Lørdag kørte jeg så til MC festival. Men da den nåede Langeskov kunne den kun kører op til 5500 omdr igen.Derefter 4 takter den. Hvis jeg greare ned i 3 og holder fuld rulle, kommer den efter et stykke tid og kører godt ved 10000 onrd. Så er det jeg siger HJÆLP. Havde tanken af i aftes men kunne ikke se nogle problemer. Alle stik renset, alle sikringer renset osv. Når jeg lige starter den op lyder den rigtig, men så snart jeg kører, begynder den at gå dårligt.

  • #13   22. aug 2010 Jeppe du har ret. Men jeg er på skideren med det nye her. God vind.

  • #14   22. aug 2010 Benzinfilter?
    eller måske periodisk fejl på ensretter?


  • #15   22. aug 2010 Hvis du har mulighed for at låne et andet batteri vil jeg prøve at starte dér. Jeg har selv haft en hvor batteriet gik i stykker fordi jeg jump-startede den med et bilbatteri. Efterfølgende hostede og hakkede den og jeg fik at vide ved mekanikeren at man kan være uheldig hvis man starter med en kraftig strømkilde, da det lille mc batteri ikke kan tåle så meget strøm.
    Jeg har også en kammerat med en gammel V-max, med samme symptom. Men dér var det en "tændingsboks" der skulle skiftes...


  • #16   22. aug 2010 min har lige haft gjort præcis det samme og jeg var igennem alt på samme måde dog ingen alarm eller batteri

    jeg fandt aldrig ud af hvorfor men en morgen hvor jeg var på vej på arbejde blev jeg sur på den og vred bare øret helt og den hostede og hakkede og så pludselig tog fanden ved den og den ville tage gas og har ikke haft problemer siden smiley


  • #17   22. aug 2010 Nu har jeg haft alt skildt ad, tank , luftfilter alle stik og tjekket alt. intet hjælper, så det må være en el fejl. hvordan tjekker jeg ensrettern.

  • #18   22. aug 2010 tror et eller andet sted, det er tæningsboksen der er stået af. Hvis den ikke kører op i avange, så tænder den alt for højt. Dog skulle min udstødning så blive hvid. men det kræver nok en længere tur at konstatere det.

  • #19   23. aug 2010 Bjarke, Jeg har skiftet bateri lige efter, fordi det andet batteri stod af.

Kommentér på:
Det var ikke V-power.

Annonce