{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

skal jeg købe tl1000R eller gsxr 600 {{forumTopicSubject}}

hej
har forelsket mig i 2 cykler men kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal vælge.... det skal lige siges at det er min første motorcykel.... men valget står mellem en suzuki TL1000R fra 99 med ca 37000km på bagen... den anden er en suzuki GSXR600 fra 97-98 med ca 27000km på tælleren......
håber du kan hjælpe mig med at vælge, muligvis ved at nævne plusser og minuser ved de 2 modeller.....
på forhånd tak....

og til dig der sidder med de smarte bemærkninger lad venligst mit indlæg være


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal jeg købe tl1000R eller gsxr 600
  • #1   17. apr 2010 tl1000 havde jeg valgt.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #2   17. apr 2010 Start med at finde et svar på hvad de koster dig i forsikring.

    Man skal vælge med mavefornemmelsen - er man til V2 godstogs-fornemmelsem eller lille hysterisk R4 motor som skal prygles for at flytte sig?

    Lange prøveture skal afgøre det, for det er 2 vidt forskellige maskiner du kigger på. :o)


  • #3   17. apr 2010 Ud og prøv dem. Det er den eneste måde du finder ud af hvad du helst vil køre på.

    Personligt havde jeg nok valgt TL1000R pga motoren (V2)


  • #4   17. apr 2010 er der ikke noget med de tlr havde nogle sygdomme eller var det kun 97 modellen.... noget med vandpume og bagerste dæmper

  • #5   17. apr 2010 gsxr 600 kan jeg forsikre for 3631kr i kasko med 3000kr i selvrisiko.... mit forsikrings selskab er åbentbart ligeglade om det er bil eller motorcykel bare jeg er elitebillist...... tl1000r har jeg ikke hørt på endnu

  • #6   17. apr 2010 Til gadebrug en tl1000r pga motoren. Den er super til gade med masse af overskydvig kraft. Den trækker helt nede fra lave rpn. Ud og prøv begge og se hvad du er til

  • #7   17. apr 2010 jeg har kun hørt at gearkassen er lidt svag..

    men jeg havde også valgt tl1000r. men ud og prøv dem.. se hvilken du sidder bedst på.. og hvilken der passer din kørerstil bedst..


  • #8   17. apr 2010 TL1000´eren har en spøjs opsætning og fik ry for at være lidt lumsk - den kunne godt finde på at smide folk af i sving. Men det ville stadig være mit valg, pga. motoren - V2 er langt mere smidig og trækkende end en række 4´er der skal prygles for at bestille noget. Men hvad er dit budget? Efterfølgeren til TL1000 (SV1000) kunne vel osse være et bedre og mere gennemprøvet valg? Evt. SV650, som osse er en super maskine?

  • #9   17. apr 2010 jeg har ca 70000kr + - nogle tusind som jeg er villig til at smide efter den

  • #10   17. apr 2010 har kigget på en sv650... den er ikke lige mig....

  • #11   17. apr 2010 Jeg har haft begge de cykler du nævner og skulle jeg vælge igen blev det uden at blinke en TLR. Den har så meget mere power end den 600.

  • #12   17. apr 2010 TL1000R er så meget lækrere synes jeg. Og mere kult.. Jeg synes at 600'eren er nedtur...

  • #13   17. apr 2010 p.s. til 70 K Kan du så ikke få en meget nyere cykel ?

  • #14   17. apr 2010 joh det kan jeg sikkert godt... men har studeret motorcykler de sidste 3uger og jeg syntes sgu at de fedeste jeg har fundet er disse 2 til de penge.... men har du/i nogle forslag så vil jeg da gerne hører dem.... det skal bare være noget med store kåber osv

  • Jon O
    Jon O Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #15   17. apr 2010 SV1000 med fuldkåbe er ret fed.

  • #17   17. apr 2010 TL1000R HELT KLART..............

  • #18   17. apr 2010 ja den er fin nok men den mangler det der lidt brutale look som tlrèn har.... tror sgu at jeg har bestemt mig hvis ikke der kommer nogle rigtigt gode forslag..... er der andre gode sider med motorcykler end mc galleriet og dba???

