{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er refleks bagpå lovpligtigt?
  • #1   27. mar 2006 da min skulle synes / toldsynes sagde han at jeg skulle love ham at sætte en rød refleks på når jeg kom hjem ellers ville den dumpe. så ja det er det. bare sådan en rød aflang fætter.

• #2   27. mar 2006 Se her: (link fjernet)

Side 89 Generelle bestemmelser:
    6.05.003 Bagudvendende refleksanordninger
    (1) Påbudt bagudvendende refleksanordning:
    a) Skal være anbragt højst 0,40 m fra køretøjets yderste kant. Afstanden mellem
    refleksanordninger i et reflekspar skal være mindst 0,40 m.
    b) Skal være anbragt mindst 0,35 m og højst 0,90 m over vejbanen.
    c) Skal være synlig mindst 30° indad og udad og mindst 15° over og under
    vandret. Vinklen under vandret kan dog nedsættes til 5°, såfremt refleksanordningens
    højde over vejbanen er mindre end 0,75 m.

Side 90:
    6.05.032 To-hjulet motorcykel med sidevogn
    (1) To-hjulet motorcykel med sidevogn skal være forsynet med to bagudvendende
    refleksanordninger.

• #3   27. mar 2006 er næsten sikker på at refleksen skal være synlig på en afstand af mindst 300m, og at det er 100% lovpligtig

• #4   27. mar 2006 I får da lige det sidste, helt generelt omkring refleksanordninger.

6.05 Refleksanordninger m. v.
    6.05.001 Generelle bestemmelser
    (1) Fremadvendende refleksanordning skal være hvid, bagudvendende refleksanordning
    skal være rød, og refleksanordning, der vender til siden, gul. Er den bageste
    siderefleksanordning sammenbygget med bagudvendende lygte eller refleksanordning,
    kan den dog være rød.
    (2) Trekantet refleksanordning må alene anbringes bag på påhængskøretøj.
    (3) Påbudt refleksanordning skal være
    Detailforskrifter for køretøjer 2005 89
    a) godkendt og mærket i klasse I (ikke-trekantet) eller III (trekantet) i henhold til
    ECE-regulativ nr. 3,
    b) godkendt og mærket i henhold til Rådets direktiv nr. 76/757/EØF eller
    c) udført i overensstemmelse med amerikansk standard FMVSS 108 og
    "DOT"-mærket.
    (4) Refleksanordninger i et reflekspar skal være ens, herunder af samme størrelse,
    form og farve samt refleksionsevne. De skal være anbragt symmetrisk i forhold
    til køretøjets midterplan i længderetningen og i samme højde over vejbanen.
    Enkelt fremadvendende eller bagudvendende refleksanordning skal være
    anbragt i køretøjets midterplan i længderetningen.
    (5) Refleksanordningens placering måles som beskrevet i pkt. 6.02.001 (3).
    (6) Reflekterende nummerplade, nationalitetsmærke og skoleskilt samt påbudte,
    reflekterende skilte anses ikke som refleksanordning. Det samme gælder for
    påbudt, reflekterende afmærkning på veksellad m.v., jf. Justitsministeriets bekendtgørelse
    om anbringelse af beholdere og lignende genstande på vej.
    Reklameskilte m.v., hvori der indgår reflekterende materiale, anses som supplerende
    refleksanordninger.
    (7) Påbudt fremadvendende eller bagudvendende refleksanordning må ikke kunne
    dækkes af døre, bagsmæk eller lignende.

• #5   27. mar 2006 Refleks bagpå ja og den skal være rød ! og må ikke være trekantet
    læs resten på : www.fstyr.dk under regler for syn af køretøjer smiley

• #6   27. mar 2006 Er det kun mig der kan se den tekst jeg har sakset ind fra fstyr? smiley

• #7   27. mar 2006 Hvad gør I så alle sammen når jeres cykler skal synes? der er sgu da rigtig mange af jer der ikke har refleks på?

• #9   27. mar 2006 Heintz: Der er alt for mange tal, til at de gider læse dem, så hellere fortælle en masse vrøvl.

Kommentér på:
Er refleks bagpå lovpligtigt?

Annonce