{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Strøtanke om z750 ctr. GSR600 {{forumTopicSubject}}

Hej!

Man går vel altid og leger med tanken om en ny MC, selvom hverken konen eller banken synes, at det er en go' ide..

Jeg har kigget lidt på Suzuki GSR600 men er nu faldet over Kawazakis z750, som kun koster nogle få tkr. mere, - endda hvis ikke man er heldig at "fange" den på kampagnetilbud.

Er der nogen derude, som vil være rare at oplyse min verden lidt mere med nogle erfaringer om de to maskiner ctr. hverandre?

Mvh. Allan
- altid glad for "info" smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøtanke om z750 ctr. GSR600
  • #2   1. dec 2006 Jeg har været så heldig og prøve begge cykler.

Jeg ejer selv Z'eren og er ganske godt tilfreds med den. Set over hele linjen, syntes jeg 750'eren er et bedre køb, da man får en større motor og, i mine øjne, bedre køreegenskaber samt flottere design til samme pris.

Hvad der taler til GSR'erens fordel er teknologien. Den er lavet af det sidste nye, hvorimod Z'eren er baseret på gammel og pålidelig teknik.
    Du får alustel på GSR'eren og en moderne GSX-R600 motor.
    På Z'eren får du et tungt stålstel og en "nedboret" ZX9R motor.

Det bedste råd vil nok være at, ud og prøv begge cykler, så du kan få en idé om, hvordan de kører.

• #3   1. dec 2006 Kampangeprisen på 04-06 modellerne er stadig gældende. Det er i hvert fald hvad min lokale mcforhandler sælger dem til.

• #4   1. dec 2006 Jeg har også Z750eren og jeg er SUPER tilfreds med den (bortset fra at den er sat i vinterhi, det er mindre nice...) Den ville jeg vælge / valgte frem for GSR og har ikke fortrudt et sekund!

• #5   1. dec 2006 GSR står også langt nede på min liste. Især da der kommer en ny Bandit 650 med vandkølet motor i 2007. Den er ikke ligeså fræk i sin attityde, men bliver bestemt en overvejelse værd. Det er en spritny motor der kommer på den, ingen aflagt R-maskine.
    Ellers er der også V2 alternativer i samme klasse.
    Ducati monster
    Cagiva Raptor 650 (som er genitroduceret i DK til 100K)
    Suzuki SV650
    Og outsideren Kawasaki ER6

Det kræver så man kan lide kulturen fra en 2 cylindret motor. De yder ikke ligeså meget som de 4 cylindret maskiner, men trækket i mellemområdet er stort nok til at de følges godt ad alligevel.

/
    Jesper

• #6   1. dec 2006 Jesper>> Jeg har aldrig tændt på "Banditter". Jeg synes, at designet er ualmindeligt tungt og trist at se på! Håber ikke, at jeg træder på nogens følelser...

Tak for de forskellige inputs fra alle. Det er altid rart at høre nogle forskellige oplevelser!

Mvh. Allan

• #7   1. dec 2006 Allan Ø: Forstår dig godt, men den nye model med vandkølet motor ser nu ret attraktiv ud, selv i mine øjne, og jeg har heller ikke været glad for den model.

/
    Jesper

• #8   1. dec 2006 Carsten: Ja man skal ikke undervurdere de "små" maskiner. For ikke så mange år siden var en 650'er med 70Hk på hjulet en ret voldsom maskine. Men man har vænnet sig til at en ordentlig racer er på 1000ccm og har +150Hk...

• #9   1. dec 2006 jeg har prøvet en gsr... og jeg var ikke vældig imponeret.. har dog ikke prøvet en z men det er nu den jeg ville vælge hvis jeg skulle vælge imellem de 2..

Kommentér på:
Strøtanke om z750 ctr. GSR600

Annonce