{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Irriterende :) {{forumTopicSubject}}

Hej MCere

Jeg er igang med at tage MC kørekort og har forelsket mig i en Suzuki SV1000 NK7 V2 124hk..

I mandages fortalte jeg så min far om mine planer med hvilken cykel jeg ville købe osv... Nu har han idag snakket med en af sine kollegaer som skulle have meget forstand på mcere. Han mente at det var fuldstændig sindsygt at starte op på sådan en maskine og at jeg ville slå mig selv ihjel lyn hurtigt...

Jeg er 28 år, har børn og kæreste. syntes selv jeg er en fornuftig "ung" mand. og det er egentlig ikke de 125 heste jeg er faldet for, det er udseende og lyden af en V2 med et par nye potter der tænder mig.

Så jeg har altså ikke behov for at drøne 250 km/t, jeg vil bare ligge og kører lidt bykørsel og en masse ture med vennerne...

Vil i mene min fars kollega har ret? eller er det ikke bare et spørgsmål om respekt for motorcyklen og fornuft så burde man nok kunne kører fornuftigt og ansvarsfuldt på sådan en SV1000er? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Irriterende :)
  • #1   4. maj 2010 køb hvad du vil der personen på cyklen der bestemmer hvordan den skal kørers og hvis du ansvarsful er det intet problem.. Jeg startede selv på GSXR 750 så og jeg var 23 såååå

  • #2   4. maj 2010 Så tag en sv650'er, de ligner jo hinanden pænt meget.
    Bare knap så "vild".


  • #3   4. maj 2010 Quote fra min fars kollega: "Den er fuldstændig sindsyg og den kan krænke dækne rundt og man kan slet ikke styrer gashåndtaget på den fordi den er så vild"

  • #4   4. maj 2010 Min kammerat købte en sv1000 som første mc, og har ikke haft problemer. Jeg har prøvet den, og synes ikke den er så vild i forhold til min egen.. Køb du bare den sv 1000

  • #5   4. maj 2010 ja jeg sys nu ikke det lyder så slemt.. jeg er selv startet med 125 hypper. det kommer selvfølgelig an på temperament. men du lyder da som en rolig fætter:-)


    jeg sys det lyder som en plan


  • #6   4. maj 2010 Jonas.

    Køb Den SV.
    Begræns den til 80-90hk?
    Kør sådan et par måneder indtil du har fornemmelsen i håndleder
    Derefter pil begræsningen ud.



  • #7   4. maj 2010 Du skal sq da købe det du vil ha , det bliver aldrig sjovt at køre hvis du hele tiden tænker på at det var SVinet du hellere ville ha...... Man kan altså også dø af at stå op om morgenen OG på en lille mc. Det pjat med om den er for stor eller ej , glem det . Nej køb du nu den cykel du har forelsket dig i og tag den med ro , evt nogle kørekurser / svingkurser det kan aldrig skade. Brug hovedet..... Held og lykke med sv´eren.

  • #8   4. maj 2010 Det kommer an på med hvilke øjne man ser det. Hvis nu din fars kammerat er af ældre dato (ikke noget ondt mod gamle folk), men så har han måske et andet syn til hvad hidsig er end f.eks. mig. som synes at sådan en som min endda er lidt for sløv.
    Hvad jeg prøver at fortælle er, start du bare på sådan en SV 1000, så skal du ikke ud i næste år og bytte en SV 650er ud med den mc som du egentlig ville havde haft fra starten af.
    Hvis du er meget i tvivl kan du jo bare prøvekøre begge... og SÅ ta´ 1000eren smiley


  • #9   4. maj 2010 tjaaaaa helt forkert er det jo ikke hvad han siger ,men heller ikke helt rigtigt , de fleste der kører mc kan jo godt lide at gi lidt gas , og responsen er mere voldsom på en 1000ccm end på fx 650ccm . men der er jo mange der er startet på en hurtig mc uden problemer , desvære er der også nogen der fik problemer og ´de fleste af dem kan ikke skrive det. da de ikke er her mere ! men valget er jo dit .

  • #10   4. maj 2010 Hehe kan godt lide at din fars kollega har sagt at man med sikkerhed slår sig ihjel på sådan en, hvorefter du spørger om det er sandt! Øh, nej smiley du kan også slå dig selv ihjel på cykel, så køb du bare

  • #11   4. maj 2010 Køb den nu bare , det er jo dig der bestemmer ikk ??

    Og den er sq ikke mere vild end en pakke marie kiks faktisk lidt bovlam , mener det er hele 10,3 den bruger fra 0-200


  • #12   4. maj 2010 michael B> ja jo, forstår hvad du mener og der er da helt sikkert også en "dødsstatestik" på MCere. Men som jeg selv skriver så er det ikke fart og ballade jeg tænder på, men mere udseende og lyden smiley

    så jeg har ikke behov for at ligge og kører 150 på landevejen osv som mange af de dødsofre desværre har valgt at gøre.


  • #13   4. maj 2010 Køb for pokker og kør fornuftigt


  • #15   4. maj 2010 nu er den jo altså ikke specielt vild.... jeg ku forstå det hvis det var en rigtig racer...

  • #16   4. maj 2010 ville købe den maskine jeg vil have,så køb du bare en sv 1000, hvis man ikke kan finde ud af farten, så kan man sku da altid drosle den endtil man lære den at kende.