  • #19   17. apr 2010 kenneth S
    har du haft nogle problemer med din???


  • #20   17. apr 2010 Jeg er gået fra en 4 cyl GSX600F til en Tl1000S.

    Aldrig har jeg haft så bredt et smil.

    Jeg har tabt mit hjerte til den V2 maskine..

    Tror aldrig jeg går tilbage til 4 cyl...

    Jeg syntes personligt at den nye SV ikke er så køn som TL maskinen.. Men det er jo en smags sag.


  • #21   17. apr 2010 Jeg vil mene tl1000 er mere letkørt på gade, da den har et bredt momentregister, hvor en gsxr600 skal have en masse rpm for at bestille noget. Det er så heller ikke det store problem, men da du er rimeligt ny, vil det være rart med en mc der bare trækker hele vejen igennem, istedet for at du også skal koncentrere dig om, at du nu skal ligge med de rigtige omdrejninger smiley

  • #22   17. apr 2010 TLRen helt sikkert, det der med vandpumpen var kun på 97eren og det var en utæthed som blev rettet, det med gearkassen har jeg aldrig hørt om, bagdæmperen er noget stiv men det er der jo råd for.

  • Jon O
    Jon O Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #23   17. apr 2010 Jeg vil nu også helt klart sige at en TL1000R er langt federe end gsxr600. men igen en smagssag. Og jeg nævnte blot sv1000 for at udvide horisonten, for jeg mener også selv at TL'eren er federe end SV1000'eren smiley Held og lykke med valget. Jeg er lidt misundelig smiley

  • #24   17. apr 2010 hej igen... nej jeg har ikke haft noget med den de 3 år jeg havde den ... den kører rigtig godt......

  • #25   17. apr 2010 så er der jo intet der taler imod tl1000rèn... så valget er ikke så svært længere.... nu skal jeg bare have fundet den rigtige.... 1000 tak for hjælpen allesammen.... jeg kommer ikke til at sove i nat smiley brumm bruummm

  • #26   17. apr 2010 Jeg har prøvet dem begge. Først prøvede jeg for ca. 5 år siden en TL1000 hos en forhandler da jeg overvejede at udskfte min Blade. Blev dog nok lidt skuffet over TL præstationer i forhold til min egen så det blev ved tanken. Vil dog understrege at både udseende og lyd er i top efter min mening.
    Har i to omgange prøvet GSXR 600 og det er da også en fin cykel men efter min beskedende mening ikke nær noget jeg ville overveje at købe. Kræver for mange omdrejninger, dårlig komfort og ikke mindst virkede den ældre model (mener det var en 97 SRAD) mere "skramlet"!

    Tillader mig at forslå du prøver en CBR også. Både 600 og 900 kan fås til de priser og det er efter min mening det bedste køb til de penge. Måske lidt hidsig til at starte på men en fin cykel efter min mening: http://www.dba.dk/honda-cbr-900-rr-919-ccm/id-65723687/


  • #27   17. apr 2010 den er også fin..... men er det ikke lidt risikabelt at købe en cykel der har kørt 70000km??? ved godt at motoren kun har kørt 10000km.... men er de ikke vildt svære at komme af med igen med så mange km på tælleren???

  • #28   17. apr 2010 Nu skriver du ikke hvad du har af erfaring med MC-kørsel, kun at det er din første.
    Men TL-r er ikke en motorcykel for den uerfarne. For at kunne køre den, og have kontrol over den, skal den have en fører der ved hvordan en motorcykel ter sig.
    GSXR600 er langt mere tilgivende overfor dine evt. kørefejl.
    Nogle vil selvfølgelig mene forskellen ligger i højre hånd, men det er ikke helt korrekt.

