1.104 visninger
|
Oprettet:
Hey Min første prøve tur idag :-) {{forumTopicSubject}}
Hey alle så var jeg ved forhandler i dag og prøvede.. 2forskellige motorcykeler...
Sv1000s fra 07.. og GSXR750
Og var virkelig glade for dem begge.. Der er bare det ved det.. at sv'eren kan jeg kasko forsikre og gsxR briver for dyr... Sys begge maskiner er vildt hurtige og optræk og det hele...
SPØRGMÅL 1: Hvilken skal jeg så vælge kan virklig ikke selv tage beslutningen...
Spørgsmål 2: Hvad er den billigeste måde og låne resten af pengene til den når jeg nu skal købe den privat ?? min bank vil have 9%åop
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
2: pas
jan 2005
Følger: 163 Følgere: 146 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.664
Mest anvenlighed, og derved mest køreglæde i det lange løb. desuden er Svéren til at kasko forsikre.
apr 2010
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 14
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 6 Svar: 71
apr 2010
hehehe
nej du har helt ret , men var det min første "powerbike" så var valget helt sikkert en række-firer , men jeg har haft et par "powerbikes" så jeg havde valgt en SV
aug 2008
Sv1000S: 1 stemme
GSX750: 2 stemmer.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Men gixxeren er til sjov og sv'eren til hverdag
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
svinet, er ikke den hurtigeste af de 2, eller har den bedste affjerdering, jeg kan heller ikke holde til at køre så langt på svinet...
men lyden og bundtrækket kompensere i så høj en grad at jeg mare skal ha sådan en igen...
men du har jo sådan set selv svaret på dit spørgsmål...
en gsxr med kasko for en på 21 år... tvivler på at du finder noget der bare nærmer sig de 20.000 kr...
og SVinet skal du vel gi omkring en 8-9.000 kr
jan 2006
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 280
Så vælg en ansvarsforsikring på 750'eren og kør!
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 456
Købte så en ny igen. Den havde jeg indtil jeg ville prøve at have en R1.
Nu har jeg så sv1000 igen.
Det er ikke en hurtigste eller den med den bedste affejdring, men det er med garanti den sjoveste siger manden der pt kører på sv1000 nummer 3
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 456
Evt prøv dem igen. Det er sku fair nok at være i tvivl
apr 2010
gode "last words"
hvad har man råd til ?? hvilket temperament har man ?? og kørestil ???
det er nok det man skal kigge på , vil man have en inline-4 der screamer til det røde felt ?? eller en V-2 der stomper fra bunden ??
det er svært får mig nu da jeg har haft de screamere der kan retfærdiggøres
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 471
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
Vi kan allesammen sagtens sidde og argumentere for en masse ting, men det er dig der skal have en MC, så det er KUN dig der KAN træffe det valg.
Hvis du stadig er i tvivl, så bed om flere prøveture.
Jeg havde valgt SV'eren af de to - mest på grund af motorkarakteristikken.
En V2 føles hurtigere end den er, men den kan helt sikkert ikke måle sig med de 30hk mere som GSXR'en har fra stilstand og opad.
Det betyder bare at du ikke bliver træt af den foreløbig, da den er meget tilgivende mht. kørestil og gearskift. En 750'er skal piskes en del mere for at komme derudaf, men den vil til gengæld dæmpe fartfornemmelsen lidt mere i og med den er skabt til at køre hjernedødt på. (farvel til kørekortet meget nemmere...)
SV'eren er en touring cykel, så den vil ikke føles lige så skarp som en GSXR - men den giver stadig god feedback så du har en fornemmelse af hvor hurtigt du kører.
I disse tider med nye regler angående klip i kortet, er det jo måske også en prioritet der er værd at tage med...
aug 2008
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 39 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 550
Sig hvad du vil bruge maskinen til.
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
SPØRGMÅL 1: Hvilken skal jeg så vælge kan virklig ikke selv tage beslutningen...
Spørgsmål 2: Hvad er den billigeste måde og låne resten af pengene til den når jeg nu skal købe den privat ?? min bank vil have 9%åop
Spg 1.
Jeg ville vælge SV´en.. Der er flere grunde, men V2 lyder enormt godt, Du kan rent faktisk forsikre maskinen med kasko, og så ser den rigtig godt ud.. Bevares, det gør Gixxeren da også, men den bliver bare hurtig så upersonlig - jaja, du kan få en masse rizoma greb og fodhvilere og potter.. Men med SV´en er der lidt flere muligheder - Syntes jeg.
Så: Lyd, forsikrings muligheder, og personlighed
- Hvis det er fordi du vil køre stærkt, eller køre med knæet i jorden, så er det kun viljen som sætter begrænsningerne: http://www.youtube.com/watch?v=awccvRvMIao
Mht. spg 2. 9 % ÅOP lyder ikke af det voldsomme, sammenlignet med MC-finans, hvor du også skal medregne opretteses gebyr og andre uhyggelige ting.. Men banken, eller de gamle ? - Sådan en fleksibel forældre rente kan man nogengange slippe godt fra
God sommer
Mvh
Michael
Hey Min første prøve tur idag :-)