{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Hey Min første prøve tur idag :-) {{forumTopicSubject}}

Hey alle så var jeg ved forhandler i dag og prøvede.. 2forskellige motorcykeler...

Sv1000s fra 07.. og GSXR750

Og var virkelig glade for dem begge.. Der er bare det ved det.. at sv'eren kan jeg kasko forsikre og gsxR briver for dyr... Sys begge maskiner er vildt hurtige og optræk og det hele...

SPØRGMÅL 1: Hvilken skal jeg så vælge kan virklig ikke selv tage beslutningen...

Spørgsmål 2: Hvad er den billigeste måde og låne resten af pengene til den når jeg nu skal købe den privat ?? min bank vil have 9%åop

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hey Min første prøve tur idag :-)
  • #1   15. jul 2010 1: tag gsxr hvis du har råd

2: pas

• #2   15. jul 2010 Hvis det var mig der skulle vælge, så blev det Svéren.
    Mest anvenlighed, og derved mest køreglæde i det lange løb. desuden er Svéren til at kasko forsikre.

• #3   15. jul 2010 og du vil sikkert også blive mest glad for gixeren i længden hvis det er din første "powerbike"

• #4   15. jul 2010 Se Dingle B siger Gsx og Lazyboy siger Sv'eren det er ikkke nemt smiley

• #5   15. jul 2010 Helt klart gsxr 750, MEGET bedre køreegenskaber, og sjovest i længden..

• #6   15. jul 2010 Michael H

hehehe

nej du har helt ret , men var det min første "powerbike" så var valget helt sikkert en række-firer , men jeg har haft et par "powerbikes" så jeg havde valgt en SV smiley

• #7   15. jul 2010 STEMMER

Sv1000S: 1 stemme

GSX750: 2 stemmer.

• #8   15. jul 2010 Svært for os at sige, har man penge nok så klart gsxr, men er man mere fornuftig så sv1000s. Ved ikke hvad du skal slippe i forsikring..

Men gixxeren er til sjov og sv'eren til hverdag

• #9   15. jul 2010 har haft dem begge. og må erkende at den cykel jeg syntes er sjovest er altså SVinet (også derfor min gsxr) err til salg...

svinet, er ikke den hurtigeste af de 2, eller har den bedste affjerdering, jeg kan heller ikke holde til at køre så langt på svinet...

men lyden og bundtrækket kompensere i så høj en grad at jeg mare skal ha sådan en igen...

men du har jo sådan set selv svaret på dit spørgsmål...

en gsxr med kasko for en på 21 år... tvivler på at du finder noget der bare nærmer sig de 20.000 kr...

og SVinet skal du vel gi omkring en 8-9.000 kr

• #10   15. jul 2010 Jeg havde selv valgt GSXR750. Den cykel rummer meget bedre køreegenskaber end SV1000.

Så vælg en ansvarsforsikring på 750'eren og kør! smiley

• #11   15. jul 2010 Havde først en sv1000, den blev skadet...
    Købte så en ny igen. Den havde jeg indtil jeg ville prøve at have en R1.
    Nu har jeg så sv1000 igen.
    Det er ikke en hurtigste eller den med den bedste affejdring, men det er med garanti den sjoveste siger manden der pt kører på sv1000 nummer 3 smiley

• #12   15. jul 2010 Iøvrigt må du da lige tage dig sammen og vælge selv. Man kan da ikke købe mc udfra en afstemning herinde. Det handler om fornemmelse i maven som du kun kender. Ufedt når alle skriger SV og du efter en uge finder ud af gsxr havde været sjovere, eller omvendt.
    Evt prøv dem igen. Det er sku fair nok at være i tvivl

• #13   15. jul 2010 Kasper (Svendborg) N
    gode "last words"

hvad har man råd til ?? hvilket temperament har man ?? og kørestil ???

det er nok det man skal kigge på , vil man have en inline-4 der screamer til det røde felt ?? eller en V-2 der stomper fra bunden ??

det er svært får mig nu da jeg har haft de screamere der kan retfærdiggøres smiley

• #14   15. jul 2010 9 % åop. der kan finansierings selskaberne nok ik være med, så lån du bare i banken

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #15   15. jul 2010 At købe en MC til så mange penge og ikke kaskoforsikre den, ville være lidt hovedløst - og med al sandsynlighed kan det slet ikke lade sig gøre hvis du skal låne penge til den.

Vi kan allesammen sagtens sidde og argumentere for en masse ting, men det er dig der skal have en MC, så det er KUN dig der KAN træffe det valg.

Hvis du stadig er i tvivl, så bed om flere prøveture.

Jeg havde valgt SV'eren af de to - mest på grund af motorkarakteristikken.
    En V2 føles hurtigere end den er, men den kan helt sikkert ikke måle sig med de 30hk mere som GSXR'en har fra stilstand og opad.
    Det betyder bare at du ikke bliver træt af den foreløbig, da den er meget tilgivende mht. kørestil og gearskift. En 750'er skal piskes en del mere for at komme derudaf, men den vil til gengæld dæmpe fartfornemmelsen lidt mere i og med den er skabt til at køre hjernedødt på. (farvel til kørekortet meget nemmere...)
    SV'eren er en touring cykel, så den vil ikke føles lige så skarp som en GSXR - men den giver stadig god feedback så du har en fornemmelse af hvor hurtigt du kører.

I disse tider med nye regler angående klip i kortet, er det jo måske også en prioritet der er værd at tage med...

• #16   15. jul 2010 Sajmon Det er et så fedt svar du laver.. tak for det... og til jeg andre også fedt.. men have en tur mere på dem begge.. og så ja må jeg jo bare vælge derfra smiley

• #17   15. jul 2010 Tag en sv hvis du vil køre til og fra arbejde og måske en hyggetur engang imellem.. tag gsxr hvis du vil lege lidt med en hurtig maskine. Sv'n kan også køre hurtigt men lad nu være med at tro det er en racermaskine, for det er det ikke!

Sig hvad du vil bruge maskinen til.

• #18   16. jul 2010
    SPØRGMÅL 1: Hvilken skal jeg så vælge kan virklig ikke selv tage beslutningen...

Spørgsmål 2: Hvad er den billigeste måde og låne resten af pengene til den når jeg nu skal købe den privat ?? min bank vil have 9%åop

Spg 1.
    Jeg ville vælge SV´en.. Der er flere grunde, men V2 lyder enormt godt, Du kan rent faktisk forsikre maskinen med kasko, og så ser den rigtig godt ud.. Bevares, det gør Gixxeren da også, men den bliver bare hurtig så upersonlig - jaja, du kan få en masse rizoma greb og fodhvilere og potter.. Men med SV´en er der lidt flere muligheder - Syntes jeg.

Så: Lyd, forsikrings muligheder, og personlighed
    - Hvis det er fordi du vil køre stærkt, eller køre med knæet i jorden, så er det kun viljen som sætter begrænsningerne: http://www.youtube.com/watch?v=awccvRvMIao

Mht. spg 2. 9 % ÅOP lyder ikke af det voldsomme, sammenlignet med MC-finans, hvor du også skal medregne opretteses gebyr og andre uhyggelige ting.. Men banken, eller de gamle ? - Sådan en fleksibel forældre rente kan man nogengange slippe godt fra smiley

God sommer

Mvh
    Michael

Kommentér på:
Hey Min første prøve tur idag :-)

Annonce