{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.768 visninger | Oprettet:

min første hund {{forumTopicSubject}}

hey alle... jeg vil rigtig gerne have mig en hund og komme hjem til. jeg er 24 år bor alene i hus(delvis) og er væk ca. 9 timer dagligt.. den skal ikke være alt for stor. og skal have et roligt sind og dovent tempermant og nem at opdrage på.. hvad ville i foreslå mig?

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min første hund
  • #1   8. okt 2009 Labrador? Dejlig rolig hund som er nem at opdrage.

• #2   8. okt 2009 Maine coon kat, skider i en bakke, skal ikke luftes og er langt større end en gravhund

• #3   8. okt 2009 Fransk Bulldog - den elsker at ligge i arm - er ikke særlig motionskrævende - og elsker at sove - kort sagt en lidt doven afslappet og veltilpas hund smiley
    Og så har den en kær og skæg personlighed ;-))
    Når jeg støvsuger og tager mundstykket af støvsugeren, kommer vores rendende og vil støvsuges.

Iøvrigt er den også legesyg, og kvik smiley

Held med at finde en der passer til dig og dine ønsker!

http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?Fritekst=fransk%20bulldog

• #4   8. okt 2009 (link fjernet)
    Her er en Dejlig hund....

• #5   8. okt 2009 der er sq da ikke noget der hedder en hvid schæfer

skulle der ikke stå hvid hyrdehund????

• #6   8. okt 2009 Nope... Det er en Amerikansk/Canadisk Hvid schæfer....

• #7   8. okt 2009 mht. til fransk bulldog.. hvilket køn skal man vælge?

• #8   8. okt 2009 IKKE en dansk/svensk gårdhund ihvert fald... Kræver en del motion...

• #9   8. okt 2009 Lejrchefen N. http://www.hundegalleri.dk/html/gal_alle.asp?brand=Hvid schæfer

• #10   8. okt 2009 Rasmus P

Forkert forum smiley Ind på hundegalleri.dk. Er selv derinde med min hund. Der finder du flere svar og muligheder

• #11   8. okt 2009 kan anbefale en fransk bulldog, men køb den med stamtavle og et sted hvor du kan se moderen og de andre hvalpe i kuldet, evt også faderen. men køb ALDRIG ved hundehandlere selvom de er billigere. Du får kun et døj med det. De er fuld af sygdomme som eksem og meget andet da de tit er indavlet fra især Polen og Ungarn og den slags lande. Køb en der er født i Dk hvor forældre kan ses og dokumenteres.

Har selv haft en hanhund og den næste blive også en franskmænd. Den race har SÅ meget personlighed som man ikke finder hos de fleste andre racer.

• #12   8. okt 2009 jeg vil sige det er for bøvlet med en hund når man bor alene, specielt hvis man samtidigt kører mc... enden det eller syndt for hunden.
    fx det er tirsdag du kommer hjem efter 9 timer hunden er vildt glad for at se dig og vil ud at gå. men mcen trækker også. fin du går en tur med hunden på en halv time, derefter tager du kværnen og er væk i 2 timer. så har hunden været alene i 11 timer, du skal måske også lige handle osv,
    i sidste ende vil det ende med en hund der er alt alt for meget alene.

• #13   8. okt 2009 Rasmus P - En lille han er i mine øjne et godt valg, da du så er fri for løbetiden smiley
    Ud af 6-7 hunde vi har haft er den lille franske vores absolutte favorit. Jeg er helt klar med på en hund nr. 2 her i huset smiley

Og vi har haft labrador/ruhåret foxterrier/Sibirsk Husky/ svensk-dansk gårdhund.

• #14   8. okt 2009 SØREN en schæfer kan ikke være hvid...

Standard ligger her

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Schaefer.pdf

Citat.

Farve: Sort med rødbrune, brune, gule til lyst grå aftegninger. Ensfarvet sort eller grå, hos grå hunde
    mørkere schatteringer. Sort sadel og maske. Ubetydelige, hvide aftegninger på brystet
    såvel som meget lyse indersider af benene er tilladte, men uønskede. Næsen skal hos alle
    farvevarianter være sort. Manglende maske, lys eller stikkende øjenfarve, såvel som lyse til
    hvidlige aftegninger på brystet og indvendig på benene, lyse kløer og rød halespids, bedømmes
    som pigmentsvaghed. Underulden har en let gråtone. Farven hvid er ikke tilladt.

