{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

prøveplader, hvad er reglerne ? {{forumTopicSubject}}

jeg har lige købt en honda ntv med 60 hk, planen er at den skal toldsynes og jeg kan få en pris på afgiften.
spørgsmålet er om forsikringen på en prøveplade gælder da jeg pt. kun har lille kort?
jeg kunne jo bare tage chancen men det er jo surt vis nu der skulle ske noget på vej til toldsyn.

håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  prøveplader, hvad er reglerne ?
  • #2   6. apr 2010 Tvivler kraftigt på at forsikringen dækker hvis du kører på den.. Der kan være mange variabler. Har også hørt om at de tager i betragtning hvorvidt den ekstra effekt var skyld i et evt. Uheld.

Men uanset hvad, så kører du jo på et køretøj du ikke har kørekort til.. Det tror jeg ikke på er lovligt smiley

• #3   6. apr 2010 Nu vi snakker om prøveplader :

Er det stadig kun dag til dag man kan bestille nu hvor det er klister mærker, eller kan man få en plade med hjem som først gælder fra et par dage senere ?

• #4   6. apr 2010 nej den konklusion er jeg også kommet til (: bare om der stadig er en ansvarsforsikring der dækker?

• #5   6. apr 2010 Prøveplader kan bestilles op til 7 dage før brug Far til C-4

• #6   6. apr 2010 Medmindre der er særlige regler for prøveplader (hvilket jeg tvivler), så skal en ansvarsforsikring dække. Om den så kan kræve pengene af dig efterfølgende, er det spændende. Det kan den kun, hvis du har handlet groft hensynsløst. Emnet har været oppe flere gange på forummet mht. dækning på stor mc med lille kørekort.

• #7   6. apr 2010 Så vidt jeg ved er du kun dækket af ansvarsforsikring som udgangspunkt. Men når du ikke i teorien må køre på den, så tror jeg du skal kontakte SKAT, da det er dem der står på dette.

• #8   6. apr 2010 de vil da sige det er ligegyldigt om den dækker eller ej. Du må ikke køre på maskinen. Så er den ikke længere. Du får ikke SKAT til at deltage i hypotetiske overvejelser om hvad der ville ske hvis du valgt at køre på en motorcykel du ikke har førerret til.

Jeg ringer jo heller ikke og spørger om hvad der ville ske hvis jeg lånte en helikopter....(sådan en må jeg ikke styre desværre) smiley

Så det er ganske enkelt. Du må træffe en beslutning. Enten kører du eller også lader du være. Forsikringen skal nok dække i første omgang, men regn trygt med at de sender et girokort videre til dig. De har jo også en forretning at drive og normalt hænger pengene ikke så løst på dem

• #9   6. apr 2010 Jeg kan ikke toldsyne den men jeg kan fortælle dig at afgiften er:
    Nypris 1989 kr. 80.000, vurdering kr. 27.000 (Skat 10-02-2010).
    Middel kr. 13.500. Under middel kr. 12.801.

• #10   6. apr 2010 Forsikringen dækker altid, men de skal nok kræve pengene ind bagefter og det kan blive dyrt!!!

• #11   6. apr 2010 Ansvarsforsikringen dækker, hvis formålet med kørslen falder indenfor reglerne.
    Dit kørekort er ligegyldigt i den forbindelse.

• #12   7. apr 2010 Jeg siger tak alle sammen, jeg stiller jo netop spørgsmålet for ikke at komme til noget der er helt hend i vejret smiley

• #13   7. apr 2010 Fosikringen dækker jeg er mere i tvivl om du kan få pladerne smiley

Kommentér på:
prøveplader, hvad er reglerne ?

Annonce