{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.861 visninger | Oprettet:

Kan en bike være FOR kraftig/hurtig ? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes jeg mere og mere ser, at folk sælger deres (ofte ret voldsomme) bike for at købe en lidt mindre motormæssigt.

Er det en trend, eller forsøger folk herved at undgå at miste pappet ?
I min verden er det jo "vilje".....man kan jo miste pappet på selv en Lifan....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en bike være FOR kraftig/hurtig ?
  • #1   5. maj 2010 Der kan også være andre tanker bag salget, feks dyre lån og forsikringer.



  • #2   5. maj 2010 Nogen finder ud af at det er sjovere at have en cykel man kan udnytte 95% istedet for 50% ;o)

  • #3   5. maj 2010 Kort svar: NEJ!!!!!

    længere svar: Jeg ser det mere som et symptom på de måske forsøger at frigøre lidt kapital eller lignende. Der er jo mange der har/er ramt af arbejdsløshed og stramme udlånspolitikker osv smiley


  • #4   5. maj 2010 3 på stribe hehe

  • #5   5. maj 2010 Jeg har altid haft store maskiner, idag har jeg en hayabusa med 175 hk, jeg har altid kunne køre ordentligt, og næsten efter loven
    MEN
    Jeg havde en Suzuki TL 1000 S som jeg solgte efter jeg havde haft den i et halvt år.
    Jeg følte slet ikke at jeg kørte på den, den kørte med mig, og det var race, fyldte vejbanerne op, og kørte på baghjul. den skulle bare have gas hele tiden.
    Var så ude på en racertur, hvor den igen fik gas, jeg kørte vildt, og der var så en der kørte galt på turen pga for meget fart, afbrød turen, og købte 5 dage efter min yamaha gts, KUN for at overleve sæsonen.
    DEN kunne jeg ikke styre, så jo man kan finde en for voldsom.
    T


  • #6   5. maj 2010 Gode forklaringer...
    Overvejer selv at steppe op til 1000cc, men ser så på min egen bike, og jeg kan slet ikke udnytte den heller...er sjældent over 10.000 rpm (hvor den reelt først lever).

    Og det med TL1000....den historie læste jeg så sent som for 5 min siden på Markedet..
    Dog siger nogen, at de skifter opad for at få bundtrækket med.
    Men kan godt følge Thomas lidt..
    Og ja det er hårde tider...men det sidste jeg sælger..er sgu min bike...(banken ejer den gudskelov ikke hehe)


  • #7   5. maj 2010 Det kan også være fejlkøb, hvis man finder ud af at man ikke lige er til de hurtige, men hellere vil køre hyggeture, i et tempo der gør at man kan se naturen.

  • #8   5. maj 2010 Does not compute!!!!!!!!

  • #9   5. maj 2010 Pind> Det er så mere min stil også, meeen....er ikke til chopper og cruiser bølgen dog...kan godt lide sving...

    Dyggi> Alt foregår i 200+ eller ? hæhæ


  • #10   5. maj 2010 Det er meget svært at udnytte en moderne 1000cc på danske småveje, men hvis man skal bruge den til transport er det en helt anden sag, og jeg har da sommetider problemer med manglende frihøjde pga potterne på min SV så jeg kan da godt holde på, men jeg kunne da også godt tænke mig en moderne nøgen 600cc som xtra cykel bare for at kunne tæve den konstant

  • #11   5. maj 2010 hvis man kan styre gassen er 1000 bedst - både til hverdag og fest.

    folk der mener noget andet kan enten ikke finde ud af at køre dem eller har ondt i røven.


  • #12   5. maj 2010 Eftersom jeg kører bike hele året rundt, er jeg tilfreds med en tam motorcykel som min Jawa. Tror ikke jeg ville kunne manøvrere en vild satan af en bike om vinteren.
    På et tidspunkt hvor jeg kom kørende med 80 km/t var der pludselig sne/is midt på vejen hvor jeg kørte. Jeg sparkede så til jorden, så jeg ikke væltede, men havde motorcyklen været større, var det uden tvivl et styrt.
    Men kunne godt ønske mig en Suzuki GS500 fremfor min Jawa. Selvom den er større og har flere heste, så vil jeg ha nemmere ved at overholde fartgrænserne tror jeg, for Jawa'en er sådan en man bare har lyst til at prygle dagen lang, men en GS, tror jeg derimod godt jeg kan snakke normalt til smiley


  • #13   5. maj 2010 - momentet i en 1-liters RR-model er noget man meget let bliver forfalden til. Og størrelsen er fjong, hvis man er lidt lang. Jeg tror "skiftet" handler om trends mere end noget andet...