Skal vi så ikke bare kalde den en:
    HVID SCHWEIZISK HYRDEHUND
    Hvis ellers der er bog på den smiley

• #15   8. okt 2009 Hvis du er væk ni timer om dagen, så skal du ikke have en hund. Så skal du have mindst to.

• #16   8. okt 2009 Lejrchefen N - Smider lige et link og løber igen ;-DD

http://www.brightwhite.dk/denhvideschaefer/vaerd-ny.htm

• #18   8. okt 2009 jeg har også en fransk bulldog, han, hentet ved avler i tyskland, og med begge forældre som internationale champion hunde(hvis man går op i den slags)

og er helt enige med de andre, sådan en passer perfekt til din beskrivelse, og den har så meget personlighed, at man næsten tror det er løgn. jeg og min kæreste arbejder også meget, men han klarer sig helt fint med at være alene, for så kan han få lov til at gøre noget af det han elsker allermest, nemlig at sove!!

det jeg gik efter da jeg sku vælge, var nogenlunde samme kriterier som du nævner, MEN dog ville jeg også ha en hund man ka tumle og lege lidt vildt med, uden at den piver som div andre tæppetissere, og han gir sku ikke op hvis jeg først går igang, memindre jeg kommanderer ham til at at stoppe. nu er han uundværlig

• #19   8. okt 2009 Jeg syntes også 9 timer er for meget alene hver dag. Hvad med en kat? ...de er mere ligeglade med hvor længe du er væk.

• #20   8. okt 2009 Troede lige du havde tjent din første "hund" smiley

• #21   8. okt 2009 Den kan sagtens være alene hjemme og ellers må den vænne sig til det, og hundens tjans er vel ikke så ringe - taget i betragtning af at mange mennesker er på fabrik i mange timer hver dag - eller bedstemor der skal være alene på sit plejehjemsværelse...

• #22   8. okt 2009 Nik&Jane N - He he, god drejning ;-D

• #23   8. okt 2009 Du skal da ha en Old English Bulldog ( Intet med en kamphund at gøre )
    Min skal nemlig ha hvalpe sidst på måneden.. det er en hund som ikke kræver en masse motion osv.. de er dovne.. det er en muskel hund men ikke en kamphund.

• #24   8. okt 2009 René T - Ja de er lige så pragtfulde som de franske - hvad koster en hvalp?

• #25   8. okt 2009 En hvalp kommer til at koste 10.000,- med tavle og det hele..

• #26   8. okt 2009 René T - Hvad farver er forældrene?

• #27   8. okt 2009 jeg tror det er mindst ligeså slemt for en hund at være helt alene i 9 timer som det er for mennesker at være på en fabrik i 9 timer.
    ikke at 9 timer er for meget. men jeg mener ikke at man kan være bekendt at have en hund som er alene fx 11 timer hver dag. ja den vænner sig til det, men det er sgu stadig syndt,

• #28   8. okt 2009 Jonas - Det synes jeg er en smule for blødsøden over for en hund - du har vel ingen problemer med at aflevere små børn i dagsinstitutionen?
    En hund der behandles godt og fornuftig, får god mad og vand - tager overhovedet ingen skade af de timer dagligt, i mine øjne smiley

• #29   8. okt 2009 nu er børnene heller ikke alene i en institution.

• #30   8. okt 2009 Jonas - Nej men immervæk ønsker de deres forældre tæt på sig i de første år - men som vores samfund er blevet, bliver de smidt afsted til pasningsordninger ;-(

• #31   8. okt 2009 lige mht hunde ligger forskellen i at de er meget alene, børn bliver trods alt temmelig stimuleret i børnehave osv.
    hunden er ligeglad (ahh og så alligevel ikke) med hvem der kommer bare den bliver underholdt lidt og kommer ud og tisse osv.

• #32   8. okt 2009 tak for nogle gode svar.. selv om det ikke er hundegalleri smiley

• #33   8. okt 2009 Du skal da ha en engelsk bulldog du får ikke sjovere hund smiley
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34285

• #34   8. okt 2009 i det her forum er jeg dog helt enig med (Jonas) smiley i starten bed min hund rigtig mange ting i stykker. og blev i den forbindelse belært om at det var mangel på stimuli.. og sikke det hjalp med nogle lange gåture..