    Start med den "lille" og arbejd dig op til en TL-R


  • #29   17. apr 2010 Du skal sgu købe en TLR og ikke en TLS godt nok er TLRen mere tung i forenden og ikke så sving villig som TLSen men den kører som på skinner når du kører stærkt ligeud hvor TLSen har tendens til at være lidt ustabil og så er den MEGET kønnere

  • #30   17. apr 2010 Vedr. KM:
    Om et stel har kørt 10.000 eller 100.000 har ingen praktisk betydning. Det er motor og andre sliddele der bliver påvirket af km. Jeg ville personligt ikke være nervøs ved at købe en cykel som den omtalte, HVIS det kan dokumenteres at udskiftningen er reel og udført ordentligt.
    Må indrømme jeg ikke havde nærlæst annoncen.
    Måske er en 600ccm også et bedre køb når alt kommer til alt. Jeg er nok lidt enig med Jesper P. Man har som "begynder" mere fornøjelse af en cykel man kan og tør udfordre. Vil påny tillade mig at opfordre dig til at prøve en CBR.

    Lidt lommefilosofi for de der gider læse det: Det er ikke altid det at ens cykel kan køre 280 eller 300 km/t der giver rushet men det at køre den til grænsen gør derimod. Det er relativt nemmere at køre en 600 ccm skal vi sige 90% til grænsen end det er at køre en 900 ccm 90% til grænsen, ergo har man oftere mulighed for at ompå "90%" rushet på en 600 og dermed kan man måske tillade sig at sige at glæden er "hyppigere". Jeg startede selv på en 6'er - købte efter 2 sæsoner en Blade som jeg også havde et par år og så nu en 12'er. Lad det være sagt med det samme jeg er ikke nogen specielt dygtig motorcyklist. Jeg kan ikke udnytte en brøkdel af det potentiale min nuværende cykel har og af og til (måske endda ofte) savner jeg en nemmere cykel at have det sjovt på.


  • #31   17. apr 2010 Jeg har kørt 600ccm, skal aldrig tilbage til de få ccm. Jeg er nok en dårlig kører som ikke udnytter alle sving korret. Men Danmark er nu et lille bitte land og selvom jeg elsker svingturer er jeg rimlig sikker på at at en datalogger vil vise at jeg kører 65% lige af tiden. For at vende tilbage til hvad Søren P spurgte om: Den gxsr600 er meget letkør, du sætter dig op og så kører du og giver den gas den laver ingen "hovsa" ting.
    TL1000R er lidt tungere men det vender du dig hurtigt til og den har så meget mere påwer og med et par gode potter er lyden så fed inde i byerne. Faktisk har jeg haft følgende: Aprilia Rs250, 1997 gsxr600, 1998 TL1000R og 1998 Yamaha R1. Den min kone syntes var fedeste og sjoveste var den TLR. Og de priser idag, har set en til 69000kr.


  • #32   17. apr 2010 Har haft TL1000R - GSXR600 - GSXR750 alle fra 1999, TLR er den mest specielle at se/høre/køre på, men klart den der kræver mest erfaring, efter min mening, se evt billedalbum på min profil, sådan så min TLR ud efter 6 dage smiley

  • #33   17. apr 2010 Ville klart vælge TLR igen

  • #34   18. apr 2010 Klaus J: Men næppe den af dem du ville tilråde en der skal købe sin første MC...

  • #35   18. apr 2010 Jeg kørte 2 år på min GSX600F de 2 første år jeg kørte på mc..

    Så nu har jeg så købt en TL1000S..

    Ved ikke hvor mange kilometer man skal kører før man har rutine nok..

    Men Elsker min TL maskine..


  • #36   18. apr 2010 Jesper: Kommer jo an på hvor tosset man er på gassen. Det kan jo også ende tragisk på en GS500 smiley
    TLR er bestemt ikke så nem som 600/750 række 4 motor, men sjælen der er i den er fed.


  • #37   18. apr 2010 Snup række fireren.

  • #38   18. apr 2010 Jesper [Virum] P
    min erfaring med motorcykler er ikke stor, jeg vil tro at jeg har kørt ca 20 gange på en gsf600 og 10 gange på en gsx750r... ved ikke om det tæller, men jeg har kørt crosser det meste af min ungdom, lidt må det da tælle smiley
    men bortset fra det så har jeg ingen erfaring....


  • #39   18. apr 2010 hov gsx600f selvfølgelig

Kommentér på:
skal jeg købe tl1000R eller gsxr 600

Annonce