  • #14   5. maj 2010 Okay hvis du har den holdning må du jo stille op, der er mange steder en 600cc er hurtigere

  • #15   5. maj 2010 Glenn> har været på ture, hvor fx en Blackbird var med....den var VÆK i svingene...men gik det ligeud...så...SÅ jeg bare en streg der røg forbi....

  • #16   5. maj 2010 Ja lige netop, hvem gider at kører ligeud

  • #17   5. maj 2010 Tja, de 1000 jeg har prøvet har været for voldsomme til svingture osv imo.
    Kan godt savne min 400 engang imellem, for den tævede man bare løs på og så kørte man måske 180, med min 636 skal der ikke slås meget til den før den løber det samme..


  • #18   5. maj 2010
    hvis man ikke er alt for lang kan hondas 1000 fra 08 og frem med bst hjul ta alt 600 uden problem endda - også har den vel nok en af de bedste styrdæmper overhovedet


  • #19   5. maj 2010 Svaret må jo være ja!

    Det ses tydelig af antallet af eneulykker!!!!


  • #20   5. maj 2010 ØHH, Michael R : det kan den også sagtens med standart hjul

  • #21   5. maj 2010 Mange vil formentlig kunne køre hurtigere på en 600 sportsmaskine end på en tilsvarende 1000. Men har man først prøvet kick'et fra en 1000 kubik med måske 150 heste på baghjulet, så er det altså vanedannende. Der burde faktisk advares i mod det smiley

  • #22   5. maj 2010 Bliver der også...i alle de klip og frataget kørekort hehe

  • #23   5. maj 2010 der findes Ingen erstatning for kubik.
    Og nej... en mc kan vel næppe blive for kraftig, - men kan du udnytte det... jeg kan ihvertfald have omend meget svært ved det. Min egen er bygget om til race... netop pga de mange kræfter ikke kan bruges til andet fornuftigt end en lang hård acc.
    Kan sagtens følge folk der ikke skal have en litter maskine til gaden... den indbyder til for meget ballade.


  • #24   5. maj 2010 med bst mont. bliver den bare endnu bedre til svigt , jeg siger ikke at den ikke kan uden.... det kræver bare en del mere af køreren.

    det største plus fra 600 til 1000 er helt klart man slipper fra alt det gearskift og selv i hverdags trafik et langt bedre flow


  • #25   5. maj 2010 NEJ !!!!!!!! NÆSTE SPØRGSMÅL......

  • #26   5. maj 2010 ifølge dmc faldt antallet af ulykker pr. 1000 mcér fra 5,88 i 1988 til 2,5 i 2008 , forudsat at man regner med at de kørte antal km pr. mc er de samme nu som dengang.. og mcér har vel gennemsnitlig fået flere hk siden dengang.. så ville svare nej på baggrund af statisitk.

  • #27   5. maj 2010 Enig.
    Er så træt af at få at vide, at MCs er døds maskiner, at man har en MC kun for at føle sig ung, osv osv osv...

    og nu vi er ved det..er træt af at få at vide at min MC er en scooter fordi den er på 600cc...hehehe


  • #28   5. maj 2010 Benny I: Men mellem 1988 og 2008 blev det lille MC kort til maks 34hk også indført...

    Som 20 årig købte jeg en RC36. De 105hk var for kraftige til min fornuft og (manglende) selvbeherskelse, så den blev netop solgt til fordel for en mindre MC jeg kunne dumme mig lidt på.
    Så jo, en MC kan sagtens være for kraftig til dens fører.


  • #29   5. maj 2010 En bird er ikke en racer men jeg er sku aldrig blevet hægtet af i sving..
    hvis jeg sku ha en mindre mc til sving ville det blive en ny gixer 750r eller en blade 05-07... .tror at den der trader ned i ccm måske gør det på grund af økonomi


  • #30   5. maj 2010 Har lige skiftet fra cbr 600 til 1000, det giver et kæmpe smil hver gang giver den lidt at leve af. Snakker ikke 200km/t bare rent bundtræk. Og så føles det som om forhjulet er fyldt med helium smiley

  • #31   5. maj 2010 jesper virum: men 34hk reglen gælder kun for 18-21 årige, de udgør trods alt ik det store flertal.. mon ik forsikringspræmien for dem unde ca. 30år, så er en endnu størrer faktor ? men nå her er kun hvad jeg har læst nederst på denne side..: )

    (link fjernet)