• #35   8. okt 2009 hvad med sådan en dejlig lille mops, den er så grim at den blir charmerende og nuser

• #36   8. okt 2009 Jonas - Derfor lever børn da også med et savn efter "deres" menneskemor og far - stimuli løser ikke følelsesmæssige savn fuldstændig, når der er så dybfølte savn til forældre, og i strid med naturens orden smiley

- Men JA et barn må vænne sig til placeringen i dagtimerne og selvfølgelig må en hund det samme - og det kan da lige passe at vi skal til at pylre mere om vores dyr end vores menneskebørn - deet giver absolut ingen mening!

• #37   8. okt 2009 læderdragt solgt. du blander total tingene sammen. det her handler på ingen måde om tilknytning eller tilhørsforhold, men ren og skær om at en hund der er alene rigtig mange timer om dagen keder sit liv væk, mange hunde finder så på noget og lave og det er sjælent noget "forældrene" syntes om. dog bliver en del hunde også bare dovne og ugidelige.
    og hvis man har så lidt tid til en hund er der ingen grund til at haven den.

• #38   8. okt 2009 Jonas - Torben J...som en på hundegalleriet udtrykker det
    "så er det jo kun alle de hjemmegående der kan have hunde"

Og det er da en gang bavl med jer - en hund der hverken bliver pint eller plaget og ellers har et ok hundeliv, tager ikke skade af at være alene i de dagtimer hvor mennesket går på arbejde!

- Kig rundt og se alle de familier med hunde i trivsel, de kan da vel ikke gå hjemme allesammen eller?

• #39   8. okt 2009 Kig evt. på hundegalleriet her er de ikke engang så emsige som jer smiley
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=351939

- Og hvor mange tror I egentlig har præcis det liv de fortjener? Såvel hunde/ dyr generelt/mennesker /børn ...men de finder alle ud af at tilvænne sig deres skæbne - om I vil

• #40   8. okt 2009 Læderdragt solgt

http://www.brightwhite.dk/denhvideschaefer/vaerd-ny.htm

Det må være en stor humørist der har skrevet dette, ellers så er den væste gang sludder jeg har læst længe..

tror sq vedkommende har drukket af natpotten

• #41   8. okt 2009 Er Helt enig med Læderdragt -solgt..

Hvorfor skal man ikke kunne have hund bare fordi man passer sit arbejde.

Desuden er en hund jo for nogen et kæledyr, for andre et "redskab" til arbejde/jagt - så derfor lever de også under andre præmisser.
    Men en hyggehund kan da fint have et godt liv hvor den kan sove og blive nusset.. Så skal man bare vælge en race der trives under de forhold.

Mens en jagt/arbejds hund skal leve/arbejde under de forhold som den trives bedst..

Vil umiddelbart anbefale en lille hund, da de ofte kræver mindre motion.. smiley

Mvh
    Michael

• #42   9. okt 2009 En stor vamset langhåret schæfer.
    Det er verdens bedste hund.

• #43   9. okt 2009 Det er ikke synd for en hund at være alene hjemme 9-10 om dagen.
    Forudsat de for nok stimulation, når man så er sammen med hunden.
    Hunde sover rask væk 15 timer i døjnet.
    Man skal bare huske at gåture ikke er stimulation nok. Hunden skal have lov, tid og mulighed for at bruge sine sanser. Specielt sin snude.
    Så man kan med fordel lære sig selv og hunden at gå spor. Uanset race.

Alle hunde har godt af at få stimuleret deres drifter. Specielt jagt og byttedriften, er noget som er meget stimulerende for hunden. At det desuden er en fornøjelse at se sin hund arbejde med disse drifter, er kun en dejlig sidegevindst.

Uanset hvad bør du sætte dig ind i hvad de forskellige racer kræver. Gå ind på DKKs hjemmeside eller søg på internettet på hunden. Læs hvad der står og respekter hvad der kræves af dig som ejer og ikke mindst fører af den type hund.
    Kan du ikke opfylde den races behov som du vælger, bliver hverken du eller hunden rigtig glade for hinanden.

• #45   9. okt 2009 Jeg har 2 hunde. De er alene 8-9 timer hver dag.
    Det er altså ikke sådan at, de er ved at skide i bukserne når jeg kommer hjem. De har lært at være alene hjemme og det betyder de ikke kan komme af med stort og småt. Så i den tid de er alene, rører de ikke vandskålen. Og fodring er tilpasset så de heller ikke skal skide i den tid.

