Yamaha DT 175 erfaring {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg havde egentlig besluttet mig for at købe en yamaha dt 175, som nummer 2 cykel, sådan til at lege lidt på marken med, og køre vinterkørsel på.
Men da jeg så prøvede en idag, blev jeg lidt skuffet. Selvfølgelig er accelerationen og hastigheden ikke det samme som den jeg har nu. Men når man bare køre 80 km/t så er det jo nærmest ulideligt at sidde på den i længere tid ad gangen, fordi det vibrerer så meget. Er dette bare sådan det er på små et cylindres motorer? For dengang jeg kører scooter synes jeg da overhovedet ikke at det vibrerede på samme måde, og den kunne da køre omkring 85 km/t.
Har jeg bare været uheldig med den maskine jeg fandt, eller er alle sådan, og man bare skal vænne sig til det?
Filip V
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Men der er ikke det man kan kalde træk i den, og at overhale en bil på en hovedvej var en lille sejr i sig selv.
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
Den har der været en masse problemer med og han har brugt forholdsvis mange penge på rep.
jan 2005
Følger: 38 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 175 Svar: 930
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Til markrace og flad bane mangler den lidt overarm.
Min søn på 16 har sådan en DT125 (magen til bare kun 125ccm) så vi kan køre lidt sammen ind i mellem. (private områder og forsikringen er i orden ligesom sikkerhedsudstyret)
Vi gav 3k incl afgift.
Jeg er ikke indtrykket af at det er en ringe maskine hvad kvaliteten angår..
Har skiftet stempelringe og han har brugt den til div. sjov og ballade et års tid. Har set ham flere gange stående op, på baghjul 5-8 meter og det eneste den reelt har problemer med er langsider og hillclimps.
Vi har netop fjernet begrænsningerne i forrøret og det gav en hel del.
Vi har lige fået et 175 cyl. og top og så får den nyt stempel og en honing.
Jeg tror nu nok han blir giftig med hans kun 65 kg og den lille lette maskine. (den er sindsygt letkørt)
Hvis man kigger på DORMCK er der en der har pelset en del af de "ægte" endurojern på sådan til div. løb.
Ham fra DORMCK kommer tit forbi mit værksted og han ville nakke mig på min 450er til et enduroløb..
I enduroverdenen skal man huske at "Less is more".
Planen er at hvis knægten ikke har smadret den helt er det hans startermaskine når han blir 18..
Hvis det er lige meget med plade så søg i sverige efter en 200ccm crosser. De har lidt mere af det hele..
Bund, top og støddæmpning der virker ;O).
Yamaha DT 175 erfaring