  • #32   5. maj 2010 Jeg købte min Yamaha R1'er pga. Stor diller effekten. det var bare lige en anelse sejere at sige man har 1000'eren istedet for en R6'er f.eks. D

    og er det lidt trist på R1'eren, fordi inde i byen kan man ikke så nemt lige fyre til den og lege lidt blærerøv med lyden, fordi 1. gear er pænt over 100km/t. det er knap så forsvarligt i byen smiley
    mine gamle cykler nødt jeg at køre op igennem gearene, hvor de fik lov at strække lidt ben. men det røde felt i 1. gear er som sagt nok til alt maksimal fart grænse ( de lovlige af dem ;D ) her i danmark. på den anden side er det rart man ikke skal pine den for at komme frem.

    dog syntes jeg den kører som en drøm, og det er skønt ALDRIG at skulle skifte et gear ned hvis man lige skal overhale eller noget, den er så langt fra presset ved normalt kørsel. komforten er udemærket, dog syntes jeg ikke om at køre 2 på den, der findes nok MANGE andre cykler der er bedre til det.

    men alt i alt er det da en rigtig lækker cykel. og jeg vidste godt den ikke skulle køre med 2, eller til syd frankrig osv osv osv. så ingen skuffelse.

    Jeg sælger min pga. økonomi, og lidt pga. jeg ikke helt kan lade være at fyre lidt til den ( "den er for vild" ) eller hvad der blev nævnt. både min mor, og min arbejdsgiver er meget bekymrede, hehe.


  • #33   5. maj 2010 og jeg skal lige tilføje og sige at jeg nok får røv af diverse 600 kubik'ere, da jeg har MEGET respekt for min R1'er. men den er også meget ny for mig, og det kommer vel stille og roligt hen ad vejen smiley

  • #34   5. maj 2010 Jeg syntes at jeg kan huske et par fornuftige ord fra en herre her inde om at koere paa mc.
    At koere paa mc er er kombination af cyklen, svingene, accelrationen og viden om at man er konge paa vejen.. Hvilket er ret gode/sande ord.
    Hvilket ikke er ensbetydende med at naalen konstant skal staa kl 13 eller derover.
    At koere paa mc er = THE FEELING OF FREEDOM uanset om man koerer MZ250 eller TL1000.
    TAKE CARE OUT THERE


  • #36   5. maj 2010 Benny:

    Hvis du griber fat i det materiale, der findes hos dst og rfsf, vil du kunne se, at lige præcis de helt unge reverenter talt FORSVANDT fra dødsstatistikkerne, da det lille kørekort blev indført.
    Vi har haft et par helt unge i fjor og i år, men det er de eneste i en meget lang årrække.

    Jeg tror Jesper har fat i noget meget væsentligt - når man bliver lidt ældre - måske får lidt mere, der vækker ens egen ansvarlighed - f.eks. kone/børn, så blegner troen på, at man kan gå på vandet. En 27 årig begynder kan realistisk tænkes at håndtere en litermaskine med tålmod og omtanke, mens dette med sikkerhed er noget mindre realistisk for en 19 årig.

    Been there - done that!!!


  • #37   5. maj 2010 Det kan også være fordi man bare skal prøve at ha' drømmecyklen. Sådan var det for mig, og den var da rigtig fed, men jeg dannede så meningen om, at det er sjovere med en mindre cykel hvor man kan give den fuldt håndtag og udnytte maskinens potentiale fuldt ud uden at bringe sig selv og sine omgivelser i livsfare.

  • #39   6. maj 2010 Jeg er ganske ligeglad med fed lyd, sjove sving og om motorcyklen kan køre 150km/t i første gear. Motorcykelisme handler for mig om hygge og gode oplevelser på maskinen. Der er intet kedeligt i de lige strækninger, de handler om temperament :o)

    Der findes ikke meget der er mere subjektivt end motorcykelisme, alle har en smag - og sandhederne er mange


  • #40   6. maj 2010 Til overskriften ja, alt over 100 hk er efter min mening rent pral. Der er vel ca. 3 mennesker i Danmark der kan udnytte en moderne sportscykel fuldt ud uden at risikere sin egen og andres liv og førlighed.

  • #41   6. maj 2010 Peter K.. Jeg gik fra en 600 til en 750..

    Jeg er nu glad for at den har det moment den har.. men tjo.. 100 hk.. og 25 mere i moment.. det tror jeg nok jeg lige kunne bruge.. smiley


Kommentér på:
Kan en bike være FOR kraftig/hurtig ?

Annonce