790 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Syn? Syn?

Hej alle sammen.

Min nyindkøbte Aprilia RS 125 står over for et syn, og jeg er kommet i tvivl med henhold til diverse restriktioner.
Den er monteret med nogle dele, som jeg tvivler på at synsmanden vil bryde sig om.
Det drejer sig om nogle miniblink og en Jolly Moto udstødning.

Blinkene er mærket med en E11 godkendelse, så de burde gå igennem, ikke?

Udstødningen laver en del lyd, så hvad gælder der for regler til sådan en?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Link til cyklen hvis i skal se noget:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32367&ipc=109446

Håber nogle har erfaringer og kendskab til dette.

Mvh. Rasmus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn?
  • #1   29. mar 2010 Så vidt jeg ved må den ikke larme mere end den originale potte? Men jeg er ikke sikker. Mht. blinkene tror jeg ikke han vil sige noget til dem, med mindre de ikke virker smiley

• #2   29. mar 2010 Okay. Så må man jo være kreativ.
    Er det mon ikke muligt at dæmpe potten lidt?

• #3   29. mar 2010 Ståluld ind i røven af den, og så ellers en eller anden anordning i afgangen sådan de ik flyver ud ved gas...

• #4   29. mar 2010 Du har ikke den originale potte du bare kan smide på?

• #5   29. mar 2010 Ellers kan det være der er en herinde som vil låne dig en i et par timer for en 6-pack? smiley

• #6   29. mar 2010 Ja, mon ikke man kan finde på et eller andet.
    Har desværre ikke den originale potte, men kan da være man kan låne en et sted. smiley

• #7   29. mar 2010 hvis blinklysene er >E< mærket er der ingen problemer med dem...med mindre de sidder for tæt på hinanden (der skal være 18 cm mellem dem)

Derudover gælder reglerne vedr. støj at man som udgangspunkt må larme det der står på typegodkendelsen af MC +3db...dermed ikke sagt at den vil gå igennem selvom man holder den under +3db, da følgende gælder:

I tilfælde af udskiftning/ændring af lyddæmpere til andre konstruktioner, ved fjernelse
    af luftfilteret, eller ved udskiftning/ændring af bilens oprindelige luftfilterkasse
    til anden konstruktion, må det vurderes, om køretøjet afgiver unødig støj i
    strid med bestemmelsen i punkt 7.05.001 (1). Såfremt synsvirksomheden vurderer,
    at der er tale om en væsentlig ændring, kan synsvirksomheden – uanset
    tolerancen på de 3 dB(A) er opfyldt – kræve, at køretøjet opfylder de gældende
    støjgrænser ved forbikørselsmetoden, med tillæg af en tolerance svarende til
    den forværring, der kan forventes ud fra køretøjets alder. Derudover skal der
    foreligge dokumentation for det nye standmåletal, der af synsvirksomheden anføres
    på bagsiden af anmeldelsesblanketten. Der skal ikke udstedes ny typegodkendelse.

Håber det hjælper lidt

• #8   29. mar 2010 Mange tak for den information. Den er meget nyttegivende.

Kommentér på:
Syn?

Annonce