Hvis jeg tager tidligt fri og kommer hjem til middag, er de helt skæve i hovedet, fordi de bliver vækket. Det er tydeligt at jeg kommer uventet og at de ligger og sover.

Der hvor problemet er, ved de racer som har meget stor behov for at flokken (familien) er ved dem hele tiden. Eller de hunde som på grund af mangelfuld oplæring lider af seperationsangst.
    Så det er op til den ansvarlige ejer at, købe den rigtige hund og komme godt fra start med den rigtige træning.
    Dette kunne passende ske ved at melde sig til hundetræning, som under alle omstændigheder er meget givende for både hund og ejer.

Mange tror fejlagtigt at , hunde som ødelægger alt når de alene, gør dette fordi de er ulykkelige over at være alene.
    Dette skyldes ofte manglende stimulering og motion. Eller at hunden bliver stresset over at skulle passe på alle de kvadratmeter.
    En 8 ugers hvalp, der bliver taget fra sin flok og pludselig er i nye omgivelser, med ny flok og nye regler, er underlagt en enorm omvæltning.
    når så den første uge i det nye hjem er gået, skal den pludselig til at være alene. Af misforstået venlighed lader ejeren alle døre i huset stå åbne. For den lille skal jo ikke føle sig indespærret.
    resultatet er at, det lille kræ bliver totalt stresset. Alle de kvadratmeter som den skal passe på. Skraldemænd og postbud der pusler udenfor. måske kan den se mennesker igennem vinduerne.
    Fordi den bliver stresset over dette pres, begynder den at være destruktiv.
    En hund der har fået såden en start på livet, vender sig aldrig til at være alene hjemme.
    Her kunne løsningen være et lille hundehus, eller et bur med et tæppe over. Så kan hunden trække sig tilbage i tryghed i sit eget lille hjem.

Beklager den lange smøre og at det måske lyder bedrevidende. Men jeg er igang med at uddane mig til hundetræner og vi har lige haft om dette.

• #47   9. okt 2009 Vi har to gd'er, men de er sjældent alene, da vi har tre hjemmeboende børn, deres størrelse taget i betragtning fylde de ikke meget i hverdagen, de vil gerne bare have nogen at sove med...

• #48   9. okt 2009 Kort og godt. En eller flere hunde skal ikke være alene hjemme så mange timer. Hvad med de aftener, hvor du skal ud? Så er de alene igen og i weekenderne er du hjemme der?

• #50   9. okt 2009 Hvis en hund ikke kan være alene i mere end 4 -5 timer ad gangen, må vi vel konkludere at alle hundeejere enten er arbejdsløse, pensionister eller kun ansat 15-20 timer om ugen, eller har hundepasser på i hverdagen??????
    - Måske også derfor vi ser det boom af "hundebørnehaver eller?

1. Hvad gør I så hvis I skal til fest med spisning og hele mollevitten? Går nogle af jer så hjem og lufter hunden midt i maden? Eller går I hjem kl. 22.00 selvom de andre fester videre til kl. 5.00 om morgnen?

2. Står I op om natten og lufter hunden, hvis I sover igennem 8 timer om natten? For så kan den vel heller ikke her holde sig?

Jeg synes mange af jer er en gang pladder humanister der nok gerne sætter jeres tænder i en god bøf eller flæskesteg - uden at måske tænke over HVORDAN det stykke kød har levet inden det nåede til jeres tænder!

- Hvis der er noget der er hån mod dyr, så er det de dyr der opfostres på barske måder i overfyldte stalde, for derefter at få en kugle for panden og anrettes på en tallerken med en dusk salat ved sin side.

Kom ind i kampen og se jer omkring, hvis hunde ikke havde evner til at kunne trives under de forhold der er i hjemmene, så ville vi ikke se alle de glade og veltilpasse hunde der immervæk findes overalt.

Rasmus P - Køb du dig roligt en hund og glem dommedagsprædiknerne der kommer til udtryk - hvis du bor i et hus - lav en dejlig hundegård med ly og læ til hunden, og et godt okseben, samt lidt legesager - så er det kongeforhold for en glad hund smiley

mike S - Jow du kan tro at jeg har hund, og endda en rigtig glad og fornøjelig lille fyr - han sover i sengen om natten hos vores datter og ligger i arm i sofaen, han må komme alle steder og elsker kørerturer og skoven som er hans faste legeplads smiley

- Om jeg har kuk i kysen? Ja det har du måske ret i, tænker jævnligt "ud af boksen" men den tager vi lige om 5 måneder, for der vil jeg gerne vise dig et produkt som jeg har fået patent på i alle 27 eu-lande - og som kommer til foråret - inde for dyreverdnen :-))

• #51   9. okt 2009 Læderdragt*SOLGT* Moren er tiger stribet og er af Leavitt bloodline. Faren er lysebrun og har næsten ingen hale.. Den er ikke kaperet men avlet sådan.. Så om alle hvalpene får hale eller ej, ved vi først når de er født..

