2.171 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Syn Syn

Skal til syn med min MC. Tænker at synsmanden gerne vil prøvekøre, det plejer de.
Så spørgsmål :
Har synshallen en forsikring der dækker deres kørsel ? Ved evt skade ? Kommer min selvrisiko i spil , idet jeg har “udlånt” køretøjet ?
Det skal oplyses at mc’en er til syn på prøveplader, og der er ikke betalt afgift !! Endnu ..
Lad høre
Vh Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn
  • #1   30. mar 2020 det skal du ikke bekymre dig om, de er forsikrede, du er ikke den eneste som kan køre motorcykel

• #2   30. mar 2020 Kan være jeg har formuleret mig forkert, sætter ikke ? Ved synshallen’s evner til at kunne køre mc, men på papiret, til prøveplader står der at : kun jeg må være føre af køretøjet

• #3   30. mar 2020 jesus christ, tænk selv, har du nogensinde hørt om undtagelser ??

• #4   30. mar 2020 #3
    Ro på knægt, det er vel fair at trådstarter frygter der skulle ske noget under prøvekørsel, og ikke ved hvordan det lige fungere ved evt uheld.

synsmanden har forsikring, og ja det går galt nogle gange, kender en det gik ud over sidste år, så det sker.

• #5   30. mar 2020 ja ja mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
    tænker du at synsmanden selv skal udfylde og låne en prøveplade, hvis han nu ville køre en tur ??
    ja vi kender vel alle nogle som det gik galt for sidste år, bageren i min by faldt af stigen, blev ramt af en synsmand på motorcykel uden prøveplader, uha det var grimt ikke at kunne få håndværkere i lang tid derefter

• #6   30. mar 2020 Bare rolig, ud af 4 synede mcer har jeg ikke oplevet dem blive prøve kørt en eneste gang smiley forskellige synshaller.

• #7   30. mar 2020 Evt ring og spørg synhallen hvordan de forholder sig. Mig bekendt dækker Prøvepladen “kørsel til og fra En synshal” det tager jeg som at den dækker en synsmands prøvekørsel på af dit køretøj. Men ring og hør dem ad det kan der vel ikke ske noget?

• #8   30. mar 2020 Hvordan vil du overhovedet forsikre en MC der ikke er betalt afgift af??????????????????????????????????

• #9   30. mar 2020 Har lige været til syn med min og i papirerne stod der at den var forsikret i Codan

• #10   30. mar 2020 Husk at du skal se syns mandens kørekort inden udlån. smiley

• #11   30. mar 2020 Tom man bestiller prøveplader.

• #12   30. mar 2020 Lige en bemærkning til hr. Bodie B. Med den atitude forstår jeg pludselig begrebet ENSOM mvh. Henrik

• #13   30. mar 2020 For det første hedder det et prøvemærke og ikke en prøveplade. Og mærket skal udskrives i en synshal, så hvorfor ikke vælge den synshal du vil til syn i?

Når du køber prøvemærke skal du angive hvorfor. Vælg syn - så er det ligesom indforstået at den skal til syn og prøvekøres af synsmanden.

Den forsikring du får med er ren ansvar - dvs der ikke er kaskoforsikring og mig bekendt heller ikke selvrisiko.. udover altså cyklens pris. Men når du endnu ikke har betalt afgift af cyklen er den jo billigere at totalskade smiley smiley smiley

• #15   30. mar 2020 #12 et stavekursus vil være fint til dig når du nu er ensom

• #16   31. mar 2020 Hey Bodie. Fuck af

• #17   31. mar 2020 Simon, hvad betyder fuck af?? Jeg kan kun finde fuck up i Websters Dictionary.

• #18   31. mar 2020 SKAL den overhovedet have plade på til syn?
    Man kan jo fragte maskinen på trailer.

• #19   31. mar 2020 Man kan sagtens syne en maskine uden prøveplade. Det vil altid være synsmandens forsikring der dækker skader. MEN.... jeg har synet ca 30 maskiner og har aldrig været ude for at han skulle køre en tur på dem. smiley

• #20   31. mar 2020 Jeg har lige synet MC og der trillede synsmanden rundt i en lille cirkel på p pladsen, ikke noget der gjorde at jeg blev nervøs... Men hvis du vil være sikker på at undgå sådanne ubehageligheder, så lade være at syne den og lade den stå hjemme i stuen eller garagen smiley

• #21   31. mar 2020 Har synet adskillige motorcykler, og synsmanden har altid gjort hans arbejde som han burde - og altså kørt en tur på motorcyklen. Senest her først i marts.

• #22   31. mar 2020 Hvorfor er mange af jer så bidske i denne tråd?

Det er da fair nok, at spørge som spørgeren gør.

Tag dig ikke af dem. Det må være pga. corona

• #23   31. mar 2020 Det er ikke fair at give Corona skylden....

• #24   31. mar 2020 MCG er bare for tiden overfyldt med aggressive mænd der får alt for lidt af et eller andet.
    Det er jo snart hver 3. indlæg der ender i noget ævl, dumme svar eller direkte provokationer. Man burde i en alder af 63 år enten være blevet så klog eller erfaren at man i det mindste kunne tale ordentligt til folk, men det er slet ikke tilfældet.
    MCG er et uddøende forum, det taber terræn til facebook hver eneste dag. Det bliver ikke bedre af en flok jordbær hjerner altid skal flabe op! Det er ærgeligt at den hjælpsomme MC ånd er ved at forsvinde.

• #25   31. mar 2020 Lad os være enige om, at vi er frustrerede over et eller andet. Men foråret er over os, så lad os komme ud og få lidt luft mellem hjulene

• #26   31. mar 2020 Ja er også klar men vil gerne lige have saltet skyllet af vejene. Min sorte bil er hvid er salt, og det gider jeg simpelt hen ikke bøvle med på min motorcykel. Der er for koldt til at vaske efter hver tur... og i dag er her pisse koldt.

• #27   31. mar 2020 Et korrekt udført syn indbefatter en prøvetur - det er derfor de alle kører en tur i jeres dyt-bil når den er til det 2-årige syn.

Da jeg skulle have min monster synet i marts sidste år var det også hvad synsmanden gik mest op i, selvom der var 3-4 grader og rimfrost på vejen. Det var for øvrigt også det eneste regulære tekniske han gjorde udover at måle skiverne, resten af tiden gik med at skrive diverse data ind i SKATs system så den kunne blive behørigt toldsynet

• #28   1. apr 2020 Synsmanden SKAL lave prøvekørsel ellers er han ikke sin opgave voksen.
    Og hvem vil egentlig betale for en ydelse, de ikke får?
    Hvordan skulle han ellers kunne sige god for at den er iorden.

Der SKAL også være plade på under syn...nogle synshaller har sine egne prøveplader og andre har ikke. Spørg dig omkring

• Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 39
    #29   1. apr 2020 #17, Du søger det forkerte sted: https://ordnet.dk/ddo/ordbog?mselect=59002761&query=fuck

Kommentér på:
Syn

Annonce