{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rens af kæde
  • #1   12. jun 2010 Renser altid min i lampeolie smiley Det virker super godt

• #3   12. jun 2010 Jeg bruger bare diesel-olie fra tankstationen? Ved ikke om det kan skade kæden på laaaaang sigt, men den bliver ihvertfald ren! Og så venter jeg til alt er fordampet og smører kæden godt op igen. Så er den så god som ny... Og med en literpris på 8kr er det lige til at holde ud smiley

• #4   12. jun 2010 Der skulle ikke være noget i vejen med at bruge Diesel til at rense med, bruger selv Lampeolie og det virker sq fint, så får fælgen også lige en tur med en klud og noget lampeolie, så kommer alt kæde snasket nemt af =)

• #8   12. jun 2010 sad og kiggede lidt på google, og de siger at diesel efterlader nogen rester på din kæde, hvorimod lampeolie bare fordamper.
    og man bruger sq ikke ret meget til at rense en kæde med, så holder mig til lampeolien, tror sådan en 1L flaske har holdt ½år her, så de håndøre overlever jeg nok at skulle give smiley

• #9   12. jun 2010 Jeg har aldrig renset min kæde må jeg indrømme - ved ikke om det blir gjort til service?
    Men den har da kørt knap 21.000 km indtil videre...
    Søger selvfølgelig for at den altid er smurt!

Hvor mange km kan en kæde holde?

• #10   12. jun 2010 Har du trykluft, så køb en af de dersens (ja dem!) forstøverflasker.

Fyld forstøveren op med petroleum.
    Sæt på centralstøtteben eller buk, så baghjulet er frit fra jorden.
    Blæs forsigtigt (dvs IKKE med fuld tryk på!) med forstøveren mod kæden.
    Drej hjulet langsomt rundt med hånden.
    Tør af med en klud eller blæs FORSIGTIGT! kæden ren med trykluft.
    VOILA! Et styks HELT ren kæde klar til at blive smurt smiley

Metoden sviner en hel del, men det går hurtigt og er yderst effektivt, hvis man har en meget beskidt/fedtet kæde.

Grunden til at man skal være meget forsigtig med hvor meget tryk man for på er at man risikerer at blæse det fedt man har bag O-ringene inden i kæderullerne væk og så holder kæden ikke længe.

• #11   12. jun 2010 Skal siges at det også virker effektivt på forreste kædehjul, og div. steder på motoren hvor det er svært at komme til.

Det bedste er dog at det går yderst hurtigt, sammenlignet med at sidde og fedte med en pensel... smiley

• #12   12. jun 2010 Jeg plejer at bruge lampeolie og en grydesvamp (ikke dem af metal).

• #13   12. jun 2010 Jesper J: Ja, men kommer du ind i alle hjørner og kanter med den?

• #14   12. jun 2010 Det gør man sikkert ikke, men man kan få den pæn og nydelig.

• #15   15. apr 2013 Tandbørsten er et godt værktøj til at rense kæden.
    Jeg er ogsås tor fan af lampeolie, men om det fordamper har været min bekymring. Jeg tror desværre ikke helt det gør - har I selv prøvet at fylde en olielampe på fliser eksempelvis? I spilder og pletten forsvinder ikke.... ved godt at det er noget andet på metal, især hvis det er blevet rent, meeeen.... alligevel.
    Hvad tænker I ?
    Hvad var det for noget med diesel og efterladenskaber? Det vil jeg gerne høre mere om....

Ja, gammel tråd, men aktuelt emne jo

• #16   15. apr 2013 gammel brugt tandbørste naturligvis smiley

• #17   15. apr 2013 Tvivler på det fordamper, eller self gør det det, men der går nok lige så langtid som med vand smiley
    Men det er ikke noget der bekymre mig, vasker den i lampeolie, tøre den af med en klud også kædesnask på, det er altså ikke finmekanik, så længe der er olie på lortet så skal det nok holde smiley

Kommentér på:
Rens af kæde

Annonce