HD - Afgifter - Klapjagt. {{forumTopicSubject}}
Mødte 3 HD gutter her til eftermiddag - der sad og stenede fjernsyn i deres klubhus. Spurgte hvorfor de ikke var ude og trille - hvorefter en større diskussion gik igang.
De var simpelt "bange" for at blive knaldet for afgift - dette selvom de allerede havde betalt et større beløb til staten.
De fortalte endvidere at man ikke længere kan betale en merafgift - men afgiftes af det fulde beløb. Dette selvom det er på egen opfordring. Eks. een af dem havde allerede betalt 250.000 i afgift - men havde nu sat nogle nye og dyrere hjul på. Han mente - at hvis han blev taget - vil han blive afgiftet af den totale ombygning - uagtet han allerede har lagt 250K. Derudover; vil han få en bøde på samme beløb som afgiften.
Er der nogen som kan finde hoved og hale på det her? Umiddelbart virker den en klapjagt - da det åbenbart kun er HD'ere det går ud over. Måske er det også en uvidende politiker der har udtænkt denne snedig plan i forlængelse at Rockerloven og stress-poltikker.
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 986
De danske regler på områder er i mine øjne kun lavet for 2 ting:1) Hæmme og genere folk der gerne vil lave en motorcykel selv, og 2)få flere penge i statskassen..
Dertil kommer at man ikke på forhånd kan få en vurdering på hvad det vil koste i afgift hvis man laver noget, da det altid kommer an på "en vurdering".. kort sagt, de vil skide os et stykke..
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 591
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 70
Joda, lige indtil en emsig panser knalder dig og begynder at tjekke med skat. Det, tror jeg, er formentlig årsagen til at de tre gutter ikke ville køre nogen steder.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Alfons Å : Undskyld at jeg lige har misbrugt din tråd til et par spørgsmål der ikke har med Harley at gøre, håber det er okay
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
1) Du risikere at skulle betale fuld afgift af din ombygning - selvom du har tidligere har "betalt" for en del af samme.
2) Du får en bøde af samme størrelse som afgiften.
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 986
Og hvis de absolut vil skovle penge ind på os igen, kunne de i det mindste have pli nok til at give retningslinier for hvordan det forholder sig og hvad der betales for. Nu er det jo op til en vurdering, og der vil jeg nok sætte mine penge på at det er Skats vurdering der tæller og ikke ejerens..
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 591
Jeg har bl.a. sat fuldkåbe på min SV'er. Hvad nu hvis jeg giver den hele armen, med alt i ekstraudstyr?
Jeg kan ikke se, hvordan den danske stat kan undgå at diskriminere os borgere, ved kun at lave en regel der gælder for harley davidson, og ikke alle andre motorcykler.
Og mig bekendt skal jeg ved min SV'er ikke betale afgift, når først jeg har betalt den een gang...
Hvad er det jeg ikke ved her, for tror simpelthen ikke de diskriminerer ved højlys dag
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 70
Han havde udfyldt papirerne og hele skidtet og manglede kun oplysningerne om cyklen.
Da han tjekkede registreringsnummeret og fik at vide det var en Yamaha, droppede han hele lortet. Han troede det var en Harley.
Diskrimination? Dét tror jeg nok roligt man kan regne med.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
Når det er sagt, er jeg 100% enig i det er et ågerkarle system af dimensioner uden retfærdighed.
Allan
Ps.
En prøvede at bilde mig ind at man blive rbeskattiget af indtægten ved eksport (salg til udlandet) af sin mc/bil, er det korrekt? I så fald er det en sviner af dimensioner da jo oprindeligt er købt og betalt af penge der er betalt skat af en gang.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 21 MC-er: 8 Emner: 84 Svar: 114
Er ved at betale afgift af men harley som jeg har bygget lidt på.. manden ved skal sagde at afgiften er betydelig mindre idet jeg selv henvente mig til skat, end hvis jeg blev stoppet på vejen af en panserbasse, så må gå ud fra at bøden ligger i en højre afgift hvis man bliver nuppet. . + afgift af cyklens værdi efter mistet identiet må jo være billigere i disse krise tider, hvor cykler er helt nede at dygge hvis man vil have lortet solgt, men nej værdien er oppe på fuld hammer når de bliver vuderet af skat. .
Fatter seriøst ikk at et så oplyst samfund/land som i danmark at skat for lov til at svine os sådan til ang harley afgift, VI skal IKKE finde os i det, og det skal stoppes!!
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Men der er også rigtig mange som har lavet noget ved deres HD - som ny motor, anden svingarm og dæk/fælge, osv. på en gamle FL.
Uden at betale for det - jamen så er det jo ikke mærkeligt.
Men den med ham panseren. Ja det har vi set før. :=(
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
HD - Afgifter - Klapjagt.