  • #17   4. maj 2010 Køb den, hvor gammel er det lige du er, sådan en SV er altså ret så kultiveret, skulle jeg lige hilse og sige ;-)))

  • #18   4. maj 2010 ALLE cykler kan slå dig ihjel!!!
    (måske bortset fra nogle få kina cykler *****)

    Selv en gsx-f kan komme op på 200plus så det er ikke der problemet er!!
    Faktisk er den du har kig på, en af den mere civilicerede litermaskiner. Den kan være utrolig sjov, og utrolig letkørt (kun kort erfaring på den).
    Syntes faktisk det er en af de nemmeste maskiner jeg har prøvet, når det kommer til gasrespons!!

    Måden du skriver, får mig til at skrive at jeg ikke kan se et problem i det!!
    MEN vær forberedt, du kommer MEGET hurtigt forbi de hastigheder du vil køre smiley


  • #19   4. maj 2010 Rene B> Hvad mener du med gyngehest og at det gør den farlig? smiley

  • #20   4. maj 2010 Rene mener at den er lavet af tyggegummi og han har næsten ret :o)

    men den kan opdateres med andet affjedring


  • #21   4. maj 2010 Rene hahaha smiley
    den er lidt for sofa i affjedringen i forhold til en racer det er hvad han mener Jonas smiley pyt enhver sin smag

    som begynder er SV 1000 rigeligt fin , bare man passer lidt på


  • #22   4. maj 2010 Jonas : var det sidste 2 hjulede motordrevne du kørte på en knallert som 16 årig eller ?

  • #23   4. maj 2010 Michael B> Jeg har kørt knallert45 i 3 år nu og ja ellers knallert i mine ungdomsdage smiley

  • #24   4. maj 2010 jeg synes du skal købe den sv 1000 ,drosle den til 90 hk som foreslået ,tilmelde dig trin 1 og 2 i kørekursus ved fdm ,købe noget ordentligt tøj - hjelm og bruge din hjerne ! så tror jeg nok det skal gå smiley held og lykke med det .
    ps din far er bare et bevis på at vi aldrig stopper med at bekymre os om vores børn.


  • #25   4. maj 2010 Men Rene kan vi ikke være enige om at du er en af dem der går til stålet , når du kører ? smiley
    jeg tror ikke det bliver ikke problem for Jonas de første par år .


  • #26   4. maj 2010 Tak for alle jeres svar og holdninger smiley

  • #27   4. maj 2010 Bare køb den Jonas den kører pisse godt til husbehov , det er jo ikke alle der kører psyko kørsel som Rene :=))

  • #28   4. maj 2010 Bare du tænker dig godt om, så er der ikke noget galt med den - men tænk dig om.

    Faktisk er V2 en meget bedre cykel til en begynder end en R4 i hvert fald i den størrelse. Der er en masse dynamik ved beherskede omdrejninger, så du kan "vokse" i dit eget tempo. De firbenede har det med ikke at have noget som helst dynamik før de er oppe i et vist omdrejningstal, og så tager Fanden ved dem.

    Hvis du evet vil drosle, så er der bare endnu mere, der taler for en V2


  • #29   4. maj 2010 Er nu tilhænger af, at man lærer at kravle før man kan gå.
    Se på en SV650s, den ligner da ganske godt.


  • #30   4. maj 2010 find en rigtig begynder cykel, hvad det så end er smiley

    enig gule sukier pfffffffffføiiii


  • #31   4. maj 2010 Der er flere grunde til at du skal finde en hel anden model, 1: Den er meget svær at komme af med igen uden at forærer den væk, 2: start småt så du slipper for at koncentrerer dig om powerslides og andre unoder og bare kan lærer at kører sving, 3: En SV 1000 er en gyngehest og et hakkebræt som standard så der skal stoppes en hel del penge i den for at få den til at kører som en moderne mc, 4: En 4 cyll er meget nemmere at sætte igang på, 5: Hvis du giver noget gas kommer den til at koste meget gummi, 6: I mange tilfælde vælger man den forkerte cykel første gang ( ligesom med kvinder, man skal ha nogle rigtig lange prøveturer på mange forskellige )

  • #32   4. maj 2010 jeg er selv 28 år og har snart 2 børn.... jeg har også bestemt mig for en sv 1000 så jeg ser ikke noget problem ......har haft mc kort i ca 1 år nu og har prøvet en masse... og syntes ikke en feks. en zx6r 2010 med alle de omdr. passet mig( er mere til træk i bunden.......)

    allan


  • #33   4. maj 2010 Jonas E
    Skrevet: 04-05-2010 18:53:48

    Quote fra min fars kollega: "Den er fuldstændig sindsyg og den kan krænke dækne rundt og man kan slet ikke styrer gashåndtaget på den fordi den er så vild"

    He så har han ikke prøvet min Busa, som på forunderlig vis også er min første kværn, dvs de 50% af den, resten ejer kæresten som der også skal være plads til og så du´r en racer sgu ikke.
    Skulle jeg købe til mig selv alene, stod der en Triumph Daytona 675 i karporten.


  • #34   4. maj 2010 Kan ikke se det store i at starte på en SV1000, ja den er da hurtig, men den indbyder nok ikke så meget til race som gsxr1000 gør.

    http://i517.photobucket.com/albums/u333/4BANG3R/motivatorthrottlehn0.jpg <- den viser vidst ret godt at det er køren der er fejlen og ikke cyklen =)


  • #35   4. maj 2010 hvis du er forelsket i den, så køb! hvis du vælger en anden vil du fortryde at du ikke købte den du gerne vil have.. den køre fint, og du kan altid opgradere/fin justere senere hvis det er det du vil, men det kan sagtens også være du bare bliver mega glad for den som den er. smiley

Kommentér på:
Irriterende :)

Annonce