Ny sikkerheds ting hver måned Ny sikkerheds ting hver måned
Så har jeg lovet mig selv at købe en ny sikkerhedsting for hver måned i sæsonen.
Jeg kan nemlig mærke at jeg måske køre lidt mere agressivt nogen gange,
i takt med at jeg har fået bedre føling med mcen.
Ved at købe en ting minder jeg så mig selv om hvilke konsekvenser det kan have at køre på to-hjul.
Denne måned blev det så til en af de smarte grønne sikkerhedsvest fra thansen, da de ikke koster en kæmpe formue mere.
Så nu skal jeg ud og se om jeg kan undgå nogle af de nerved ulykker jeg allerede har været ude for,
hvor modparten har været en bilist.
Så tænker du, hvad rager det her mig.
Tjo, dem der har været med i diskussionen omkring refleksveste og deres nytte,
har jeg lyst til at give min version på det at køre med og uden denne vest.
Hvordan folk reagere på den og om de viser mere hensyn (er mere afventende, etc etc), eller det helt modsatte.
Det var noget af det der var oppe og vende ved sidste off-topic om refleksveste.
Jeg har tænkt mig at køre som jeg plejer.
Vil i denne sammenhæng gerne byde til andres kommentare om deres erfaringer med og uden refleksvest og forslag til hvad jeg bør købe næste måned.
Det blev en hel roman....
Tak for jeres tid!
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 284
Jeg bliver nok den første, hvis jeg gør det.
Ønsker bare mere sikkerhed og synlighed.
Kan godt styre farten på min lille suki.
Men god ide, det bliver nok bare ikke på denne mc.
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 773
Da hjelmen koster en skærv mere end så meget andet, kan du spare den følgende måned ved at køre med langt lys om dagen, allerede fra nu :o)
jul 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 68
feb 2010
Spøj til side..
I mener altså at man bør klæde sig ud som en betjent og køre hvid BMW?
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
De er sgu ikke så glade for dette, de rigtige betjente
Mht fartbegrænser...du spurgte, jeg foreslog :)..en gang skal jo være den første
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.199
Jeg har købt denne jakke.
http://www.hideout-leather.co.uk/motorcycle-clothing-manufacturers/halvarssons-motorcycle-clothing/halvarssons-cyklop-outer-jacket
Den lugter lidt af gul vest, men den er synlig.
Hellere et godt grin, end en dårlig begravelse.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Jeg kører tit rundt i shorts og t-shirt, men der kører jeg tilgengæld også og cruiser, så skider jeg på hvad folk siger, om at jeg er hjernedød, so be it, jeg kører med æggeskal shorts og tshirt hvis jeg vil.
Mange kåbe-tosser vil sikkert mene det er vanvid, men de skal også huske på at en maskine som min er 10 sek om at nå 100, og at jeg aldrig kører ved de hastigheder, jeg kan nyde det uden at køre 200..
Så glem vesten og knæpuderne, de redder dig ikke fra at dø hvis du kører frontalt ind i en lastbil.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 85
feb 2010
Ved du hvor på fyn der er køretekniske kurser?
- Har nemlig ikke kunne finde nogle, vil nemlig rigtig gerne, det er slet ikke det. Det skal bare også være til at overleve på en SU og fritidsjob.
Jonas
Jeg synes du er vildt smart ;O)
Thomas
Du er faktisk lidt smartere end Jonas
Havde de blink på ?
Beklager de sidste to sakastiske kommentare, men kunne ikke lade vær.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 68 Svar: 450
sep 2009
sep 2009
apr 2008
feb 2010
Tror de fleste er bange for der er noget der går eller kører ind foran en,
så er det vel ligegyldigt om man sidder på en 2 eller 4 hjulet.
Mit indlæg skulle ikke lyde som om at jeg er vildt bange for at køre på 2 hjul.
Jeg synes det er fedt og har allerede kørt 7000 denne sæson.
Var mere ment som en test af forskellige ting der kan have påvirkning på om man kommer ned at ligge eller ej.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 68 Svar: 450
apr 2008
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 108
Det er da også en slags sikkerhed
feb 2010
For at være helt ærlig, føler jeg mig som en tumpe i den vest, og på min første tur kører folk allerede mere retarderet end de plejer.
Overvejer allerede at smide den ud, da den indtil videre bare har givet problemer.
For ikke at nævne de smarte kommentarer fra kollegianerne når man hopper på cyklen med den på.
Dette var dag 1.....
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Overvej vibra lys næste gang - det synes jeg er lengt bedre end en vest, som i øvrigt ikke er ringe:-)
feb 2010
Er vibra lys blevet godkendt i Danmark ?
Ved godt de har de 4 EU stempler, men det er jo ikke lig med at de er godkendt til brug på de danske veje.
Udover det, er det jo en smart opfindelse.
aug 2005
Som jeg ser det - så er det sagt - opfyleder det alle betingelser for at anvendes som KØRELYS om dagen. Det erstatter på ingen måde nær/fjernlys, men det er heller ikke egnet til mørkekørsel, så det giver sig selv.
Jeg er blevet standset af policen flere gange, kun to gange har de spurgt til det, den ene gang sagde den ene betjent: "Smart - skide god ide", den anden sage en betjent: "ah- Vibralys, det har jeg også på min egen"
Ellers er det ikke værre, end man blinker tre gange, så er der helt alm lys på cyklen:-)
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Jeg har det ikke, måske kommer det på! VEST ALDRIG!! Ideen er god, men jeg kørte med det i 2 uger HELT blottet for resultat!!
Prøv at få en kammerat til at tage den på, sæt dig på hug i vejsiden, og lad ham komme kørende imod dig, du ser IKKE vesten!!
MEN den kan ses bagfra!! dog er der ikke mange uheld, hvor vi på mc køres ned bagfra, da vi ikke overses ofte fra den vinkel!!!
Vibralys, evt. kørelys i dine foreste blinklys (billigt at lave selv) kan ikke sige om det er lovligt, men jeg gør det snart!! (sådan at når du blinker, slukker lyset i det blinklys du blinker imod, når det bagerste tænder (håber det var forståeligt)
MEN VIGTIGST, og det kan du IKKE købe!! bedste sikkerheds udstyr, er at køre som om ALLE andre er idioter, stol ikke på NOGEN, heller ikke dem du kender!!!
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
Du modsiger lidt dig selv her..
Først skriver du: min MC er 10 sek om at nå 100
Derefter: Jeg nyder momentet fremfor farten
10 sek fra 0-100 kan da vidst ikke kaldes for særlig meget moment
mar 2007
aug 2005
Ikke alle der ryger får lungekræft!!
Hvad har det her til fælles???
Jo - påkørsler og lungekræft opgøres statistisk, dvs at fele uden vest overses, end hvis man tager det samme antal og lader kør med vest!!!
Flere rygere udvikler lungekræft over en periode, end ikke ryger over samme periode, men ikke alle rygere får kræft.
APPEL: Kan vi da ikke slippe for alle de enkeltobservationer anvendt som bevisargumentation, når vi diskuterer sager af statistisk natur??
De er INTET værd:-)
mar 2007
Indtil jeg kan se en undersøgelse der beviser det modsatte, kan jeg kun bruger personlige betragtninger, og iflg dem, så er der ingen forskel når JEG kører med og uden vest. MEN jeg ligger jo også lidt foroverbøjet!!
HVIS der er statistisk belæg, hvordan er det så optalt? er det cruisere, det har mere gavn hos eller alle over en kam??
Ny sikkerheds ting hver måned