• #52   9. okt 2009 René T - Det er lige i de farver som jeg kunne ønske mig, men hvordan er den i forhold til gåture m.m. for vi har jo en lille fransk der er kvik ude, men MEGET afslappet herhjemme - og de skulle jo gerne kunne mache hinanden i sind smiley

Må hellere lige forhøre mig hos gemalen først, vi har ellers masser af tid til en hund mere, har kun et stort barn tilbage i huset smiley

Må jeg evt. få lov at vende tilbage? Men den ville skulle være alene 5 timer, ugens første 5 dage, indtil manden er hjemme og spise om middagen smiley (Bare lige i tråd med denne tråds debat ;-))

mike S - Min sidste kommentar til dig var ment som, at det er inden for dyrevelfærd min idé udsprang - til foråret håber jeg da at du kan se at jeg ikke er ligeglad med dyr smiley Jeg er blot imod pysse-nysse forhold over for dyr, der er født til at være mere selvstændige smiley

Lige et eksempel: Hvordan tror du vi selv kom videre fra "hulemandsstadiet" hvis vi ikke tilvænnede os de krav der opstod? Og for at leve som hulemand kræves der i forvejen et fantastisk stærkt overlevelsesgen.
    Rundt i verden synes jeg der kan snakkes om noget er synd, men at snakke om en hund og 8-9 timers alenetid er "synd" er i mine øjne nok at skyde over målet - tror rigtig mange af os nok nærmere har en ældre eller svag der kunne trænge til den omsorg, mange udviser her, og lidt flere besøg - alle skulle gerne have et godt liv, men livet har omkostninger for os alle smiley

• #53   9. okt 2009 bevares selvfølgelig kan de da klare 8-9 timer, også uden at skulle pisse og skide. de fleste kan også klare meget længere. men man er sgu en tarvelig hundeejer hvis den er alene 11 timer hver dag.
    skal jeg i byen og damen også skal. så bliver hunden passet hos andre.
    i øvrigt rigtig enig med simon og hans kvadrat meter halløj.

• #54   9. okt 2009 mike S - Håber da, at hvis du har børn at de på samme måde blevet værnet om, og det er super fint hvis du har muligheden for at gøre andet end hvad mange andre menneske har - det kunne være spændende at høre hvordan dine hundes liv er?

Iøvrigt er vores nuværende hund ikke alene hjemme mere end omkring 5 timer, til daglig, men førhen da vi arbejde udenbys var daværende hund alene fra 7.00-16.00.

Jonas - Jeg vil give dig ret i at hvis det er 11 timer dag ud og dag ind - så er det nok ikke en hund man skal have smiley

• #56   9. okt 2009 .~~(((Miss)))~~~ ."De fleste i en familie kommer og går på forskellige tidspunkter" lige præcis - og når først børnene er blevet så store at de selv kan færdes på egen hånd, er de jo ofte hjemme over middag fra skolen.

• #58   10. okt 2009 .~~(((Miss)))~~~ . - Det er jeg så ikke enig i - for generelt skal man lade folk selv finde ud af hvad der skal ske i deres egen familie, både om de vil have børn eller hund, under de omstændigheder de lever med, man kan som i dette tilfælde give nogle velmenende råd, men at ville tage beslutningen for andre, er lidt at gå over stregen.

- Og HVEM har opskriften på, HVAD der er ansvarligt, .~~(((Miss)))~~~ . ?

• #59   10. okt 2009 det har jeg : )

• #60   10. okt 2009 Nåh for søren - troede lige at jeg var kommet ind i hundeforummet i Hundegalleriet.... hehe...

• #61   10. okt 2009 Jonas - Alletiders ;-D Godt at have selvtilliden i orden smiley

Jørgen B. G. (Vejle) G - He he..så løb du næsten hurtigere end du kunne nå at smide et indlæg ;-D

Kommentér på:
min første hund

Annonce