{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt go info om hjelme
  • #1   22. apr 2010 vælg kun flip-up hvis det er nødvendig pga brille-brug eller andet..

• #2   22. apr 2010 ja det var osse min første tanke, og da det ikke er et problem bliver det nok en fullface igen...... men puhaaa der er godt nok mange at vælge imellem, og mange priser..... det er squ næsten ligesom mobiltelefon-marked.... total uoverskueligt

• #3   22. apr 2010 synes enlig ikke det er uoverskuligt. En "dyr" hjelm 2500+ og i fiber. Med dobbel d-rem - lukket hjelm.
    så er man sikker på at man har en god hjelm. så man man snakke mærke osv. Men billige plast hjelme med klikre er IKKE ok.

• #4   22. apr 2010 som fenris skriver..

fullface.. fiber.. dobbelt d lås.. så er det bare at vælge den der passer bedst.. jeg passer shoei men kan ikke passe arai eksempelvis.. pasform er MEGET vigtigere end udseende.. dog er det ikke dumt med lidt klare farver på hjelmen, da det kan gøre det nemmere at blive set hvis man har mørk tøj og mørk mc..

• #5   22. apr 2010 1000 tak for info... så er det jo bare ud i butikkerne...

vi ses på landevejen

• #6   22. apr 2010 Ja bare ud og prøv.. ja håber da snart at jeg bliver klar til at mødes på vejen.. smiley

• #7   22. apr 2010 hvis du kommer forbi kolding.. så kig ind til minimotor.. ved de har noget tilbud på shoei hjelme.. tror da de har nogle stykker tilbage endnu.. de har vidst også enkelte nolan og xlite på tilbud..

• #8   22. apr 2010 det vil jeg gøre... tak

• #9   22. apr 2010 Omvendt Morten P:

Vælg, hvad der passer først - så full-face, flip og/eller fiber bag efter.

Det er aldeles ligegyldig, hvad du har på, hvis det ikke sidder fast!

• #10   22. apr 2010 hmm.. nej knud.. JEG ville aldrig vælge en flip-up da der ved tommelfinger regel ca er 25% mere støj i en flip-up end i en tilsvarende full-face.. og da udvalget er størst i full-face vil jeg også mene at hvis du ikke kan finde en der sidder ordentligt i full-face så er dit kranie deform..

ej heller ville jeg vælge alle mulige andre former for hjelme uden kæbe-beskytter.. har set en fullface efter et styrt med 30 km/t med en bette kuretur på maven.. GODT DET IKKE VAR HAGEN!!

Og når man snakker plastik eller fiber vil jeg også mene at med det udvalg der er i fiberhjelme.. kan du ikke finde en fiberhjelm der passer dig er dit hoved deform!

derfor kan man rolig sige fiber og fullface er et krav.. alle hjelme som er bare af lidt kvalitet har dobbelt d lås.. så dette kan man også roligt sige er et krav.. igen er udvalget så stort i hjelme med dobbelt d at det er samme vilkår som for de andre kriterier..

Men JA hjelmen skal sidde ordenligt.. dette er et MUST!!

• #11   22. apr 2010 Der er også relativt få hjelme som rent faktisk er godkendt som full-face som er med flip-up.

Langt de fleste er godkendte som pilothjelme, hvilket vil sige at kæbedelen IKKE er godkendt.... Og jeg skulle dæleme ikke risikere at mit kæbeparti ikke blev siddende på ved et evt. styrt.......

• #12   22. apr 2010 Hvad er dobbelt d lås?.. altså kan regne ud at det er den lås der spænder hjelmen fast på hovedet.. men hvad er specielt ved den? hvordan ser den ud? smiley

• #13   22. apr 2010 "Og husk lige på, at hvide eller chromfarvede hjelme afviser varmende solstråler MEGET bedre end fx matsort. Det mærkes i den grad, når du kører langsomt eller står stille i trafikkøer på glohede sommerdage!"

Øhm, min hjelm er mat sort og sidste år syntes jeg vi havde en pænt varm sommer... alligevel har jeg da ALDRIG oplevet at hjelmen blev varm? Sikke noget vrøvl!

Kommentér på:
Lidt go info om hjelme

Annonce