{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

R1 prøvetur... {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg har her på det sidste gået og kigget lidt på en R1´er 08 model, da de jo lige nu står til en fed pris. Mit spørgsmål er så hvor langt op i gearne skal jeg før at jeg kan begynde at trykke lidt til den??
Jeg synes altid at når man ser nogle videor af den, så vil den jo næsten hellere kører på et hjul ind på to...
og jeg vil nok skide en gris eller 2 hvis jeg lige pludselig ser skyer i stedet for asfaldt med 150 km/t ... smiley

Jeg håber at der er nogle erfane racer hoveder der kan give mig nogle "hints" inden at jeg skal ud på en prøvetur...

/Kasper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1 prøvetur...
  • #1   9. maj 2010 Hvis du ikke vil på hjul med 150kmt hvorfor så ikke nøjes med en 600 der svinger bedre?

Du kan sagtens fyre den af i 3 gear uden at vælte bagover.

• #2   9. maj 2010 Jeg har også været ude på R6´ern men det er altså R1´ern jeg har forelsket mig i...

og 3. gear var også det jeg havde regnet med, ville bare lige være sikker... smiley

• #4   9. maj 2010 Det er altså ikke en rumraket, der stiger til himmels med et tryk på en knap!
    Hvis du er så nervøs for at prøve sådan en cykel, og tror den gør sådan, bør du nok overveje om det ikke er fortidligt for dik med en så stor racer...

• #5   9. maj 2010 Enig med Torben.
    Kan være at man skal overveje om det bare er pga. det er 1000ccog blær-effekten man vil ha den, eller om det er fordi man egentlig kan li at køre på svinet.

• #6   9. maj 2010 hvad med bare at tage det med ro og få lidt føling med cyklen inden du skyder til den. hvis cyklen er noget for dig burde du ku mærke den slags og føle dig tilpas på den. og hvis det var min cykel der skulle prøve køres og den fik så mange pryl at den røg på baghjul under en prøvetur ville jeg da brænde helt af

• #7   9. maj 2010 Virkelig en dejlig cykel! Jeg har til dato ikke prøvet noget der kører bedre end den smiley igen det er smag og behag, jeg synes på alle måder det er en eminent cykel. Mht. at skyde den af, så lær den at kende først. Du kan sagtens sætte den i 3. og blæse til den. Men hvis det er en prøvetur, så nøjes med at mærke efter om det er noget for dig. Tro mig, den er hurtig nok, hvis det er det du søger smiley

Ps. skal nok snart oprette den...

• #8   9. maj 2010 Jeg forstår ikke problematikken??

Du spørger hvornår du kan give en r1 gas? Du kører da bare på den. Får lidt føling med maskinen. Så giver du da bare gas som du har lyst. Hvis den går på baghjul lukker du da bare lidt igen.

Hvis den kan gøre dig så nervøs i tankerne allerede inden du har prøvet den tror jeg ikke det er den rigtige cykel...

• #9   9. maj 2010 What??! Du kommer fra en sv1000? Så er en r1 alså heller ikke mere grum. Ja den trækker hårdt når den peaker, men det er jo ikke en virago 535 du kommer fra smiley

• #10   9. maj 2010 Grunden til at jeg spurgte var netop at den peaker på en hel anden måde ind min SV´er gør nu...
    Jeg har kørt meget få R modeller så derfor synes jeg at det er svært, at lurer hvor meget der sker når den rammer de 10.000 rpm...
    Men tak for svarene, jeg tror at jeg vil tage en tur på den i løbet af ugen og så må vi se om det er en cykel for mig...

Kommentér på:
R1 prøvetur...

Annonce