2.832 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

øv øv øv Der røg det kørekort....måske øv øv øv Der røg det kørekort....måske

Vi var 2 mand der kørte til Esbjerg igår til træf, for derefter at køre til Randers, til en fest i en mc klub vi kender og fik en enkelt øl. Der var så en af vores kammerater der fulgte med os hjem derfra, vi kørte mellem 120-130 mellem Randers og Viborg. På et tidspunkt på vej ud af en rundkørsel overhaler jeg 2 biler over en spæreflade, jeg regnede ikke med at spærefladen var så lang da det er ud af en rundkørsel de plejer ikke at være mere end ca 50 m men det var den her. Jeg køre forrest og de andre 2 følger med mig og gør det samme. Ca 5km senere holder der så en politibil og spære vejen for at fange os, der havde altså kørt en civil vogn efter os og filmet. Vi bliver målt til 121,1 i gennemsnit hvilket nok skal passe. han havde også en rigtig god film af at vi overhaler over en spæreflade. Da betjenten mener at vi havde kørt mere end 100m over spærefladen koster det en betinget frakendelse puls et klip for farten. De vil sende filmen ind til undersøgelse og få målt afstanden vi havde kørt på den forkerte side og vi vil så få besked om hvordan det står inden for de næste 3 uger. Er der overhovedet noget vi kan gøre? Kan man få filmen så man kan vise den til en advokat?

P.S pas på en sølvgrå peugeot 406 i randers/viborg

Mvh Dan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øv øv øv Der røg det kørekort....måske
  • #1   14. apr 2006 er du medlem af Touring ?? Deres advokat JAcob Farstrup er kanon dygtig i sager som disse.

• #2   14. apr 2006 Ja det er jeg. Jeg har lige læst hans indlæg

• #3   14. apr 2006 Hej Dan.

Det er sgu trist at høre og skide træls måde at blive snuppet på, men det er nu slet ikke sikker at det ender i retten da mange sager bliver afgjort uden at komme i retten.
    Sidste år blev jeg snuppet for at køre mere end de 60% på landevej og der kom bare et brev fra politiet hvor i jeg bare kunne skrive under og vedkende mig den dom de var kommet frem, 3 år´s betinget og en kontrollerende køreprøve eller vælge at gå i retten med det, jeg valgte at skrive under da jeg sikkert ville tabe i retten og der ved få en større udgift.

Held og lykker med sagen.

Jimmy K

Ps. Det tog dog mc betjenten ca. 8 km før han kunne få mig stoppet hahaha

• #4   14. apr 2006 sur røv.

• #5   14. apr 2006 Får man ikke kun et klip ved at overhale ved en spæreflade

• #6   14. apr 2006 Ja det er surt, men et eller andet sted, så kan man jo lære det, skal ikke gøre mig bedre end andre, men man kender jo reglerne, selv om de kan være nok så tossede.

GOOD LUCK

• #7   14. apr 2006 hvorfor kører I ikke bare stille og roligt? så slipper I for politiet og for at være til fare for andre og jer selv....

bare min mening

• #8   14. apr 2006 Jeg har også mødt den sølvfarvede Peugeot 406 på motorvejen ved Randers, det kostede 2.000,- kr.

Det er en stationcar, og ligner en almindelig morfarbil - bortset fra det fine videoanlæg i midterkonsollen.

• #9   14. apr 2006 Der er ikke så meget at gøre, når du overskrider spærreflader med over 100 m, så giver det en betinget frakendelse.

Det er dog ALTID gratis at gå i retten i den slags sager, da man bare kan vedkende sig bøden i retten, hvorfor der ikke er nogen udgifter.

• #10   14. apr 2006 Dan g: grænsen for om det er bøde/klip eller frakendelse for at køre på en spærreflade/optrukket linie, er 100m. Jeg har selv været ude for noget lignende, stod bare til at miste det ubetinget da der både var fart, hasarderet kørsel og så den der optrukket linie med. Jeg gik i retten med den (med en rigtig go advokat) og fik den ned til betinget, da betjenten ikke kunne bevise om det var over eller under 100m. over den linie. Han havde det også på film... Men det var altså også en dyr affære at gå hele vejen, kostede mig 5000 i sagsomkostninger! og bøden på 7000, og så tre års betinget.
    Min advokat fik ikke hele filmen, men billederne fra den..
    I din situation ville jeg nok bare tage den betinget dom. Som mange siger er det meget svært at vinde over politiet.. men snak med en advokat, han vil kunne sige om der er en lille chance..

• #11   14. apr 2006 der er altså ikke andet end at håbe på at deres opmåling er på vores side

• #12   14. apr 2006 jeg føler med dig Dan, jeg har lige været hele møllen igennem.. jeg hader de politi svin der varsgu så meget andet de kunne få tiden til at gå med..

• #13   14. apr 2006 træls.... det kan jo ske for alle..... håber at du slipper billigt dan... ps. så pas lige på en HVID FORD FOCUS i thy...... den har jeg snakket med...... men slap med skrækken.....

• #14   14. apr 2006 Hmm der er rigtig mange civilpansere efterhånden...

Sølv Ford Mondeo i Ringsted med VX-plader pas på!!

Og 2stk. hvide Ford Mondeo med VZ-plader i Roskilde.

Og nej jeg har ikke snakket med allesammen.. smiley

Eneste dejlige er at de skal køre med uniformer selvom bilen er civil.

Håber du slipper billigt!

• #15   14. apr 2006 øv øv øv dan... håber sgu ikke du mister den, men ligger man og leger på den sorte asfalt må man desværre selv tage skraldet, selvòm det er rigtig sjovt.

• #16   14. maj 2006 hvad vil du med en advokat?
    Du har overtrådt loven, det er på film, så hvad skal en advokat gøre?

Betal det det koster, og lad være med at overhale sådan et sted en anden gang

• #17   18. maj 2006 Hvad med bare at overholde de love der gælder, enhver ved jo at en spæreflade ikke må overskrides.......
    Tag dog konsekvensen af din forseelse, og så må vi håbe du har lært noget som de fleste andre er klar over.

• #18   11. jul 2006 Skal de egentlig stoppe en, hvis de filmer det?

Eller er det nok at de dukker op på ens bopæl og fremviser filmen ?

Kommentér på:
øv øv øv Der røg det kørekort....måske

Annonce